Gå til innhold

Mini-anmeldelse av den siste filmen du så


tjalla

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Twisted aka Black Out på norske markeder.

 

Jeg begynner å bli rimelig lei av slike type filmer filmer som Mindhunters, Spartan og overnevnte.

 

De er laget utelukkende for å tjene penger. Selvsagt ønsker produsentene å bruke minst mulig penger, slik at dette skrapet ikke blir samme kvalitetshjernefyll som for eksempel Bad Boys II.

 

Det verste er at det er regissører som faktisk kan lage film (David Mamet og Renny Harlin) som står bak disse makkverkene. Beviser ikke dette noe? At teamet bak en Hollywood-regissør er av større betydning enn det de burde være? Jeg tror at selv om Conrad L. Hall er død, vil fortsatt Sam Mendes lage kvalitetsfilmer.

 

Det største irritasjonsmomentet er at jeg som jobber i en filmbutikk må anbefale dette skrapet for å tjene mest mulig penger ( :whistle: ). Farvel yrkesstolthet...

Ah yes, jeg husker en MadTv skit om akkurat dette her med Ashley Judd og "black, older, sexually non-threatening male role models". Hun bokset ikke tilfeldigvis i trenings-bh?

Lenke til kommentar

taxidr5.jpg

Taxi Driver

 

Jeg hadde ingen anelse at denne filmen var så kontroversiell som den var (er tross alt født 10 år etter den ble laget), men jeg reagerte virkelig på scenene med Foster og Kietel (som det forresten var artig å se som P.I.M.P.). De Niro viser hvorfor han omtales som Robert Fucking De Niro. En ekte klassiker, men ikke Scorseses beste.

Endret av SteffyBoy
Lenke til kommentar

Forrest Gump.

Jeg har sett veldig mange gode filmer i det siste (f eks Taxi Driver, Man on the Moon, Heat, osv) og det disse filmene har til felles er at de er gode filmer med noen geniale scener. Det som skiller de beste fra de gode er det som er spesiellt med Forrest Gump: hele filmen er genial scene etter genial scene. Alt er bare perfekt, den har alt. Så klisjé som det høres ut får den deg til å le og gråte, og når du forlater kinosalen/sofa'n er du rett og slett i godt humør. Ikke misforstå, den fortjente ikke Oscarene den stjal fra The Shawshank Redemption, men den er herlig.

6/6

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...