AvidGamer Skrevet 17. oktober 2009 Del Skrevet 17. oktober 2009 (endret) Er flere i den Lonesome Dove serien. Selv har jeg den og Outlaw Years serien på DVD. "Return to" har jeg ikke sett, heller ikke den "nye": Comanche Moon: The Second Chapter In The Lonesome Dove Saga Endret 17. oktober 2009 av AvidGamer Lenke til kommentar
Gunfreak Skrevet 17. oktober 2009 Del Skrevet 17. oktober 2009 Vet det er flere, men har også blitt fortalt at Ingen kan gjøre rollene så bra som Duval og Jones Lenke til kommentar
AvidGamer Skrevet 17. oktober 2009 Del Skrevet 17. oktober 2009 Vel, det var jo et bra grunn å ikke se The Outlaw Years..... Selv synes jeg at The Outlaw Years er vel så bra som den første. Anbefaler at du tar en titt på den. Hander jo år seinere, og de erstatter jo ikke rollene fra den første. Er nye folk og handling. Lenke til kommentar
Husam Skrevet 17. oktober 2009 Del Skrevet 17. oktober 2009 Det virker på meg som at de som så langt har hatt et lunkent forhold til Dear Zachary ikke har valgt å se filmen for hva den egentlig er; En privat dokumentar som plutselig får noen utrolige twister i fanget. Selvfølgelig er den ikke objektiv, og selvfølgelig er det følelsesladet og sentimentalt. Men det er så ekte som du noen gang vil få det på film. Lenke til kommentar
Dorian Gray Skrevet 17. oktober 2009 Del Skrevet 17. oktober 2009 Jeg reagerte ihvertfall på kommentaren "jeg pleier å like dokumentarer", noe som for meg virker litt feil. Det er en dokumentar, men den kan ikke akkurat sammenlignes med Food, Inc, Bowling for Columbine og Spellbound. Lenke til kommentar
Dotten Skrevet 17. oktober 2009 Del Skrevet 17. oktober 2009 Man er heldig om man har venner som vil lage dokumentar om deg. Vet ikke helt jeg, syntes slike dokumentarer blir mer menneskelig og ikke stereotypisk. Dette er hvordan en venn så på en annen venn og opplevde situasjonen, et unikt perspektiv midt oppi en helt surrealistisk opplevelse absolutt ingen av oss ønsker å oppleve. Dette er ikke en eller annen regissør som lager en dokumentar om en hendelse man er distansert fra, dette er en dokumentar laget av en person som er midt oppi situasjonen. Det gjør den veldig unik og den treffer langt hardere enn om eksempelvis Michael Moore skulle laget dokumentar om denne hendelsen. Den bufferen som normalt er der forsvinner og for meg ble det derfor langt mer et slag i mellomgulvet. Lenke til kommentar
BadSmile Skrevet 17. oktober 2009 Del Skrevet 17. oktober 2009 Kan ikke fatte hva som jeg spoiler med i anmeldelsen. Det som kan være "spoiler" kan man lese i plotet på imdb. Noe dem også avslører etter 2 minutter inn i filmen. Lenke til kommentar
Kieft Skrevet 17. oktober 2009 Del Skrevet 17. oktober 2009 (endret) De ofrivilliga Filmen handler i hovedsak om forskjellige mennesker i Sverige, deres omgangskrets og situasjoner som oppstår i hverdagslivet. Personskildringene og situasjonsskildringene er utrolig bra gjennomført. Jeg kunne kjenne meg igjen i de fleste, om ikke alle, situasjonenene. I begynnelsen av filmen ble jeg litt forvirret av kameravinklene, men det tok ikke lang tid før jeg faktisk satt pris på at det var gjort på den måten. Scenene føltes mye virkeligere når det var gjort slik. Skuespillet var også av topp kvalitet. 10/10 Endret 17. oktober 2009 av Eiiid Lenke til kommentar
CypheroN Skrevet 17. oktober 2009 Del Skrevet 17. oktober 2009 Kompis valgte ut One Flew Over the Cukoo's Nest i kveld fra samlingen min. Må få lov å pløye seg igjennom de usette klassikerene. Fortsatt like god, og fikk like mye frysninger under en spesiell scene som første gang jeg så den. Da Chiefen sier sitt første ord. Holder seg fortsatt på en 9. Lenke til kommentar
Eaan Skrevet 17. oktober 2009 Del Skrevet 17. oktober 2009 The Hurt Locker Handler kort om et bombe desarmerings lag i Irak, gjennom situasjoner som sikkert er normale for de. Filmen dabber aldri av og holder seg spennende, er ikke scener hvor filmen ikke utvikler seg. Klart blant mine favoritter. 10/10 Lenke til kommentar
spetwols Skrevet 17. oktober 2009 Del Skrevet 17. oktober 2009 (endret) Psycho: Er 4 gang jeg har sett denne nå og jeg blir bare mere og mere imponert! 9/10 Endret 17. oktober 2009 av spetwols Lenke til kommentar
Xanman Skrevet 17. oktober 2009 Del Skrevet 17. oktober 2009 Så nettopp Requiem For A Dream. Fikk tårer i øynene på slutten. Skjelver og har frysninger enda. 'Nuff said. 10.0 Lenke til kommentar
spetwols Skrevet 18. oktober 2009 Del Skrevet 18. oktober 2009 Så nettopp Requiem For A Dream. Fikk tårer i øynene på slutten. Skjelver og har frysninger enda. 'Nuff said. 10.0 Den må jeg se! Lenke til kommentar
thesinner Skrevet 18. oktober 2009 Del Skrevet 18. oktober 2009 Alle må se Requiem For A Dream! Jeg så nettop The Boat That Rocked. Ikke akkurat en veldig bra film, dette her. Bestemte meg egentlig for å se den fordi Philip Seymour Hoffman er med, men dette må vel være en av hans minst imponerende roller. Handlingen var helt ok, men hadde det ikke vært for det utrolige gode soundtracket hadde jeg nok kjedet meg veldig. Soundtrack: 9/10 Resten av filmen: 5/10 Totalt: 7/10 Slenger ut en spotify-playlist med store deler av soundtracket, nesten en bedre investering av tid å høre på det ordentlig enn å se filmen: http://open.spotify.com/user/matsflaaten/p...zWjdESXfp1G2sWB Lenke til kommentar
Husam Skrevet 18. oktober 2009 Del Skrevet 18. oktober 2009 (endret) The Yes Men (2003) Satte på denne filmen rundt kl. 2 fredag natt sammen med dama. Hun sovnet etter en halvtime, jeg var mer våken ved filmens slutt enn da den startet. To kvalitetstegn. Dette er en dokumentarfilm om en gjeng nerder som vil forandre verden med mediestunts som opplyser om store og mektige korporasjoner. Disse folka utgir seg i dokumentaren for å være WTO-representanter, og får ved hjelp av en falsk webside tilsendt invitasjoner til diverse konferanser og møter for å holde foredrag. Noe som naturlig nok blir brukt for alt det er verdt som et middel for å dra WTO's navn ned i søla, og sette deres politikk i et meget dårlig lys. Til politisk dokumentar å være inneholder denne filmen svært lite direkte og saklig argumentasjon, noe som til syvende og sist ikke virket nødvendig heller. Mottakelsen av foredrag og reaksjonene i mediene taler for seg. Et forsøk på argumentrekker med et stort perspektiv fra disse aktivistene tror jeg ikke ville blitt spesielt vellykket uansett. Filmen har istedet underholdning i fokus, og der scorer den nesten perfekt. Det er rett og slett utrolig morsomt å se disse latterlige presentasjonene fremført seriøst for intetanende publikum. Filmen The Yes Men er et meget fint lite stikk i retning handelsorganisasjoners favorisering av rike selskap og organisasjoner, men ikke forvent å lære noe nytt fra den. Anbefales! Endret 18. oktober 2009 av Husam Lenke til kommentar
AvidGamer Skrevet 18. oktober 2009 Del Skrevet 18. oktober 2009 Psycho: Er 4 gang jeg har sett denne nå og jeg blir bare mere og mere imponert! 9/10 Sier ingenting. Ser du den fra 1960 eller 1998? Hjelper om du skriver dato. Jeg håper det er 1960 filmen du prater om... Lenke til kommentar
CypheroN Skrevet 18. oktober 2009 Del Skrevet 18. oktober 2009 Tviler på at det er en av oppfølgerne. Lenke til kommentar
LarsP Skrevet 18. oktober 2009 Del Skrevet 18. oktober 2009 (endret) Transformers: Revenge of the Fallen (2009) Wow, denne filmen var skikkelig, skikkelig dårlig. Actionscenene var av en annen verden, men resten av filmen var pur galle. 3/10 Drag Me to Hell (2009) Sam Raimi går tilbake til røttene og serverer en lettbeint grøsser med glimt i øyet. Ingen overraskelser, men det gjør ikke så mye da jeg var underholdt så lenge filmen varte. Lydsporet var forresten av aller høyeste klasse. 7/10 Endret 18. oktober 2009 av LarsP Lenke til kommentar
Lawliet Skrevet 18. oktober 2009 Del Skrevet 18. oktober 2009 Transformers: Revenge of the Fallen (2009)Actionscenene var av en annen verden, men resten av filmen var pur galle. 3/10 Jeg føler karakteren din er missvisende da actionscenene pryder omlag 80% av filmen. Lenke til kommentar
Bytex Skrevet 18. oktober 2009 Del Skrevet 18. oktober 2009 Kanskje han ser den i en tilstand påvirket av alle skriveriene om Megan Fox sine uttalelser den siste tiden? Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå