DoktorBacon Skrevet 14. oktober 2009 Del Skrevet 14. oktober 2009 Jeg tok henne ikke seriøst i det hele tatt. Lenke til kommentar
Speik Skrevet 14. oktober 2009 Del Skrevet 14. oktober 2009 Aguirre: Der Zorn Gottes Det er to ting som gjør denne filmen så fantastisk. Det ene er karakterene, så absurde at det grenser over til sort humor: Noen menn på en flåte som "erobrer" landet man finner på hver side av elven er i grunn ganske tragikomisk. Det andre er atmosfæren, som kan beskrives som surrealistisk og smått deprimerende. Kan faktisk ikke huske å ha havnet i en slik sinnstemning av en film før. Jeg føler meg forvirret, litt fortapt. Skal jeg le eller gråte? Her treffer du spikeren på hodet. Aguirre er en mesterlig fortalt film som virkelig kommer til sin rett ved flere visninger. Dette er uten tvil topplistemateriale, og jeg gleder meg til å få Herzog/Kinski-boksen jeg har bestilt. 9/10 Gled deg til Nosferatu, som puster Aguirre i nakken. Lenke til kommentar
Xanman Skrevet 14. oktober 2009 Del Skrevet 14. oktober 2009 The Burning Vurdering: 1/10 Dette er blasfemi! Så du den klippede versjonen? Lenke til kommentar
Morten1987 Skrevet 14. oktober 2009 Del Skrevet 14. oktober 2009 (endret) RocknRolla (2008) Min mening. Denne filmen var bare helt genial, skikkelig kul filming og praktfult redigert, kul musikk, og en heldundranes film. Ville sagt at filmen minner litt om Ocean 11, og de filmene der. Dette er en helspekket action-komedie som jeg persolig vil egentlig anbefale for alle. Jeg gir den terningskast 6 av 6. IMDB om RocknRolla Endret 14. oktober 2009 av Morten1987 Lenke til kommentar
DoktorBacon Skrevet 14. oktober 2009 Del Skrevet 14. oktober 2009 Dette er uten tvil topplistemateriale, og jeg gleder meg til å få Herzog/Kinski-boksen jeg har bestilt. 9/10 Har kjøpt en slik boks sjæl. Har kun sett Grizzly Man, Rescue Dawn og Fitzcarraldo av mannen, men alle holdt høy kvalitet. Ser veldig fram til Aguirre, liker ekspedisjoner inn i ukjent terreng og galskapen til Kinski. Lenke til kommentar
Shifty Powers Skrevet 14. oktober 2009 Del Skrevet 14. oktober 2009 Veslevoksen syteunge med sitt "komplekse" vokabulær og irriterende betraktninger om livet. Var jo det som gjorde filmen så vittig. Lenke til kommentar
Infenso Skrevet 14. oktober 2009 Del Skrevet 14. oktober 2009 Dialogen var imponerande bra Leah: Yo Yo Yiggady Yo.Juno MacGuff: I'm at suicide risk. Leah: Juno? Juno MacGuff: No, it's Morgan Freeman. Do you have any bones that need collecting? Leah: Only the one in my pants... Juno MacGuff: I'm pregnant. Leah: What? Honest to blog? Juno MacGuff: Yeah. Yeah, it's Bleekers. Leah: It's probably just a food baby. Did you have a big lunch? Juno MacGuff: No, this is not a food baby all right? I've taken like three pregnancy tests, and I'm forshizz up the spout. Leah: How did you even generate enough pee for three pregnancy tests? That's amazing... Juno MacGuff: I don't know, I drank like, ten tons of Sunny D... Anyway dude, I'm telling you I'm pregnant and you're acting shockingly cavalier. Leah: Is this for real? Like, for real for real? Juno MacGuff: Unfortunately, yes. Leah: Oh my GOD. Oh shit! Phuket, Thailand! Juno MacGuff: There we go. That was kind of the emotion that I was searching for on the first take. Lenke til kommentar
Dorian Gray Skrevet 14. oktober 2009 Del Skrevet 14. oktober 2009 Jeg elsker den dialogen. Alle burde ha et eget språk når de snakker med bestevennen sin. Lenke til kommentar
Cuneax Skrevet 14. oktober 2009 Del Skrevet 14. oktober 2009 Dear Zachary: A Letter to a Son About His Father Jeg er helt knust. Se den. 10/10 Lenke til kommentar
CypheroN Skrevet 14. oktober 2009 Del Skrevet 14. oktober 2009 Dear Zachary: A Letter to a Son About His Father Jeg er helt knust. Se den. 10/10 Hah, nå må de som ikke ha sett den virkelig ha lyst.. ^^ Lenke til kommentar
Merk. Skrevet 14. oktober 2009 Del Skrevet 14. oktober 2009 Gled deg til Nosferatu, som puster Aguirre i nakken. Bør jeg se originalen først? Ga den et forsøk på archive, men det er umulig å - iallefall konsentrert - se en fullstendig lydløs film. Det frister dessuten lite å kjøpe den på DVD Ser veldig fram til Aguirre, liker ekspedisjoner inn i ukjent terreng og galskapen til Kinski. Jeg vet egentlig ikke hvilke filmer du liker, så det er litt vanskelig å anbefale den. Dersom du ikke skulle like Aguirre gir du den en sjanse til etter noen måneder. Den vokste iallefall på meg Lenke til kommentar
CypheroN Skrevet 14. oktober 2009 Del Skrevet 14. oktober 2009 Bør jeg se originalen først? Ga den et forsøk på archive, men det er umulig å - iallefall konsentrert - se en fullstendig lydløs film. Det frister dessuten lite å kjøpe den på DVD Lydløs film som i det var 0% lyd _at all_? Isåfall er den med lyd her. Lenke til kommentar
Cuneax Skrevet 14. oktober 2009 Del Skrevet 14. oktober 2009 Dear Zachary: A Letter to a Son About His Father Jeg er helt knust. Se den. 10/10 Hah, nå må de som ikke ha sett den virkelig ha lyst.. ^^ Denne går rett inn på topplista mi. Har aldri hatt en liknende opplevelse. Fullstendig opprivende film. Lenke til kommentar
Dorian Gray Skrevet 14. oktober 2009 Del Skrevet 14. oktober 2009 Vi snakker om en film som har revet alle de gamle traverne i stykker, og som har fått toppkarakter av meg, cun og Montag - man har ingen unnskyldning til å ikke sette seg ned med den. Lenke til kommentar
Panerai Skrevet 14. oktober 2009 Del Skrevet 14. oktober 2009 Dear Zachary: A Letter to a Son About His Father Jeg er helt knust. Se den. 10/10 Hvor får man tak i den? Eller går den på kino? Lenke til kommentar
Valeit Skrevet 14. oktober 2009 Del Skrevet 14. oktober 2009 (endret) Du får kjøpt den på hjemmesiden, http://dearzachary.com/ Edit: Det var visst bare i USA og Canada. Endret 14. oktober 2009 av Write Lenke til kommentar
Dotten Skrevet 14. oktober 2009 Del Skrevet 14. oktober 2009 Blir kjipt om alle skal elske filmen da ("elske filmen" er kanskje litt merkelig ordvalg for en slik film...). Den dagen kjernen av filmbrukere på Diskusjon.no kan enes unisont om en film regner jeg også med at Heldiggrisen Babe flyr over det kalde nedfrossne helvete. Ser for meg rabalderet om noen ikke liker den. Lenke til kommentar
CypheroN Skrevet 14. oktober 2009 Del Skrevet 14. oktober 2009 Ser for meg rabalderet om noen ikke liker den. Er vel allerede en som ga den lav karakter tror jeg. Selv ga jeg den en 8er. Lenke til kommentar
Dorian Gray Skrevet 14. oktober 2009 Del Skrevet 14. oktober 2009 Jeg så en 7er fordi den ble for sentimental, men alle filmer som er universalt likt for å være hjerteskjærende vil alltid bli møtt av et par som ikke biter på (Shawshank, Grave of the Fireflies, Forrest Gump). En film som får fire 10ere, noen 8ere og en 6er er fortsatt verdt å se, man får bare ta utgangspunkt i de på forumet som har lik filmsmak som en selv. Lenke til kommentar
Dotten Skrevet 14. oktober 2009 Del Skrevet 14. oktober 2009 Den filmen er vel egentlig forumets mest hypede så langt (ettersom den ikke er møtt med noen sterke kritikere enda, men tomler opp fra dott, dorian, cuneax, montag m.m) og jeg vil vel si det er vel fortjent. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå