Gå til innhold

Mini-anmeldelse av den siste filmen du så

tjalla

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Aguirre: Der Zorn Gottes

Det er to ting som gjør denne filmen så fantastisk. Det ene er karakterene, så absurde at det grenser over til sort humor: Noen menn på en flåte som "erobrer" landet man finner på hver side av elven er i grunn ganske tragikomisk. Det andre er atmosfæren, som kan beskrives som surrealistisk og smått deprimerende. Kan faktisk ikke huske å ha havnet i en slik sinnstemning av en film før. Jeg føler meg forvirret, litt fortapt. Skal jeg le eller gråte?

Her treffer du spikeren på hodet. Aguirre er en mesterlig fortalt film som virkelig kommer til sin rett ved flere visninger.

Dette er uten tvil topplistemateriale, og jeg gleder meg til å få Herzog/Kinski-boksen jeg har bestilt. 9/10

Gled deg til Nosferatu, som puster Aguirre i nakken.

Lenke til kommentar

RocknRolla (2008)

rocknrolla_ver2.jpg

Min mening.

Denne filmen var bare helt genial, skikkelig kul filming og praktfult redigert, kul musikk, og en heldundranes film.

Ville sagt at filmen minner litt om Ocean 11, og de filmene der.

Dette er en helspekket action-komedie som jeg persolig vil egentlig anbefale for alle.

Jeg gir den terningskast 6 av 6.

IMDB om RocknRolla

Endret av Morten1987
Lenke til kommentar
Dette er uten tvil topplistemateriale, og jeg gleder meg til å få Herzog/Kinski-boksen jeg har bestilt. 9/10

Har kjøpt en slik boks sjæl. Har kun sett Grizzly Man, Rescue Dawn og Fitzcarraldo av mannen, men alle holdt høy kvalitet. Ser veldig fram til Aguirre, liker ekspedisjoner inn i ukjent terreng og galskapen til Kinski.

Lenke til kommentar
Dialogen var imponerande bra

Leah: Yo Yo Yiggady Yo.

Juno MacGuff: I'm at suicide risk.

Leah: Juno?

Juno MacGuff: No, it's Morgan Freeman. Do you have any bones that need collecting?

Leah: Only the one in my pants...

Juno MacGuff: I'm pregnant.

Leah: What? Honest to blog?

Juno MacGuff: Yeah. Yeah, it's Bleekers.

Leah: It's probably just a food baby. Did you have a big lunch?

Juno MacGuff: No, this is not a food baby all right? I've taken like three pregnancy tests, and I'm forshizz up the spout.

Leah: How did you even generate enough pee for three pregnancy tests? That's amazing...

Juno MacGuff: I don't know, I drank like, ten tons of Sunny D... Anyway dude, I'm telling you I'm pregnant and you're acting shockingly cavalier.

Leah: Is this for real? Like, for real for real?

Juno MacGuff: Unfortunately, yes.

Leah: Oh my GOD. Oh shit! Phuket, Thailand!

Juno MacGuff: There we go. That was kind of the emotion that I was searching for on the first take.

Lenke til kommentar
Gled deg til Nosferatu, som puster Aguirre i nakken.

Bør jeg se originalen først? Ga den et forsøk på archive, men det er umulig å - iallefall konsentrert - se en fullstendig lydløs film. Det frister dessuten lite å kjøpe den på DVD

Ser veldig fram til Aguirre, liker ekspedisjoner inn i ukjent terreng og galskapen til Kinski.

Jeg vet egentlig ikke hvilke filmer du liker, så det er litt vanskelig å anbefale den. Dersom du ikke skulle like Aguirre gir du den en sjanse til etter noen måneder. Den vokste iallefall på meg

Lenke til kommentar

Blir kjipt om alle skal elske filmen da ("elske filmen" er kanskje litt merkelig ordvalg for en slik film...). Den dagen kjernen av filmbrukere på Diskusjon.no kan enes unisont om en film regner jeg også med at Heldiggrisen Babe flyr over det kalde nedfrossne helvete.

Ser for meg rabalderet om noen ikke liker den.

Lenke til kommentar

Jeg så en 7er fordi den ble for sentimental, men alle filmer som er universalt likt for å være hjerteskjærende vil alltid bli møtt av et par som ikke biter på (Shawshank, Grave of the Fireflies, Forrest Gump). En film som får fire 10ere, noen 8ere og en 6er er fortsatt verdt å se, man får bare ta utgangspunkt i de på forumet som har lik filmsmak som en selv.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...