Cuneax Skrevet 8. oktober 2009 Del Skrevet 8. oktober 2009 Så du den i Trondheim? Lenke til kommentar
salamiking Skrevet 8. oktober 2009 Del Skrevet 8. oktober 2009 Jepp. Filmklubben. Lenke til kommentar
Cuneax Skrevet 8. oktober 2009 Del Skrevet 8. oktober 2009 Cinemateket, mener du. Jeg var også der. Bakerste rad. Den kule gjengen Lenke til kommentar
salamiking Skrevet 8. oktober 2009 Del Skrevet 8. oktober 2009 Tomato, tomato. Jeg tror du dama du satt med tok filmen som en komedie. Hva syntes du om den forresten? Lenke til kommentar
Cuneax Skrevet 8. oktober 2009 Del Skrevet 8. oktober 2009 Morsom. Det var derfor vi lo ^_^ Litt langsom, men når den var kul så var den kuuul. Likte toktet til vår pianospillende solbrillehelt, helt klart. Og jeg digger Peckinpahs merksnodige stil med å blande høyhastighetsfilm når det skjer ting (har sett The Wild Bunch fra før). Jævlig lav lyd i salen, forøvrig. Hvor satt du? =P Lenke til kommentar
salamiking Skrevet 8. oktober 2009 Del Skrevet 8. oktober 2009 You would like to know that, wouldn't ya! Lenke til kommentar
Batnobbit Skrevet 8. oktober 2009 Del Skrevet 8. oktober 2009 Lenge siden jeg har vært her(fikk Prison Break sesong 4..) så jeg får gi noen mini anmeldelser av noen av de filmene jeg så. Robin Hood(1933?) Awesome! En film som inneholder mye latter og skoi. Herlig og se en adventure film som ikke er hundre prosent seriøs, slik som dagens. 7/10 Aliens God oppfølger, men savner litt den spenningen fra den første. Alt i alt en god film. 7/10 Prison Break: The Final Break Dette er en fornærmelse for alle PB fans. PB's "holiday special", hvis noen tok dne sylskarpe referansen. 3/10 den har t-bag. Lenke til kommentar
Xanman Skrevet 8. oktober 2009 Del Skrevet 8. oktober 2009 Beklager kjedelig oppramsing, men jeg gidder ikke å skrive anmeldelse av alle disse filmene: My Name Is Bruce (2007) - 70% Laberinto del Fauno, El (2006) - 85% Sjunde inseglet, Det (1957) - 75% Made in Britain (1982) - 65% Corpse Bride (2005) - 75% Romper Stomper (1992) - 75% Willow (1988) - 70% Scream (1996) - 85% Rock 'n' Roll High School (1979) - 70% Thinner (1996) - 75% Oldboy (2003) - 85% Lord of the Flies (1963) - 70% Per un pugno di dollari (1964) - 70% The Company of Wolves (1984) - 60% Kom gjerne med spørsmål, så skal jeg svare mer utdypende. Lenke til kommentar
CypheroN Skrevet 8. oktober 2009 Del Skrevet 8. oktober 2009 Robin Hood(1933?)Awesome! En film som inneholder mye latter og skoi. Herlig og se en adventure film som ikke er hundre prosent seriøs, slik som dagens. 7/10 Robin Hood 1938? Lenke til kommentar
CypheroN Skrevet 8. oktober 2009 Del Skrevet 8. oktober 2009 Spørsmål: Made in Britain noe ala This is England? Lenke til kommentar
Batnobbit Skrevet 8. oktober 2009 Del Skrevet 8. oktober 2009 Robin Hood(1933?)Awesome! En film som inneholder mye latter og skoi. Herlig og se en adventure film som ikke er hundre prosent seriøs, slik som dagens. 7/10 Robin Hood 1938? 38 var det ja. Visste at noe var feil, men var litt lat idag. Lenke til kommentar
Xanman Skrevet 8. oktober 2009 Del Skrevet 8. oktober 2009 (endret) Nei, egentlig ikke. Begge er skinhead-filmer, men This Is England har mange flere sentrale karakterer, og fokuserer enda mer på karakterutvikling. Made In Britain har bare med èn skinhead, og han utvikler seg ikke noe særlig. Det er veldig lite som skjer i løpet av filmen. This Is England er vanvittig mye bedre, syntes jeg. Edit: Dessuten er storyene helt forskjellige. Endret 8. oktober 2009 av GoreGalore Lenke til kommentar
Bob_3 The Builder Skrevet 8. oktober 2009 Del Skrevet 8. oktober 2009 (endret) Cinemateket, mener du. Jeg var også der. Bakerste rad. Den kule gjengen Nuvel, det satt da en annen ganske kul duo på bakerste rad. Tøff film, det samme skal sies om Jakten. Likte formspråket og skuespillet var mer enn godkjent til å være fra 1959. Bare synd Løchen ikke sto løpet ut, for slutten var et lite antiklimaks. Edit:Liten språkvask i mangel på bedre ting å gjøre Endret 8. oktober 2009 av Bobolomeus Nathaniel III Lenke til kommentar
Husam Skrevet 8. oktober 2009 Del Skrevet 8. oktober 2009 Salesman (1968) Dokumentar om en mislykket bibelselger. Synes den var meget interessant både med tanke på innblikket i 60-tallets USA og en historie som både er spennende og trist. Jeg er meget glad i gode dokumentarer, og denne filmen hører definitivt hjemme i den båsen. Anbefales varmt. Lenke til kommentar
Dorian Gray Skrevet 8. oktober 2009 Del Skrevet 8. oktober 2009 Salesman (1968) Dokumentar om en mislykket bibelselger. Synes den var meget interessant både med tanke på innblikket i 60-tallets USA og en historie som både er spennende og trist. Jeg er meget glad i gode dokumentarer, og denne filmen hører definitivt hjemme i den båsen. Anbefales varmt. Jeg elsker når folk anbefaler dokumentarer. Denne stiller seg fremst i køen. Lenke til kommentar
Husam Skrevet 9. oktober 2009 Del Skrevet 9. oktober 2009 Jeg elsker når folk anbefaler dokumentarer. Denne stiller seg fremst i køen. Flott! Favorittsjangeren min ihvertfall. Regner med du har noen gode anbefalinger på lur da? Lenke til kommentar
Onyx Skrevet 9. oktober 2009 Del Skrevet 9. oktober 2009 Kan anbefale In the Shadow of the Moon. Bankers for oss som er fascinert av romfart. Lenke til kommentar
Dorian Gray Skrevet 9. oktober 2009 Del Skrevet 9. oktober 2009 (endret) Jeg elsker når folk anbefaler dokumentarer. Denne stiller seg fremst i køen. Flott! Favorittsjangeren min ihvertfall. Regner med du har noen gode anbefalinger på lur da? Of course, my horse. Mine favoritter inkluderer Dear Zachary, Bigger Stronger Faster, March of the Penguins, Spellbound, Capturing the Friedmans, The Yes Men og Visions of Light. Utenom det likte jeg også Helvetica, The Fog of War, The Man with a Camera (hvis det kan regnes som en dokumentar), Enron: The Smartest Guys in the Room, The Bridge, Bowling for Columbine og The Filth and the Fury. Jeg liker egentlig de fleste dokumentarer bortsett fra Fahrenheit 9/11 som rett og slett ble for spekulativ. Den og Expelled: No Intelligence Allowed ble for nedlatende for meg. Jeg hoppet over In the Shadow of the Moon fordi den ble anbefalt før meg, men den fortjener å bli nevnt igjen. Fantastisk film. Anmeldelse finner du hvis du søker i "mini anmeldelse"-tråden, sammen med en del andre dokumentarer. Endret 9. oktober 2009 av Dorian Gray Lenke til kommentar
Pocketism Skrevet 9. oktober 2009 Del Skrevet 9. oktober 2009 Expelled: No Intelligence Allowed ble for nedlatende for meg. Det finnes en undertekst som ble skrevet til denne filmen av en biolog, hvor han ramser opp når Ben Stein tar feil, og hvorfor han tar feil. Ganske informativt samtidig som du kan le av Mr. Stein for å være ignorant. Lenke til kommentar
Valeit Skrevet 9. oktober 2009 Del Skrevet 9. oktober 2009 Appelsinpiken En film etter Jostein Gaarders roman. En av mine favorittbøker, men filmen er ikke helt til forventningene. Det er en helt grei gjennomført film, skuespillet er greit, soundtrack er greit. Men filmen flyter liksom opp på de filosofiske tankene som blir skrevet om i boken. Filmen streifer innom de, men med tanke på at filmen har en spilletid på 1t 10min. hadde det ikke vært noe hinder å gå dypere inn i filosofien. 4/6 Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå