Gå til innhold

Mini-anmeldelse av den siste filmen du så


tjalla

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Naked Lunch

Absurd, makabert og underholdende som fy. Hva mer kan jeg si? Cronenberg leverer en en virkelig morsom film her: En meget forvirret mann som svømmer i insekter, dop og litteratur akkompagnert herlig musikk. Plottet er forvirrende, så selv om jeg kom med noen tolkninger har jeg ikke forstått alt

 

Veldig bra saker, og gleder meg til å se mer av regissøren (Videodrome neste?). 8/10

 

Den har forøvrig en sex-scene mellom homofile som vil få BadSmile til å fryde seg :p

Endret av Merkwürdichliebe
Lenke til kommentar

Jeg har sagt før, men jeg sier det igjen: Herr Trier, du er en jævel.

 

Det ble Antichrist i kveld. Grusom, grusom film. Men også kreativ, nydelig og bunnsolid. Den sitter i kroppen enda. Bøttevis med visuelle godsaker, mystikk og bare generell Trier-poetisk kamera. Slikt elsker jeg. Også atmosfæren, lydbildet, spenningen. Fantastisk!

 

Ikke akkurat den filmen jeg kommer til å sette på neste gang jeg har ei skål med popkorn. Faktisk vil det nok bli noen år til neste gang.

 

Noen som har noen teorier/tolkninger forresten?

Endret av Speik
Lenke til kommentar
Jeg har sagt før, men jeg sier det igjen: Herr Trier, du er en jævel.

 

Det ble Antichrist i kveld. Grusom, grusom film. Men også kreativ, nydelig og bunnsolid. Den sitter i kroppen enda. Bøttevis med visuelle godsaker, mystikk og bare generell Trier-poetisk kamera. Slikt elsker jeg. Også atmosfæren, lydbildet, spenningen. Fantastisk!

 

Ikke akkurat den filmen jeg kommer til å sette på neste gang jeg har ei skål med popkorn. Faktisk vil det nok bli noen år til neste gang.

 

Noen som har noen teorier/tolkninger forresten?

Jeg husker jeg spurte om det samme da jeg så den forrige uke, men fikk lite med svar. Det jeg hang meg opp i var

 

Hadde mora tatt på feil sko på sønnen i alle år så føttene hans ble deformert? Hvordan tolket du den siste scenen/epilogen med alle damene som dukket opp i skogskråningen?

 

Lenke til kommentar

thesinner:

 

Det med skoene forteller nok at hun var litt gal lenge før sønnen døde. Det hele begynte nok "last summer" når hun og sønnen var på Eden og hun gjorde research om hekser. Hun hadde en redsel for at menn skulle forlate henne, og hun nevnte at sønnen forlot henne hele tiden den sommeren. Derfor puttet hun skoene på feil vei slik at han ikke kunne gå langt. Kanskje.

 

Angående epilogen har jeg ikke peiling. Jeg forsto sannelig ikke så mye av denne filmen. Kanskje dette er noe?

 

Lenke til kommentar

Snakker vi en av tidenes beste rollebesetninger? Foruten storspill fra Christian Slater og Patricia Arquette i hovedrollene møter vi bl.a. Christopher Walken, Gary Oldman, Dennis Hopper, Samuel L. Jackson, Val Kilmer, Brad Pitt, Chris Penn og Michael Rapaport i forskjellige større eller mindre biroller.

 

Denne Tarantino-skrevne romantiske kriminalfilmen har klart å skape et eget univers som bærer mange likhetstrekk med hans egne filmer Reservoir Dogs og Pulp Fiction.

 

Selv om den kanskje ikke når helt opp til RD og PF holder den i hvertfall til 9/10 i min bok.

 

 

 

Dette er intenst, virkelighetstro, spennende, realistisk, ubehagelig, adrenalinfylt og nervepirrende fra første minutt til siste scene. Det er bare å få sett den først som sist!

 

8/10

 

 

Artig, spennende og frisk svindlerkomedie med Mark Ruffalo, Adrien Brody og Rachel Weisz i hovedrollene. Tenk Dirty Rotten Scoundrels 20 år frem i tid. Filmen når likevel ikke helt opp, da jeg føler historien tar noen litt merkelige vendinger mot slutten, og prøver kanskje å fremstå som mer dyp enn den strengt tatt er. Noe jeg synes funket dårlig.

 

Uansett er det mange artige øyeblikk og absolutt en film å anbefale, selv om den bare ble gitt ut rett på dvd her på berget.

 

7/10

Endret av kjidel
Lenke til kommentar

Artig, spennende og frisk svindlerkomedie med Mark Ruffalo, Adrien Brody og Rachel Weisz i hovedrollene. Tenk Dirty Rotten Scoundrels 20 år frem i tid. Filmen når likevel ikke helt opp, da jeg føler historien tar noen litt merkelige vendinger mot slutten, og prøver kanskje å fremstå som mer dyp enn den strengt tatt er. Noe jeg synes funket dårlig.

 

Uansett er det mange artige øyeblikk og absolutt en film å anbefale, selv om den bare ble gitt ut rett på dvd her på berget.

 

7/10

 

Jeg kom meg ca. 20 minutter ut i filmen før jeg måtte slå den av. Føltes ut som om Rachel Weisz ringte inn rollen sin. Det hjalp heller ikke at filmen gjorde narr av en klisje når de selv brukte den.

One last con! You said that last time too.

 

Endret av Pocketism
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...