Gå til innhold

Mini-anmeldelse av den siste filmen du så

tjalla

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Det er den. Var litt usikker på hvilken hodeeksplosjon jeg skulle velge. Av de jeg kommer på i farten har Maniac, Dawn of the Dead og Deadly Friend også ypperlige hodeeksplosjoner. Tror jeg tok det riktige valget. Scanners er jo attpåtil av Cronenberg, så da kan avataren samtidig fungere som en slags hyllest til han.

Lenke til kommentar

Tsk tsk, Dawn of the Deads splosion er ingenting sammenlignet med Scanners

Skal legge meg og sove snart, så her er noen veldig få ord om filmene jeg så i går

Ivanovo Detstov

Meget skuffende! Vakre bilder og greit skuespill, men ellers ganske kjedelig. Med et slikt tema har filmen potensiale til å bli fantastisk, men jeg akk; den gang ei. Jeg bryr meg rett og slett ikke om noen av karakterene, og derfor feiler filmen i å illustrere hvor fælt krig er.

6

Dear Zachary: A letter to a son about his father

Hvordan vurderer man en slik film? Det er selvfølgelig meget forstyrrende hendelser som blir omtalt. Synd det ble for mye dødtid og sentimentalitet, som førte til at jeg ikke ble veldig engasjert. Filmen hadde dog veldig fin redigering som hjalp på opplevelsen

7

Forbrydelsens element

Tungt, trist og stilistisk. Tre ord som beskriver von Triers første film i Europa-trilogien. Selve storyen var ikke mye, men atmosfæren og stilen fengslet meg helt. Gleder meg til Epidemic og Europa

7.5

Endret av Merkwürdichliebe
Lenke til kommentar
Tsk tsk, Dawn of the Deads splosion er ingenting sammenlignet med Scanners

Skal legge meg og sove snart, så her er noen veldig få ord om filmene jeg så i går

Ivanovo Detstov

Meget skuffende! Vakre bilder og greit skuespill, men ellers ganske kjedelig. Med et slikt tema har filmen potensiale til å bli fantastisk, men jeg akk; den gang ei. Jeg bryr meg rett og slett ikke om noen av karakterene, og derfor feiler filmen i å illustrere hvor fælt krig er.

6

Enig. Skrev omtrent det samme i min anmeldelse. Var litt snill med karakteren der, ser jeg.

Forbrydelsens element

Tungt, trist og stilistisk. Tre ord som beskriver von Triers første film i Europa-trilogien. Selve storyen var ikke mye, men atmosfæren og stilen fengslet meg helt. Gleder meg til Epidemic og Europa

7.5

Enig. Storyen var så svak at opplevelsen bare ble middels selv om stilen fenget meg. Endte opp på 5/10. Epidemic og Europa er i mine øyne langt, langt bedre.

Endret av Infenso
Lenke til kommentar

Land of Lost

Denne filmen er bare sprø! Helt totalt sprø!

Jeg begynte å lure på hvorvidt jeg hadde fått i meg noe da jeg var halveis i filmen. En haug med orginale morsomme scener gjør dette til noe du bare må se, dersom du er ute etter en bisarr opplevelse.

Her virker det som noen har dokumentert alle hallusinasjonene sine fra hasjrøyking og laget en film ut av det. Desverre blir skuespillet for tamt, og handlingen totalt meningsløs.

Dette er en tur ut i Las Vegas-ørkenen hvor du føler deg ekstremt ruset, og opplever at gigantkrabber blir slukt og kokt av jorden, og spyttet ut som mat til deg. Et sted hvor helt steine firfisler kommer for å ta deg mens du prøver å unngå den gretne dinosauren som er lei av at hjernen hans blir sammenlignet med en valnøtt.

Rett og slett en godt skrevet opplevelsestur ala en berg og dalbane eller spøkelseshus på Disneyland, bare i filmformat.

Terningkast 4 (under tvil)

Endret av Ramius
Lenke til kommentar
Land of Lost

Denne filmen er bare sprø! Helt totalt sprø!

Jeg begynte å lure på hvorvidt jeg hadde fått i meg noe da jeg var halveis i filmen. En haug med orginale morsomme scener gjør dette til noe du bare må se, dersom du er ute etter en bisarr opplevelse.

Her virker det som noen har dokumentert alle hallusinasjonene sine fra hasjrøyking og laget en film ut av det. Desverre blir skuespillet for tamt, og handlingen totalt meningsløs.

Dette er en tur ut i Las Vegas-ørkenen hvor du føler deg ekstremt ruset, og opplever at gigantkrabber blir slukt og kokt av jorden, og spyttet ut som mat til deg. Et sted hvor helt steine firfisler kommer for å ta deg mens du prøver å unngå den gretne dinosauren som er lei av at hjernen hans blir sammenlignet med en valnøtt.

Rett og slett en godt skrevet opplevelsestur ala en berg og dalbane eller spøkelseshus på Disneyland, bare i filmformat.

Terningkast 4 (under tvil)

Regner med du meiner Land of the Lost, siden det ikke fins en film som heter Land of Lost.

Og det er mangen Land of the Lost filmatiseringer, inkludert TV. Hadde hjelpet om du linker til filmen du snakker om, eller ivertfall legger til årstid den ble laget....

Lenke til kommentar

Whisper of the Heart

Ikke en film man kobler med Studio Ghibli, men er ikke dårligere av den grunn. Vi møter skolejenta Shizuka som er inne i sin siste periode på ungdomskolen, med eksamner på rekke og rad. Vi følger henne igjennom hverdagen og valgene hun må ta for å finne ut hva hun vil gjøre videre i livet.

Filmen har i likhet med alle Studio Ghibli filmer, fantastisk tegninger, men Whisper of the Heart inneholder ekstremt lite magi(noe som er blitt ett kjennetegn på Studio Ghibli sine filmer, selv om det finnes unntak). Dette er en mer virkelighetsnær film sådan. Filmen begynner med en utrolig vakker versjon av Country Roads. Men for min del var det noe som manglet i filmen, noe som gjør at den ikke er like god som andre Ghibli filmer.

Hayao Miyazaki er med i kulissene på denn filmen også, men han har ikke regien på den. Han har manus og storyboard.

4/6

Lenke til kommentar
Forbrydelsens element

7.5

Enig. Storyen var så svak at opplevelsen bare ble middels selv om stilen fenget meg. Endte opp på 5/10. Epidemic og Europa er i mine øyne langt, langt bedre.

I min mening er Forbrydelsens Element en solid 8-er, og jeg syns den er minst like god som Europa. Epidemic har jeg ikke sett enda, da den ikke virker like tiltalende.

Personlig syns jeg historien i Forbrydelsens Element er gripende, og har jo en unektelig god twist. I forhold til å formidle denne sterkt psykologiske, karakterdrevne historien kunne ikke Von Trier gjort det bedre. Fra hypnosen begynner befinner vi oss i et subjektivt univers, et univers som i seg selv er et dykk inn i Fishers psyke. Symbolsk, drømmende og visuelt fantastisk!

Lenke til kommentar

Brukerne bes holde seg til sak og ikke person. Personangrep tolereres ikke, og i grove tilfeller vil den aktuelle brukeren bli fratatt tilgangen til forumet. Hva brukere mener om hverandre er ikke tema for tråden, og det er direkte ødeleggende for diskusjonen.

Innlegg med personangrep er blitt fjernet eller redigert. Brukere oppfordres til å benytte p_report.gif-funksjonen om man kommer over personfokuserte innlegg av negativ art, fremfor å kommentere det i tråden. På den måten kan moderator bedømme saken og vi unngår videre personkrangel.

(Dette innlegget skal ikke kommenteres, da det blir ansett som off-topic. Reaksjon på moderering gjøres eventuelt på PM.)

Lenke til kommentar

Reservoir Dogs

Såg den for første gong i går og det er ein meget bra film. Historia er kanskje ikkje noko å hoppe i taket over, men framføringa av den er imponerande bra. Skuespillarne gjer ein kjempejobb, spesielt Steve Buscemi som Mr. Pink. Heile greia med å ikkje vise ranet var genial. Filmen er fylt med nydelig dialog og ein del god humor. Alle likte vel scena med Mr. Blonde og politigutten? Klarer ikkje heilt sette ord på kva som gjer at den ikkje kjem eit lite hakk høgare på skalaen.

Men den kan utan tvil anbefalast, sjølv om dei fleste her sikkert har sett den :)

Solid 8.5/10

Donnie Darko

Litt småspesiell film, med ei historie som kan virke litt forvirrande. Skjønnar du heile tegninga er det ein strålande film med godt skuespill. Likte den veldig bra. Anbefalast.

8/10

The usual suspects

Bra historie, meget bra formidling, godt skuespill, brilliant twist!

8/10

Saving private ryan

Utuleg krigsfilm. Bra lyd og bilde, historia er bra. Om det er ein realistisk film eller om den er historisk rett er ikkje interessant, for den er meget bra. Tom Hanks leverer som vanlig, og eg må sei meg imponert over Jeremy Davies (Upham), solid prestasjon!

9/10

Mine første anmeldelsar, så ikkje slakt meg :)

Endret av sTor
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...