Gå til innhold

Mini-anmeldelse av den siste filmen du så


tjalla

Anbefalte innlegg

Runder av til nærmeste femmer. Angst er en av syv filmer jeg har gitt 100/100. Går nok inn som nummer to på topplista. Tror ikke den er gitt ut på DVD, så det kan vise seg å bli litt problematisk. Jeg laster så og si aldri ned film, men måtte gjøre et unntak for å få med meg denne.

 

Jaja, da gikk vel jeg glipp av denne da. En DVD-utgivelse er vel en usannsynligihet. Nuvel

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Redline (2007)

 

Egentlig er ikke dette en film. Det blir mer som en promovideo for eksotiske sportsbiler, slik som Porsche Carrera GT, Enzo Ferrari, Saleen S7 og Ford GT for å nevne noen. Bortsett fra selve kjøringen, er resten bare tullescenarioer for å drive den såkalte storyen videre. En bøttefjern "mafiasjef" (Angus MacFadyen, kanskje mest kjent fra "Braveheart"(1995)) prøver å kidnappe gatebilbaben og stjernesjåføren (Nadia Bjorlin) og mora hennes i et forsøk på å tvinge henne til å kjøre løp og vinne millioner av $$ på veddemål som han inngår med andre likesinnede skurker, som f.eks. Infamous (Eddie Griffin), som tapte henne i et veddemål mot ham.

 

Karakterene og storyen har omtrent like mye realisme og "streetcred" som NFS Undercover. Det blir omtrent lik null. Om racing- og gatebilmiljøet var slik i virkeligheten var jeg Elvis. Dette blir kanskje virkelighetsnært dersom du enten er 8 år gammel eller har røykt deg stein på diverse medikamenter. Hele greia er mer harry og flåsete enn en dårlig 80-talls film.

 

Men å gi denne filmen terningkast blir kanskje feil, for dette kan ikke tas seriøst i det hele tatt. Det er ingen spillefilm, men reklame for sportsbiler og superbiler. Noe som jeg tror var meningen også. Se kjøringen, spol forbi resten. Eller forresten, mye av kjøringen er like urealistisk og våsete som resten av filmen. Slik som å kjøre en Mercedes SLR i 320 km/t på veien i bekmørket uten lys med nattkikkert på for å "lure politiet". Eller å ha NOS på en Lambo Diablo, for så å miste hekkspoiler og frontfanger i 390 km/t, videre så letter bilen og flyr 20 meter opp i lufta. For noe sludder! Hva de fleste på imdb sier om dette krimskramset er igrunnen hva jeg ville sagt også. Filmprodusentene burde også skamme seg over å ha vraket en Carrera GT. Og Eddie Griffin krasjet en Enzo Ferrari under hele sirkusnummeret (ikke i selve filmen, men under promoteringen).

Endret av LostinSpace
Lenke til kommentar
Så 1 time av Transformers 2, mest bortkasta tiden jeg har brukt på lenge. Glad for at jeg skrudde den av, da jeg skjønte at filmen ville fortsette på det samme dumme nivået gjennom hele greia. (Ikke at jeg hadde troen på filmen)

Sovnet mot slutten. Det var gøy med eksplosjoner i ca 5 minutt, men når det nærmer seg 1time og 30min non stop action og bad jokes, da sovner man.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...