Gå til innhold

Mini-anmeldelse av den siste filmen du så


tjalla

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

The Boxer

 

105xmb7.jpg

 

Kjøpte denne filmen først og fremst fordi den kostet 20 kr på Platekompaniet. Hadde vel kjøpt den uten Daniel Day-Lewis også, men når han var med var det vel ingen tvil om at det ble et kjøp.

 

Dette er ti år før There Will Be Blood, men likevel merker man hissigheten til DDL når han i en scene mot slutten hever stemmen betraktelig. Selvfølgelig, fortsatt langt ifra hans prestasjon i nevnte film.

 

"Overaskende noK" er ikke dette en film som er 100% boksing heller. DDL spiller Danny (skjer med det? han heter Danny her, og Daniel i TWBB, og Daniel på ekte); en 30 år gammel bokse-veteran som nettopp har kommet ut av fengsel. Han finner igjen dama han var sammen med før fengselet (14 år tidligere), men det oppstår så klart problemer.

 

Kjedet meg nokså mye under filmen, da det som skjedde var totalt uintressant. Dessuten handler filmen ganske mye om samfunnet i Irland på den tiden (filmen foregår i Irland), og det er også ganske uintressant og kjedelig. Så har vi denne sure faren til 'dama hans', som er en rimelig kjedelig drittsekk. Boksescenene er få, men når de er der, er ikke de heller særlig gode. Langt ifra f. eks Rocky/The Wrestler, og milevis unna Raging Bull. Men det er vel ikke mening heller? De siste minuttene tok det seg opp litt, og det virket som det kunne bli en bra slutt. Men det ble det ikke.

 

Så, det positive er DDL's prestasjon, selv om hans irske aksent faktisk hørtes litt svensk ut iblant... lol.

 

Langt ifra noe must, men heller ikke en crapfest;

 

Karakter: 5/10 - Middelmålig

Endret av CypheroN
Lenke til kommentar
Et godt eksempel der er The Aviator. Hvis du tviler på DiCaprio, så se den.

 

Må si jeg koser meg litt over at DiCaprio, som var utsatt for et massivt hat etter sitt gjennombrudd, har slått så bra tilbake og vist hva han er god for.

 

Syntes det er en trend at unge mannlige skuespillere, som anses som kjekke, har tendens å få en hatklubb. Vel å merke blant unge menn. DiCaprio fikk det i sin tid, så fikk Orlando Bloom det, nå sist Zac Efron og Shia Labeouf. Til og med Heath Ledger fikk litt pes i starten, karen kan vel være glad for at han ikke hadde så bratt stigning inn i Hype-himmelen som DiCaprio og gjengen.

 

Hatet er jo også blitt forsterket ved at de fleste som har brukt Internett de siste årene har vært under 30 år, hvor man da har fått spredd sin vrede. Kanskje jeg ikke helt følger med, men jeg syntes det er sjeldent at slikt hat rettes mot andre enn unge vellykkede attraktive mennesker. Kanskje med unntak av Jar-Jar, men så er jo han romvesen...

 

Men på den andre side, det skal vel litt til for ikke-unge attraktive mennesker å nå samme hype-høyde og således bli utsatt for den motsatte effekt. :)

Lenke til kommentar
Et godt eksempel der er The Aviator. Hvis du tviler på DiCaprio, så se den.

 

Må si jeg koser meg litt over at DiCaprio, som var utsatt for et massivt hat etter sitt gjennombrudd, har slått så bra tilbake og vist hva han er god for...

 

Syntes det er en trend at unge mannlige skuespillere, som anses som kjekke, har tendens å få en hatklubb.

 

Vel, DiCaprio har fortsatt til gode å overbevise meg. At visse unge Hollywoodkjekkaser møter kritikk tror jeg forøvrig ikke bunner så mye i det at de er omsvermet som det faktum at deres skuespillertalenter er overhypet, samt at de rett og slett ikke makter å tilføre sin rolle den dybde eller troverdighet som den kresne og erfarne filmkjenner verdsetter.

Endret av Montag
Lenke til kommentar

Vil nok si meg enig i at DiCaprio overgår de andre nevnte. Kanskje de kan heve seg med tiden, men det er vanskelig å vite.

 

Bloom, Labeouf og Efron hadde vært kjekt å se i en indie-film hvor de kan prøve å vise annet enn hva som kreves av rullebåndproduksjoner. Efron hadde en grei liten rolle i Entourage nylig, men det krever vel lite å være seg selv. Bloom var jo også artig i sin rolle i britisk komiserie som jeg ikke husker navnet på (spilte seg selv han også).

Lenke til kommentar
Bloom var jo også artig i sin rolle i britisk komiserie som jeg ikke husker navnet på (spilte seg selv han også).

 

Extras. Bloom gjenvant min respekt, etter mange småkjipe roller, i DC'en av Kingdom of Heaven. Di Caprio opererer selvsagt i en annen klasse enn Efron, Bloom og Shia, men Le Bøff var mer enn god nok å takle litt skikkelig drama i den Saint's filmen til Downey Jr.

Lenke til kommentar

(500) Days of Summer

 

Wow.

 

Dette var rett og slett en film av de sjeldne. Ikke på grunn av at det er nyskapende, neida alt er brukt før, men måten det er gjort på som virkelig er bra. Det er lett å se hvor filmen har tatt innspirasjon fra tidligere filmer.

Joseph Gordon-Levitt(Tom) gjør en strålende job som forelsket og forlatt, Zooey Dechanel er som alltid like sjarmerende, men det er en annen som jeg ble overrasket over, og det er Tom sin lillesøster; Rachel(Chloe Moretz). Hennes karakter er ene og alene til for å få Tom videre etter bruddet med Summer, men med en sadistisk undertone. Selv er hun ikke er med i mange scener, men det er ikke en hindring for henne.

Det var også kjekt å se Matthew Gray Gubler gjøre noe annet en Criminal Minds.

 

Balansen mellom de gode og onde dagene er klippet med største ømfintlighet. Tegneklippene er også ganske fornøyelige.

 

Soundtracket er ganske kjekt å høre på, mange bra sanger og hvordan enkelte av sangenes rytme blir gjennspeilet i filmen er er morsom liten detalj. Det kommer vel ikke som en bome at Zooey også har med soundtracket å gjøre.

 

Rachel: ... like Lars from Norway.

Tom : Who is Lars from Norway?

Rachel: Just some guy she met at the gym with Brad Pitt's face and Jesus' abs.

 

Jeg slår til med en topp karakter for dette var en god overraskelse av en film.

 

6/6

Endret av Write
Lenke til kommentar
For ikkje å snakka om True Romance ;-)

Jepp, der kommer Pitt til sin rett.

 

Jeg har sansen for Pitt og DiCaprio, men de andre "kjekkasene" som nevnes har jeg ikke mye til overs for. Grunnen er at deres skuespillerprestasjoner trekker ned filmen som helhet. Både DiCaprio og Pitt har jo tross alt vist at de kan henge med på notene i gode filmer.

 

Bloom hadde en ok rolle i LOTR, men både i Troy og POTC er han håpløs. LaBeouf er håpløs. Efron skal jeg ikke uttale meg for mye om, da jeg ikke har sett annet enn High School Musical, som ikke helt var min greie. Godt mulig han ville fungert i en annen type setting.

Endret av HeHauken
Lenke til kommentar
DiCaprio gjorde en god innsats in Aviator. Er det en "smukkas" jeg ikke liker, så er det Brad Pitt. Han har ikke et snev av dybde, spør du meg.

Se7en, 12 Monkeys og Fight Club har du nok godt av å se. Du kan også se Benjamin Button, Snatch og The Assassination of Jesse James. Etter det har jeg vanskelig for å tro at du mener det samme.

Har sett alle (inkl. True Romance) utenom sistnevnte. At han ble Oscar-nominert for Benjamin Button er for meg en gåte. Sammenlignet med solide skuespillere som Richard Jenkins og Sean Penn bleknet han totalt. Nei, Pitt må være en av de mest overvurderte i Hollywood.
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...