Gå til innhold

Mini-anmeldelse av den siste filmen du så


tjalla

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Fargo

 

Plot'et er ganske fattig, men det har ingenting å si. Dette er et klasseeksempel på at en film ikke trenger en dyp historie for å være bra. Når man tar en lett historie og sper på med med humor, spenning, interessante karakterer, deilig stemning og kamerabruk så ender det i suksess.

 

Yeah!

 

9/10

Lenke til kommentar
Raging Bull - Martin Scorsese - 1980

 

*snip*

Føles som det skal litt til før denne vippes ned. 10/10

 

Nei huff å huff, kunne ikke tenke meg noe annet enn kanskje 7/10, helst mindre.

 

Helst mindre? høres ut som at du vil hate filmen.

 

Det var en av de filmene som levde dårligst opp til forventningene må jeg si. Filmen bringer så fantastisk lite givende materiale at det gjør en uengasjert, til slutt sitter man igjen med 2 timer feit De Niro og Pesci som skravler i kjeften på hverandre.

Sterke utspill? Kanskje det. Men dette er en av de filmene som presses opp på podiumet av filmelskere, som virker mer opptatt av å heie på hverandres hedrende utspill enn egen evne til kritisk sans. Så til tross for bra kamerabruk og filmatiske virkemidler klarer ikke dette på noe vis å redde filmen fra den kjedelige historien som utspiller seg.

 

Så, begynn å hat meg! :wee:

 

- Må forøvrig si at jeg elsker når mine oppfatninger går i strid med de etablerte storfilmene, se hvordan maurtua livner opp, tihi.

Lenke til kommentar

Absolutt ikke. Det er vel mer en erfaring fra det som har blitt reaksjonen mot det andre har sagt før, imot større filmer(veletablerte klassikere.) Skal trekke tilbake det utsagnet, men det forandrer ikke faktumet at folk har en tendens til å bli i overkant bastante mot motstridende meninger.

Lenke til kommentar
Absolutt ikke. Det er vel mer en erfaring fra det som har blitt reaksjonen mot det andre har sagt før, imot større filmer(veletablerte klassikere.) Skal trekke tilbake det utsagnet, men det forandrer ikke faktumet at folk har en tendens til å bli i overkant bastante mot motstridende meninger.

 

Alt du kritiserer filmen for er at handlingen ikke interesserte deg, at den var lite givende. Tror ikke mange går i strupen på deg pga det. Spesielt ikke her som flertallet mener det samme som deg, som nevnt. Men godt forsøk på å få i gang en amper diskusjon, det skal du ha.

Endret av Infenso
Lenke til kommentar
Absolutt ikke. Det er vel mer en erfaring fra det som har blitt reaksjonen mot det andre har sagt før, imot større filmer(veletablerte klassikere.) Skal trekke tilbake det utsagnet, men det forandrer ikke faktumet at folk har en tendens til å bli i overkant bastante mot motstridende meninger.

Enkelte filmer har unektelige kvaliteter, de er direkte godt laget. Når man ikke liker slike filmer så spør man om en forklaring. Hvis man kritiserer en dårlig laget film så er det klart at ingen reagerer, da det er forståelig. Det er ikke angrep, men det er klart at folk er bastante. Det er folk hele tiden.

Lenke til kommentar

Raging Bull var utrolig kjedelig, ble bare for mye av paranoia-fokuset. Men kanskje den faller bedre i smak neste gang jeg ser den, for at Scorsese har ekstreme kvaliteter er det vel liten tvil om. Det blir bare ofte litt vel mye smør på flesk i filmene hans, som om jeg lurer på om han tror seerne er stokk dumme og må ha det inn med teskje.

 

Det er først og fremst skuespillerprestasjoner jeg liker i hans filmer. Der har han fått frem noe helt underbart noe ved flere anledninger. :)

Lenke til kommentar
Raging Bull var utrolig kjedelig, ble bare for mye av paranoia-fokuset. Men kanskje den faller bedre i smak neste gang jeg ser den, for at Scorsese har ekstreme kvaliteter er det vel liten tvil om. Det blir bare ofte litt vel mye smør på flesk i filmene hans, som om jeg lurer på om han tror seerne er stokk dumme og må ha det inn med teskje.

 

Det er først og fremst skuespillerprestasjoner jeg liker i hans filmer. Der har han fått frem noe helt underbart noe ved flere anledninger. :)

Lot du deg farge av ungenes meninger igjen?

Lenke til kommentar
Absolutt ikke. Det er vel mer en erfaring fra det som har blitt reaksjonen mot det andre har sagt før, imot større filmer(veletablerte klassikere.) Skal trekke tilbake det utsagnet, men det forandrer ikke faktumet at folk har en tendens til å bli i overkant bastante mot motstridende meninger.

 

Alt du kritiserer filmen for er at handlingen ikke interesserte deg, at den var lite givende. Tror ikke mange går i strupen på deg pga det. Spesielt ikke her som flertallet mener det samme som deg, som nevnt. Men godt forsøk på å få i gang en amper diskusjon, det skal du ha.

 

Heheh, noe bensin på bålet må vi jo ha. Tross alt det som holder forumet oppe :thumbup:

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...