Gå til innhold

Mini-anmeldelse av den siste filmen du så


tjalla

Anbefalte innlegg

Sett noen par filmer i det siste.

 

Across the Universe

 

Herlig feel-good film med gode Beatles cover. Forskellige mennesker møtes sammen og lever livet fult ut uten regler, men virkeligheten innhenter dem. Den er lagt til 70-tallet hvor hippier og vietnamkrigen var sterkt presentert. Bruno gjør også en kul rolletolkning.

 

5/6

 

 

Blood: The Last Vampire

 

nei, Nei, NEI! Dette var noe stort crap. Skuespillet var rett og slett dødt. Det var en kul scene i hele filmen og den var over på noen få sekunder. Det er mye armer og bein som fly i filmen, men spanderer de teaterblod på produksjonen? neida alt er digitalblod. Angrer på tiden jeg brukte for å se den!

 

-1/6 Ja minus, denne filmen burde ikke offres tanken på den engang.

 

 

A History of Violence

 

God drama om en familiefar som blir en helt etter å ha drept to ranere. Men så dukker en mann med dress og svarte solbriller opp og terroriserer familien. Det viser seg alt ikke er slik som det ser ut.

Så denne egentlig bare på grunn av Maria Bello som gjør en god prestasjon sammen med Viggo Mortensen. Men jeg følte at filmen var litt for kort. Skulle gjerne ha utdypt historien til Joey(Viggo).

 

4/6

 

 

This is England

 

Sterkt drama om en gutt som vokser opp med moren i et England i krig(Falklandkrigen). Han blir den yngste medlemmet av en skinnhead-gjeng. Disse ungdommene er egentlig bare sammen på de sosiale grunnlaget, men det er når de voksene skinnheadene kommer at det blir trøbbel.

 

Thomas(Shaun) leverer en stålende rolletolkning og dokumentarklipp fra falklandskrigen utgjør en troverdig film fra England på begynnelsen av 1980-tallet.

 

5/6

 

Drag me to Hell

 

Sam Raimi retunerer til skrekk og det er ikke skuffende. Gode og orginale triks gjør det spennende og skremmende. Alison Lohman(Christine) gjør en helt grei prestasjon.

 

4/6

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Ruang rak noi nid mahasan aka Last Life in the Universe (2003)

For en deilig film. Dette er 110 minutter man ikke kan gjøre annet enn å slappe av, og nyte det som skjer på skjermen. Rolig, dialogfattig og atmosfærisk fra start til slutt, og det passer perfekt dersom man er i riktig humør. Det er ikke en veldig dyp film, men det er heller ikke det det handler om her. For min del var det den drømmende fremførelsen av historien som gjorde hele opplevelsen. Lydbildet stemmer perfekt overens med bildet, og jeg skulle ønske det var flere av musikkinnslagene.

 

Jeg kommer definitivt til å se LLitU igjen når jeg er i riktig mood. Makan til kul film, havner lett på min topp 3 romantiske filmer

8,4/10

Den får nesten 9

 

Men hvorfor i alle dager var Ichi the Killer-plakaten med? Pga Miikes birolle?

 

Vozvrashcheniye (2003)

8/10

 

Denne endte forresten på en 7/10 til slutt.

Lenke til kommentar

Fast & Furious (2009): Filmen lurte meg med ikke å være middelmådig, nesten dårlig gjort det der. Den gjør jobben sin ved å unngå cruise control (ja jeg bør skamme meg for slike dårlige ordspill men gjør det av en eller annen grunn ikke) og selv om råning og raske biler er utrolig teit og helst bør være av den transformerende sorten, så funket dette her. Useriøst vroom vroom med alvorlig tone, et godt supplement til chips og cola. Den er strippet for humor, som forhindrer den fra å bli noe mer enn grei nok. Forhåpentligvis ikke noe som inspirerer idiotiske rånere dette her, slik at jeg og mine søte små trygt kan ferdes på veiene i vår råtøffe Kia Rio.

 

6/10

Lenke til kommentar

Lost in Translation

 

Fantastisk film om ensomhet, fremmedliggjøring og livet generelt. Det er en film det er vanskelig å sette ord på fordi den har mye av en annen ting det er vanskelig å sette ord på; følelser. Den er fyllt opp med smartness, mye kul symbolikk som fikk meg til å le og tenke.

 

Noen vil finne den lang, kjedelig og uten handling. Vel, gro opp.

 

n/a

Lenke til kommentar
Denne filmen er helt sinnsykt bra.. Noe av det beste Pixar har laget.. 10/10.. Ekstra moro i 3-d..

Åja...DEN filmen ja..nå vet vi jo alle sammen hvilken film du snakker om :p

 

lol, gikk litt fort i svingene. Selvsagt UP..

 

Edit: da har jeg fått meg ordentlig avatar og :!:

Endret av husgutt
Lenke til kommentar

Lord of the rings Fellowship of the ring extended, sett for første gang med ekte DTS lyd

 

Dette var flotte saker filmen i seg selv er veldig bra med effekter som holder koken enda og jeg tror altid vill det.

Det var spesielt lyden jeg tenkte på når jeg så filmen da jeg endelig kan se den med DTS.

For første gang siden jeg så den på kino fikk jeg den gode buldre lyden når sauron impoderer, filmen var også veldig bra på bass kjennerelt, flere filmen har mye problemer med bass, overdreven bass når du ikke trenger den og ikke noe bass når du treger den(merket dette spesielt i SPR)

Her var bassen bare der når man trengte den. og den var aldri overdreven, akurrat passe hele tiden. Lyden var skarp og fin hele veien men aldri for høy.

 

Jeg tror filmen virklig vil gjøre seg bra på HD når den tiden kommer, store flotte natur sener er yperlige til HD formatet.

 

8.5/10

Lenke til kommentar

Once Upon a Time in Norway (2007)

Meget interessant dokumentar om den tidlige norske Black Metal-bølgen med fokus på Mayhem. Visste en del om temaet fra før av, men det var også mye nytt jeg ikke hadde hørt om før.

7,5/10

 

Corpi presentano tracce di violenza carnale, I (1973)

Stilig Giallo. Var dessverre veldig trett da jeg så den, så jeg sovnet på slutten. Irriterende. Skal ta et gjensyn om en måned eller noe, men foreløpig havner den på

7/10

 

Lasse & Geir (1976)

Hysterisk morsom film med fantastisk dialog. Starten er et klart høydepunkt, når de "lager kvalm" på bussen. Den taper seg dog litt mot slutten når en meget irriterende og unødvendig karakter roter seg inn i filmen.

8/10

 

South Park: Bigger Longer & Uncut (1999)

Det begynte å bli en stund siden jeg så denne, så jeg tenkte jeg kunne ta et gjensyn med den mens jeg satt på toget til Oslo. Jeg var redd det ville være stusselig å se en slik film alene, men heldigvis spurte karen ved siden av meg om det var greit om han og så på. Opplevelsen ble enda bedre av at han gav meg sjokolade og hentet kaffe til meg. Filmen er hystisk morsom, og byr på fantastisk satire og catchy sanger.

9/10

 

Severance (2006)

Severdig britisk slasherkomedie. Veldig artig film, selv om den er litt klisjèfylt og har noen litt kjedelige sekvenser. Mye bra britisk humor, og fine gorescener.

7/10

 

Hellraiser (1987)

Skuffende gjensyn. Denne har i mine øyne alltid vært "fredet", da det var den første skrekkfilmen jeg så. Denne gangen tok jeg på meg kritikerbrillene, og så alle de irriterende småfeilene. Gidder ikke ramse opp alle, men kan for eksempel nevne at den midterste timen er ganske kjedelig og repetiv. Karakteren min reflekterer kanskje ikke denne anmeldelsen så bra, men det er fordi jeg har valgt å fokusere på det negative. Denne filmen har også veldig mye bra i seg, så den er absolutt verdt en sjanse. Alle scenene som Pinhead er med i er 10.0. Dessverre ser vi alt for lite til han.

7/10

 

The Shining (1980)

Gjensyn. Var alt for lenge siden jeg så den, så jeg fant ut av at jeg ville ta et gjensyn på Blu-ray. Dette er nå min favorittskrekkfilm of all time. Jack Nicholson leverer tidenes rolletolking, musikken er fantastisk, kameraføringen er plettfri, stemningen er dritskummel og mange av scenene skremte vettet av meg. Var så vidt jeg turte å gå ned på do når den var ferdig. Denne snuser absolutt på tieren, men jeg vil vente med å gi karakter til jeg har tatt enda et gjensyn. Kommer med mer utfyllende anmeldelse senere.

Lenke til kommentar

Raging Bull - Martin Scorsese - 1980

 

jjy6wz.jpg

 

Gjensyn av den filmen jeg har gått rundt og kalt min all time favorite, ever. Og den holder plassen.

 

Fikk ny tv i helgen og ville prøve den ut, så Raging Bull ble valgt ut først. Herlig opplevelse. Er faktisk noen måneder siden sist, så husket ikke alt. Men en del scener er - og var - klistret på hjernen. Sammen med The Wrestler, er ikke dette en film om selve sporten, som mange kanskje tror første gang. Hva som gjør at denne appellerer så sterkt til meg, er alt. Jeg liker alt i filmen. De intense boksescenene med kjapp klipping, nydelig s/h-fotografi, sterk blitz-bakgrunn og blod som flyter i slow-mo, er nydelige. "The inner plot", hans transformasjon og følelser, sjalusi og personlighet. Musikken, skuespillerne, t.o.m årene filmen foregår i er awesome.

 

De Niro siterer Marlon Brando fra On The Waterfront i slutten av filmen, og det speiler seg ganske bra med han selv: You don't understand. I coulda had class. I coulda been a contender. I coulda been somebody, instead of a bum, which is what I am, let's face it. It was you, Charley.

 

Føles som det skal litt til før denne vippes ned. 10/10

Lenke til kommentar
Himlens hjärta

 

Rettet på stavingen i tilfelle noen andre vil søke etter filmen, som jeg gjorde etter å h alest anmeldelsen din. Ble nysgjerrig og skal se om jeg får sett den. Hva tror du forresten årsaken til at du er så i utakt med stemmene på imdb er?

Endret av Solaar
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...