Gå til innhold

Mini-anmeldelse av den siste filmen du så

tjalla

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Har kanskje et litt spesielt forhold til Taxi Driver. Sett den rundt 15 ganger, har skrivd to høgskoleoppgaver om den, deriblant bacheloroppgaven. Rett og slett en film jeg aldri blir lei og stadig finner noen småting. Sykelig muligens :p

Endret av tjalla
Lenke til kommentar

District 9

Denne havner nok på "slaktebenken" for min del, det er bare å konstatere først som sist.

Det dreier seg tydligvis om en ny type trend av Sci-fi film. Cloverfield, (var det ikke det den het, håper jeg skrev det rett). Mener den er temmelig inpsirert av den i formen.

Er ikke ordentlig film etter min oppfatning. Mer som en parodi på repotasje-medier, med flakkende kameraer, dristige reportere, rulletekster osv.

Kjedelig. Ingen spenning, ingen underholnings-verdi og på toppen urealistisk handling for en film som ser ut til å skal fremstå realistisk som et slags poeng.

.

Om det skulle være realistisk, ville de aldri vært så nære innpå aliene at de kunne bli angrepet og kastet 50 meter gjennom luften når som helst. Og at disse aliene ravet omkring der. Bare tull.

En lite imponerende måte å forsøke gjøre det interessant på.

Skjønner egentlig lite vitsen med å lage noe så elendig som dette. Filmen var et eneste stort gjesp.

2,5/10

Lenke til kommentar
Oi! Ikke slakt meg om du ikke liker den / ikke ser sammenhengen :) Men kan i hvert fall garantere deg herlig jazzmusikk i den. ;)

Kan garantere at den er bedre enn Taxi Driver i alle fall.

Le Samourai? Jeg så jo akkurat den (se nederst forrige side)

edit: eller det var kanskje ment til tjalla ja. :p

Endret av CypheroN
Lenke til kommentar

Indiana Jones og Krystallhodeskallens Rike

Jeg er stor fan av myter, legender og lefling med historiske fakta for å skape konspirasjoner etc., og synes derfor at filmer/bøker/tegneserier ala Dan Browns skriverier, National Treasure, Vikingskattentriologien og selvfølgelig også Indiana Jones-filmene. De tre første Indy-filmene er tidvis veldig underholdende, men jeg presterte å ikke se den nyeste filmen på kino, eller på dvd, før i går.

Selve historien, den "historiske" gåten, er det som er meste skuffende for min del. Den går i samme felle som Vikingskattentriologien (Gunnar Staalesen) gjør i siste bok, nemlig å

hente inn utenomjordiske/mellomdimensjonale vesener og deres påvirkning på jorden. Dette er jo et relativt hyppig konspirasjonstema, bl.a. angående pyramidene

men for meg blir det for usannsynlig. De tre første filmene hadde forsåvidt troverdige historiske gåter/saker/oppdagelser, noe som gjorde at man følte at dette faktisk kunne skje. Det, mener jeg, kan ikke sies om det som skjer i denne filmen. De drar grensene for "Indyuniverset" for langt synes jeg.

Ellers er ikke filmen så veldig gæren. Den er ihvertfall hel ok underholdning en søndagskveld, og sikkert de fleste andre kveldene i uka, uten at den overbeviser noe videre. For meg kunne det ha forblitt en Indytriologi, men jeg skal ikke stenge alle dører vis det kommer en ny.

6/10

Så forrige uke også South Park-episoden hvor man tar opp/hasjelerer med denne filmen. Og forventningene ble vel hakket lavere av å se den episoden. Men jækla morsom var episoden

Lenke til kommentar

Nå fikk jeg lyst til å se denne filmen igjen av den grunn at den er en av mine favoritter og kan ikke slik "kritikk" få gå stille i dørene, men det er veldig lenge siden jeg har sett den, hvertfall 3 år, og kan hende at jeg ikke er like begeistret for den nå. Håper da dog det.

Boka er forsåvidt bedre!

(må unnskylde dobbelposten der altså!)

Endret av SobrietyMisfit
Lenke til kommentar
District 9

[...]

Er ikke ordentlig film etter min oppfatning. Mer som en parodi på repotasje-medier, med flakkende kameraer, dristige reportere, rulletekster osv.

Så en parodi kan ikke være en ordentlig film? Hva legger du i begrepet "ordentlig film"?

Kjedelig. Ingen spenning, ingen underholnings-verdi og på toppen urealistisk handling for en film som ser ut til å skal fremstå realistisk som et slags poeng.

Svært uenig i alt du skriver her. Selv kjedet jeg meg ikke et sekund, ble underholdt og holdt fast som jeg sjelden blir og handlingen fremstod sykelig autentisk.

Om det skulle være realistisk, ville de aldri vært så nære innpå aliene at de kunne bli angrepet og kastet 50 meter gjennom luften når som helst. Og at disse aliene ravet omkring der. Bare tull.

En lite imponerende måte å forsøke gjøre det interessant på.

Romvesnene har bodd i slummen i 20 år og blir sett ned på, og blir ansett som mer eller mindre harmløse (grunnet menneskenes arroganse?), derfor trasker politi og mer eller mindre inkompetente arbeidere blant dem på en hånende måte. Ganske god allegori på slik behandling av ulike minoriteter vi har sett gjennom hele historien.

Skjønner egentlig lite vitsen med å lage noe så elendig som dette. Filmen var et eneste stort gjesp.

Jeg skjønner i alle fall vitsen når jeg blir underholdt og imponert. 9/10

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...