Delvis Skrevet 13. september 2009 Del Skrevet 13. september 2009 (endret) Så nettopp en Norsk film som heter Fatso. Komedie om en feit nerde-aktig type og hans problemer med kvinner. Bra laget tragikomedie med artige poenger og mye morsomt. Men den var da skrekkelig vulgær syns jeg. Er hva som helst tillatt på vanlige filmer nå..?? Og med 15 års grense Liker ikke at man slipper så vulgære saker ut på det vanlige film-markedet. Føler at det ikke hører hjemme der. Liker ikke at barn i familie osv lett kan få sett sånt. Det er jo ikke grenser for griseri og griseprat Karakter: 7/10 Endret 13. september 2009 av groenn Lenke til kommentar
tjalla Skrevet 13. september 2009 Forfatter Del Skrevet 13. september 2009 (endret) Synecdoche, New York Kauffman er utvilsomt en av de mest spesielle manusforfatterne i dag og filmene som han har skrevet har havnet på begge sidene av skalaen. Fra mesterverket Eternal Sunshine of the Spotless Mind til den svært gode Being John Malkovic og så til to av hans brukbare filmer: Adaptation og Confessions of a Dangerous Mind. Tiden var i dag inne for å se Charlies debutfilm Synecdoche, New York. En døende mann, i Seymour Hoffmans skikkelse ønsker å bruke resten av livet sitt for å lage et teaterstykke inne i en stor hall. Livet går gradivs nedover og vi følger han i en hoppende kronologi preget av absurde situasjoner, doppelgängere, hvor man skjønner veldig lite av det som skjer og hvem som er hvem til slutt. Det virker som om Kauffman elsker å mindfucke publikum og det er kanskje ikke tilfeldig når han først sitter i regisstolen at vi blir servert den største mindfucken pr dags dato. For min del, ble dette utrolig pretensiøst, for selv-opptatt, rett og slett overdose med Kauffman. Sannsynligvis den kjedeligste og mest uengasjerende filmen jeg noensinne har sett. Endret 13. september 2009 av tjalla Lenke til kommentar
Cuneax Skrevet 13. september 2009 Del Skrevet 13. september 2009 Ansvarsbevisste foreldre klarer å kontrollere slikt for små barn, og når barn klarer å se slike filmer uansett, da er de antakelig gamle nok til å allerede ha hørt slik "griseprat" osv (dvs litt eldre enn de aller minste, ca 6-7+) Lenke til kommentar
CypheroN Skrevet 13. september 2009 Del Skrevet 13. september 2009 The Treasure of the Sierra Madre (1948) Noen klassikere liker man bare ikke like godt som IMDb sier (Rating 8.5, #51 på Top 250). Paul Thomas Anderson så denne filmen mange kvelder på rad mens han lagde There Will Be Blood, og det er tydelig mye hentet fra denne filmen. Sammen med TWBB handler denne filmen om grådighet, men TWBB er milevis bedre. Humphrey Bogart har jeg aldri sett det store i, han er helt grei. I denne filmen er han en del bedre enn i Casablanca og The Maltese Falcon, spesielt ca. midt i filmen da karakteren hans endres veldig. Good acting. Filmen er dessverre ikke så spennende den første timen, mens den andre timen er ganske spennende. Slutten var midt på treet. Ligger på rundt 7/10; flaks at jeg liker temaet grådighet, og at Humphrey og de andre birollene spiller godt. En del kule scener også, selvfølgelig. Fortsatt litt skuffet føler jeg, da jeg trodde jeg skulle digge denne filmen ganske så mye, siden den blir sammenlignet med TWBB. Men absolutt, ikke dårlig. Forventninger er noe dritt. Noe jeg reagerer på i ettertid er at denne blir omtalt som western. Det er jo ikke en western, vel? Filmen foregår i 1925, og den handler om gold-diggers og banditter. Ikke'no western dette. Adventure/drama/action. Samma det. Ice Age: Dawn of the Dinosaurs (2009) Morsom noen ganger, god animasjon, men ikke noe særlig mer. 6/10. Lenke til kommentar
Hyperio Skrevet 13. september 2009 Del Skrevet 13. september 2009 Nei, det er ikke western. Og ja, den er oppskrytt. There Will Be Blood er for øvrig et eksempel på perfeksjon. Lenke til kommentar
CypheroN Skrevet 13. september 2009 Del Skrevet 13. september 2009 Nei, det er ikke western. Og ja, den er oppskrytt. There Will Be Blood er for øvrig et eksempel på perfeksjon. [scanning reply] Looking for fails and errors.. No fails found Agreement 100% Lenke til kommentar
MrL Skrevet 13. september 2009 Del Skrevet 13. september 2009 Hush Film som river deg med fra start til slutt, og er faktisk ganske spennende gjennom hele filmen. Digg å se litt filmer med spenning som ikke har for mye pjatting, eneste som trekker ned er at historien er ikke spesielt genial akkurat, men grei nok, samtidig synes jeg også bildet på filmen ikke var så bra da de har valgt å legge en grain effekt over nesten hele filmen som ble litt irriterende. 7/10 Lenke til kommentar
Speik Skrevet 13. september 2009 Del Skrevet 13. september 2009 Synecdoche, New York Sannsynligvis den kjedeligste og mest uengasjerende filmen jeg noensinne har sett. WTF Synecdoche er ei sørje av ugripelige motiver og hestepult kronologi, det er jeg enig i. Men i denne fantastiske surrealismen ligger de universelle temaene som når deg rett i hjerterota. Synechdoche har en kunstnerisk visjon som er modigere enn noe annet jeg har sett. Ikke vanskelig å se hvordan det kan oppfattes som pretensiøst, men jeg hadde vertfall en meget god opplevelse. Lenke til kommentar
pululf Skrevet 13. september 2009 Del Skrevet 13. september 2009 (endret) District 9 Interesant film. Selv om den handler om misplasserte romvesener, kan man knytte den opp mot dagens problemer angående gjengkriminalitet, flyktinge-politikk, og livet i ghettoen. Det er lenge siden jeg har sett en så forseggjort science-fiction film, og historiefortellingen holder et utrolig nivå hele filmen igjennom! Jeg anbefaler ALLE til å se den, selv om de ikke er en fan av science-fiction filmer! Dette er ikke en typisk amerikansk action-helte-epos, men derimot handler det om en helt vanlig fyr og et romvesen og sønnen hans. 10/10 Endret 14. september 2009 av pululf Lenke til kommentar
Delvis Skrevet 13. september 2009 Del Skrevet 13. september 2009 District 9 Interesant film. Selv om den handler om misplasserte romvesener, kan man knytte den opp mot dagens problemer angående gjengkriminalitet, flyktinge-politikk, og livet i ghettoen. Det er lenge siden jeg har sett en så forseggjort science-fiction film, og historiefortellingen holder et utrolig nivå hele filmen igjennom! Jeg anbefaler ALLE til å se den, selv om de ikke er en fan av science-fiction filmer! Dette er ikke en typisk amerikansk action-helte-epos, men derimot handler det om en helt vanlig fyr og et romvesen og sønnen hans. Skal se denne nå. Men hvor kommer denne Peter Jasckson inn i bildet her, kan ikke se det navnet står noe sted på IMDb Lenke til kommentar
CypheroN Skrevet 13. september 2009 Del Skrevet 13. september 2009 Skal se denne nå. Men hvor kommer denne Peter Jasckson inn i bildet her, kan ikke se det navnet står noe sted på IMDb Produsent. Lenke til kommentar
tjalla Skrevet 13. september 2009 Forfatter Del Skrevet 13. september 2009 (endret) Synecdoche, New York Sannsynligvis den kjedeligste og mest uengasjerende filmen jeg noensinne har sett. WTF Synecdoche er ei sørje av ugripelige motiver og hestepult kronologi, det er jeg enig i. Men i denne fantastiske surrealismen ligger de universelle temaene som når deg rett i hjerterota. Synechdoche har en kunstnerisk visjon som er modigere enn noe annet jeg har sett. Ikke vanskelig å se hvordan det kan oppfattes som pretensiøst, men jeg hadde vertfall en meget god opplevelse. En kan lett trekke fram universelle temaer i alle filmer. Poenget er hvordan filmen behandler temaet, og som påpekt: en dumdristig film som kunne ha blitt tonet ned så til de grader. Kauffmans artyfartyness overskygger rett og slett temaene og dermed mitt engasjement til karakterene og filmen. Hadde den i det minste hatt et spennende foto, så hadde jeg i det minste ikke kikket på klokka kontinuerlig. Endret 13. september 2009 av tjalla Lenke til kommentar
Geir M Skrevet 13. september 2009 Del Skrevet 13. september 2009 (endret) Synes heller ikke Synedoche var det helt store. Hadde ganske store forventninger grunnet høy imdb score og Kauffmans manus for Adaptation og Being John Malcovich. Synes nesten det virker som at filmen prøver å være så kompleks som mulig bare for å være kompleks. For meg var det ihvertfall ingen stor opplevelse. Endret 13. september 2009 av Geir M Lenke til kommentar
AvidGamer Skrevet 14. september 2009 Del Skrevet 14. september 2009 Management (2008) Herre jesus dette var drit kjedelig. Standard romantisk komedie, men enda dårligere. Jeg lo ikke før 49 minutter ut, da han treffer en kinesisk fyr...og da bare 3 ganger. Ellers er filmen en sikkelig "Snoozefest". Karakterene i filmen har null utvikkling, vi føler for ingen. Ender opp å bare sitte der som en zombie. Styr unna. 1/10 Lenke til kommentar
Lawliet Skrevet 14. september 2009 Del Skrevet 14. september 2009 Så Se7en på skolen i forbinnelse med Dante og de 7 døds syndene. Jeg hadde sett den to ganger før, men alle gode ting er 3, så dette ble helt klart min beste visning hittil. Det er helt ekstremt hvor høy gjennsyns faktor denne filmen har og ikke minst hvor solid den er. Like spennende hver gang. 10/10 Lenke til kommentar
CypheroN Skrevet 14. september 2009 Del Skrevet 14. september 2009 Le Samouraï (1967) En veldig unik film, en veldig søvning og rolig film. Den minner meg om Taxi Driver, bare at det er Paris og ikke en storby i USA. Fine 60talls-biler og restauranter, rolig jazz-musikk i bakgrunn. Herlig. Det tar 10 minutter før et eneste ord blir sagt i filmen, og det er sinnsykt kult. De første ti minuttene satt jeg skikkelig og ventet på hva som skulle skje. Det gikk ikke sakte, mye skjedde, men ingen sa noe bare. Filmen er ganske rolig hele veien, men et par ganger i filmen slår den til når du minst venter det. Ca halveis i filmen begynte det å bli rolig, og jeg sank mer og mer ned i stolen og ble paralysert av dette jazz-miljøet og koste meg. Så kom en brå scene og jeg våknet skikkelig til. AWESOME tenkte jeg da. Er det én ting filmen skårer skikkelig på, så er det stilen. Stilen. Nydelige hatter og dresser, fantastiske biler og bare helt herlig stil. Jeg vil gjerne ha en slik hatt som leiemorderen i filmen har. Ekstremt god film, som lett kan komme inn på topp tjue om et gjensyn eller to. 9/10 Lenke til kommentar
co2 Skrevet 14. september 2009 Del Skrevet 14. september 2009 Humm humm humm. Du har min oppmerksomhet. Lenke til kommentar
CypheroN Skrevet 14. september 2009 Del Skrevet 14. september 2009 Jævlig cool film rett og slett. Stylish. Lenke til kommentar
tjalla Skrevet 14. september 2009 Forfatter Del Skrevet 14. september 2009 Bare at du nevnte Taxi Driver var nok til at den ble bestillt. Forventninger nå gitt. Lenke til kommentar
CypheroN Skrevet 14. september 2009 Del Skrevet 14. september 2009 Bare at du nevnte Taxi Driver var nok til at den ble bestillt. Forventninger nå gitt. Oi! Ikke slakt meg om du ikke liker den / ikke ser sammenhengen Men kan i hvert fall garantere deg herlig jazzmusikk i den. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå