Gå til innhold

Mini-anmeldelse av den siste filmen du så


tjalla

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Så hvis noen skrive lange, gjennomarbeidede og reflekterte anmeldelser skal vi stemple dem som bedrevitere og showoffs? Det blir rett og slett for dumt. Anmeldelser som bare inneholder to-tre setninger med adjektiv eller en gjenfortellelse av handlingen er nærmest meningsløse og ufattelig lite givende. Da er det bedre å ikke skrive noe som helst.

Lenke til kommentar

- Der Untergang: Bruno Ganz er bærebjelken i denne høyst spennende dramaet om Hitlers siste dager. Utbruddene av sinne Ganz presterer i enkelte stemningsfulle scener gjorde stort inntrykk. Lite musikkbruk/ingen bruk gjør mange scener spennende og stemningsfulle, så virkemiddelet fungerer godt. Blant favorittene under WW2-tema sammen med The Pianist og Schindler's List. 9/10.

Lenke til kommentar
Er det slik at Terminator Salvation kan nesten kun nytes av folk som ikke har sett andre Terminator filmer?

Jeg kan godt falsifisere denne påstanden. Etter hva jeg har sett, er det flere andre som kan gjøre det også. Men du har nok et visst poeng: Det forekommer mye dissing av denne filmen, spesielt av gamle fans.

Lenke til kommentar

Jeg klarte helt fint å se den på kino både med lillesøster og en kompis på separate datoer. Trenger ikke ta på "grinete-kritiker" hatten hver gang man går inn i kinosalen.

 

Og jeg vokste opp med Terminator 2. Husker spesiellt artikler i Svenska Datormagazin om de fantastiske og banebrytende morph effektene til T1000, og hvordan de var laget i Lightwave.

Endret av Bytex
Lenke til kommentar

Alle lar andre gjøre tenkningen for seg. Ellers hadde man vel bare begynt med den første filmen noensinne og beveget seg oppover i årene. Personlig har jeg ikke tid, så jeg hører på de som har sett den. Jeg går sikkert glipp av mange perler, men til gjengjeld har jeg ikke sett mer enn én Saw-film - mye tid som kunne vært bortkastet der, ser jeg for meg.

Lenke til kommentar

Rock'n Rolla

 

Jeg er glad i Guy Ritchie - filmene balanser action og humor på en elegant og god måte, så også med Rock'n Rolla. Det som jeg synes at er bra er at jeg ikke kjeder meg det dugg under filmen; den er underholdende hele veien gjennom. Selv om det ikke er noen genial film, så langt der ifra, så er den enkel og rett fram nok til å ikke bli kjedelig. Historien er ikke nyskapende, men er gjennomført med en sikker hånd. Noen filmtekniske ting (som jeg egentlig ikke har peiling på) undrer jeg meg dog over: Når One-Two og dama danser så kommer samtalen i tekstbokser ved siden av dem, hva er meningen med det, kan det ikke bare være "vanlig" undertekst? Også er det når kamera plutselig er foran ansiktene til russern og One-Two når de løper etter hverandre; hvorfor plutselig akkurat der?

 

Dette er heldigvis ingen stor irritasjon, og jeg ser frem til den annonserte oppfølgeren (i starten av rulleteksten).

 

7/10

Lenke til kommentar

Dancer in the Dark

 

bjork.jpg

 

Jeg er ødelagt. Lamslått. Det tok meg 10 minutt å plukke opp haken, tørke tårene og få kroppen min opp fra sofaen etter at omtrent hele rulleteksten var ferdig. Lars Von Trier er en jævel.

 

Historien i Dancer in the Dark er stilfullt fortalt på en visuell og intim måte. Håndholdt kamera med en egen sjel. Von Trier har stålkontroll på dramaturgien og den lekende klippingen, og foran kamera er ting like perfekt. Bjørk er fantastisk, og det blir ikke verre av at jeg personlig elsker stemmen hennes. Musikalnummerne fungerer, vi får et innblikk i Selmas dagdrømming og hvordan verden burde vært, noe som bare gjør virkeligheten enda mer smertefull. For denne filmen var virkelig smertefull. Selma-karakteren er hjerteskjærende fantastisk, jeg ble helt betatt.

 

100/100

Lenke til kommentar

Punisher War Zone (rewatch)

 

Fikk lyst til å se den igjen, action delene er yperlige ikke på Rambo 4 nivå men helt klart noe av det bedre de siste åra.

Etter å ha sett den en gang til er egentlig min største beef med filmen at han bruker beretta og ikke 1911, de viser en 1911 som blir modda under introen, men blir ikke brukt i filmen noe som er synd da det er punisher for meg.

Jeg lurer også på om Jerry ville vært så frekk mot Newman om han viste hvor mange våpen Newman hadde i leiligheten.

 

Jeg gir filmen .3 mer enkelt og greit fordi jeg faktisk blir veldig underholdt og den er mer tro mot serien enn noen annen film om Castle

 

7.3/10

Lenke til kommentar
Jeg er ødelagt.

Har sett filmen en gang før og jeg har problemer med å se den igjen. Finner aldri en kveld som jeg har lyst til å ødelegge meg selv på. Fy så vond den er.

 

Jeg syns ikke filmen ble ordentlig bra før den siste timen, men den er til gjengjeld magisk.

 

 

Den første halvdelen syns jeg var kanskje det beste karakterportrettet jeg noen sinne har sett på film. Solid som fy. Selmas naivitet (og irrasjonalitet) grunnfestes i en utrolig velskreven første halvdel.

Endret av Speik
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...