Gå til innhold

Mini-anmeldelse av den siste filmen du så


tjalla

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Kan TS være så snill å endre navnet på tråden tilbake til det gamle? Det nye er latterlig og unødvendig...

 

Helt enig. Fix it, please.

Er det ikke pretty much slik det var? Klarer uansett ikke å se noe latterlig eller unødvendig med den.

Endret av tjalla
Lenke til kommentar

Wind Chill (2007)

 

En bisarr, merkelig "stalker-psycho" (Ashton Holmes) sørger for å bli skyssen til drømmedama (Emily Blunt) hjem fra skolen. Han stiller opp i ett gammelt, skittent vrak av en bil, driver smakløs sjekking av sin 'utkårede' og sørger for å kjøre dem ut i grøfta pga. "snarveien" han tar. En tragisk film-noir/thriller med en tragisk slutt. Filmen er utgitt for å være en grøsser, men bortsett fra enkelte få scener hører den ikke hjemme i denne sjangeren. Ingenting av det som skjedde her hadde hendt dersom han ikke var en jævla kløne og kjørte dem av veien. Det hele er egentlig ganske leit.

 

Terningkast 3.

Endret av LostinSpace
Lenke til kommentar
Kan TS være så snill å endre navnet på tråden tilbake til det gamle? Det nye er latterlig og unødvendig...

 

Helt enig. Fix it, please.

Er det ikke pretty much slik det var? Klarer uansett ikke å se noe latterlig eller unødvendig med den.

 

Unødvendig fordi den er pretty much slik den var. Ingen endring er skjedd med tråden, hvorfor skal man da endre tittelen? Jeg er enig med GoreGalore og Infenso.

Lenke til kommentar

Stroszek

stroszek.jpg

Morsom, fascinerende og til tider forbløffende. Stroszek er en ganske typisk Herzog-film, men den havner et lite stykke bak hans beste. I tillegg til den irriterende Eva-karakteren feiler i mine øyne Herzog til tider med å holde historien interessant nok. Enkelte deler av filmen har jeg allerede glemt, mens andre er mer eller mindre uforglemmelige. scenen fra barneklinikken og slutten for eksempel, selv om sistnevnte føltes litt tilfeldig. Noe Herzog vel aldri har lagt skjul på heller. Må vel også nevnes at Bruno er et funn. Han er fantastisk i både denne og Jeder für sich und Gott gegen alle.

Freaks

freakscrawlcopy.jpg

En helt unik kultperle. Masse sjarm og humor, men også en rekke forsyrrende sekvenser. Den mørke undertonen er herlig og castet er.. vel, unikt nok. Middagsscenen er noe av det beste jeg har sett noensinne. We accept you, one of us! Gooble Gobble!

The Wild Bunch

Etter Pat Garrett and Billy the Kid som har en del feil, men likevel er meget underholdende og fin (ikke minst pga Bob Dylans musikk), hadde jeg store forventninger til denne som blir regnet som Peckinpahs mesterverk. Den har helt klart en del bra å by på og en rekke intense scener, men den var likevel overraskende lite engasjerende. Jeg kjedet meg, rett og slett. Ser ikke helt hva som gjør denne til et mesterverk.

 

Har fremdeles troen på at Peckinpah vil gi meg noen flotte opplevelser fremover. Ride The High Country, Bring Me the Head of Alfredo Garcia og The Ballad of Cable Hogue står klare i hylla.

Endret av Infenso
Lenke til kommentar

The Final Destination (2009)

 

Teknisk sett Final Destination 4, men siden den er i 3D ville de vel ha en tittel som trekker litt flere folk. Hadde de kalt den FD4 ville ingen ha sett den, noe som kanskje er like greit.

 

Kort sagt: Har du sett en FD-film før vet du hva som skjer her. Billøp, ulykke, hovedperson "våkner", ting som ledet opp til ulykken i drømmen begynner å skje og han stikker av sammen med vennene. Men fordi dette er FD var det ikke meningen de skulle overleve, så da får de vel dø på brutalt vis.

 

Denne er laget i 3D, noe som i utgangspunktet burde vært interessant. Problemet er bare at det er så tragisk dårlig gjort og veldig uinspirende. Når ulykken skjer ser vi en rekke ting fly rett mot kameret. Men 3d eller ei, ny tittel eller ei, dette er og blir Final Destination 4 på godt og vondt. Om du ikke fikk nok av de forrige kan du nok like denne. Vi som fikk nok allerede i den første bør holde oss langt unna. Greit nok det er i 3D, men det var Spy Kids 3 også... :p

 

Vurdering: 4/10

Lenke til kommentar

Terminator 4: Salvation

 

Huff, dette føles ut som en lang tv-episode av en generisk science fiction serie. Den undergraver hele Terminator konseptet med en relativt kort og enkel action-historie som legger opp til en oppfølger. Og kanskje en oppfølger etter det igjen.

 

Noen ganske orginale actionsekvenser inngår i Salvation, som at kameraemannen sitter i baksetet på helikopteret fra det letter og kræsjer, til han krabber ut sammen med hovedrollen Christian Bale spiller. Følelsesløs som alltid og med ett konstant steinansikt er Bale som Connor totalt uinteressant.

 

Det er også flere logiske problemer som ikke overbeviser meg som seer. Som at Connor befinner seg på fabrikken som produserer Terminator'er, og slipper unna ved å kun bekjempe én! Mens det står flere hundre på samlebåndet bak han.

 

Lett forglemmelig action med fine visuelle effekter.Terningkast 2

Lenke til kommentar
Joda, men på den andre siden er det da mange som bare henger seg opp i karakteren, og mer eller minder overser teksten.

 

Vel, jeg personlig ser på karakteren først, er den høy leser jeg. Er det en film jeg har sett og karakteren er lav, leser jeg den for å se hvorfor personen synes det. Er det en film jeg har aldri hørt om, leser jeg uansett.

 

Dropper folk karakteren gidder jeg ikke å lese i det heletatt.

 

Er som å ha en bok/film uten noe synopsis bak på hva den handler om...kjøper du den da? Nei. Ikke jeg ivertfall, den trengs for å gi raskt inntrykk.

 

Orker ikke bruke tid på å lese en anmeldelse som viser seg å være noe drit, særlig når de er litt lange.

 

Det innlegget fortjener nesten å bli flyttet til cun sin konstruktive tråd - så velskrevet og innbydende til debatt var det.

 

Nei fy faen. Leser du ditt første post er pokker ikke din anmeldelse noe norsk literatur prisvinner.

 

Synes denne emnen begyner å bli litt vel "snobbete". Virker som om alle forsøker å være forfattere og overgå hverandre med avanserte synsvinkler, og utdypinger.

 

Jeg er selv ikke norsk, og skriver svært dårlig. Men i det siste har jeg sluttet å skrive mer anmeldelser i frykt for å bli trakkisert av dere av innholdet, som veldig mangen av dere liker å gjøre. Le litt, peke fingen, mobbe pga noen ikke skriver på deres O så guddommelig nivå.

 

Se å slapp av litt og ta heller til takke at noen bruker tid på å gi tilbakemelding om hva vi synes av en film, isteden for å analysere skrivingen, er egentlig det en anmeldelse er.

 

Kanskje dere burde laget en "short story" emne der dere kan pøse ut skrive egenskapene deres.

Endret av AvidGamer
Lenke til kommentar

Mitt førsteinnlegg kvalifiserer absolutt ikke til noen stor skrivekunst men som alt annet her i livet, så forbedrer man seg hver eneste dag. Poenget mitt er når ens innlegg utelukkende er ment for å provosere. Ser ikke helt meningen med å skrive en anmeldelse når man ikke kan tilføre noe annet enn "æsj.. likte den ikke. 3/10" om en film som ofte er annerkjent som bra. Hadde han gitt den samme anmeldelsen om Epic Movie hadde jeg ikke brydd meg, men når det er en film som har kvaliteter, så synes jeg det er bemerkelsesverdig. Derimot ikke sagt at jeg sutrer over at ikke alle liker Babel, men heller det faktumet at folk har et så stort publikasjonsbehov uten egentlig å ha noe fornuftig å si.

Endret av tjalla
Lenke til kommentar
Poenget mitt er når ens innlegg utelukkende er ment for å provosere. Ser ikke helt meningen med å skrive en anmeldelse når man ikke kan tilføre noe annet enn "æsj.. likte den ikke. 3/10" om en film som ofte er annerkjent som bra. Hadde han gitt den samme anmeldelsen om Epic Movie hadde jeg ikke brydd meg, men når det er en film som har kvaliteter, så synes jeg det er bemerkelsesverdig at. Derimot ikke sagt at jeg sutrer over at ikke alle liker Babel, men heller det faktumet at folk har et så stort publikasjonsnivå uten egentlig å ha noe fornuftig å si.

 

Jo, men igjen det er en PERSONLIG meining disse anmeldelser, hvorfor i alle dager skal en bruke mye tid på en film resten ser på som et mesterverk selvom DU ikke likte den???

 

I hans verden var filmen Babel på samme nivå som du ser på Epic Movie. Så da var hans anmeldelse midt i blinken.

Du skriver ikke mye om Epic Movie nettopp fordi du orker ikke å bruke tid på noe så drit. Så derfor er hans Babel kort og enkel.

 

Fatter du ikke det?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...