Gå til innhold

Mini-anmeldelse av den siste filmen du så


tjalla

Anbefalte innlegg

Urk, hva faen er det som skjer med dette forumet? Jeg liker ikke disse nye brukerne som prøver å gjøre dette til dfilm.

Dfilm? Ny bruker? Gheez, jeg kom bare med et forslag. Synes det hadde vært bedre med en egen tråd for lengre anmeldelser og mer diskusjon rundt de forskjellige.

Start tråden. Stop talking start doing, så ser vi det an derifra. Det er ingenting å hente på å kødde med det som fungerer.

 

Se gjerne signaturen min for inspirasjon til å gjøre noe med livet.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Jeg gidder ikke starte en tråd hvis folk ikke har interessen for det da, smartypants.

 

Kødde med det som fungerer? Jeg må si jeg er passe drittlei innlegg som dette:

 

The Transporter:

Kul film, tøffe effekter, Statham er awesome.

 

8,512323/10

Endret av Koffeinkanin
Lenke til kommentar
Hvorfor skal dere ødelegge denne tråden? Jeg har brukt denne tråden til å finne nye og gamle filmer i lang tid å jeg har oppdaget veldig mye bra.

Så jeg vil takke alle dere som har skrevet bra anmeldelser!

Men, for faen.

 

Vi ødelegger ikke en tråd ved å diskutere endringer.

Lenke til kommentar

 

 

Drag me to Hell

Av: Sam og Ivan Raimi

 

Historien er kort fortalt. Christine jobber i en bank, men sliter litt med å ta vanskelige bestemmelser. Når folk kommer til henne med økonomiske problemer klarer hun ikke å si nei, men hjelper dem så godt hun kan uten helt å tenke på konsekvensene. Hun er rett og slett det man kaller dumsnill. Sjefen hennes krever at hun må bli strengere, så hun gjør et forsøk når en gammel dame kommer inn i banken og ber om utsettelse på lånet for å redde huset. Hun har allerede fått avslag to ganger, så naturligvis tenker Christine å gi henne en utsettelse enda en gang. Derimot tar hun mot til seg og nekter damen utsettelse denne gangen, vel vitende om at det vil gi damen store problemer. Det burde hun ikke ha gjort...

 

Filmen er laget av Sam og Ivan Raimi, noe som i seg selv er et kvalitetstegn. De har ikke laget skrekkfilmer siden The Gift (om jeg ikke tar feil), men de mest kjente skrekkfilmene deres er nok Evil Dead. Dette er endelig Raimi-gutta tilbake der de hører hjemme. Disse gutta kan skrekkfilmer. Historien begynner svært bra og er omtrent uten dødpunkter bortsett fra den korte introen hvor vi blir kjent med Christine, folkene rundt henne og situasjonen hennes. Jeg vil derimot ikke si det er et "dødpunkt" da det er en viktig del av filmen, og selv denne biten er så bra laget at det ikke blir kjedelig. Ikke varer den så lenge heller.

 

Effektene sitter som et skudd og er i akkurat passe mengde. Vi får stadig interessante spesialeffekter, men likevel blir det ikke for mye. Selv om det meste av det skremmende er ting som dukker opp helt uventet og slikt tull blir det heller ikke for dumt, og en del kryper inn på deg før du egentlig vet det. De unngår også raske løsninger, og selv om slutten som vanlig i skrekkfilmer er ganske forutsigbar satt jeg med et stort smil da filmen var ferdig. Skuespillerne ser ut til å stortrives og passer i rollene, og dialogen sitter der den skal. Vi har ikke engang en naken dame til å ta fokus bort fra filmen, noe som i disse dager er ganske imponerende.

 

Og selvsagt, det er en del referanser og hint til andre skrekkfilmer, som for eksempel en dårlig skjult referanse til en annen kjent film:

 

 

 

 

Er det bare jeg som tenker Army of Darkness her? ;)

 

 

Vurdering: 9/10 Anbefales!

Lenke til kommentar
Hvorfor skal dere ødelegge denne tråden? Jeg har brukt denne tråden til å finne nye og gamle filmer i lang tid å jeg har oppdaget veldig mye bra.

Så jeg vil takke alle dere som har skrevet bra anmeldelser!

Men, for faen.

 

Vi ødelegger ikke en tråd ved å diskutere endringer.

 

Helt enig. Det trengs forbedringer her på forumet. Skrev et innlegg her om at jeg ønsker et eget underfora for lengre anmeldelser. En egen tråd er ihvertfall et steg i riktig retning.

Lenke til kommentar

Lucky Number Slevin

 

En fin dialog drevet film, med visse svakheter.

Når man har sett filmen nonen ganger oppdager man dialogen ikke er like bra som man først trodde, filmen må gjøre en del kompromisser for at twisten skal funke, En annen svakhet og det som ødlegger litt av filmen er Liu's karakter, som tydligvis bare akesperer Slevin's ganske onde plan i løpet av noen sekunder, det henger ikke på greip.

Men filmen er fremdeles sebar og underholdene.

 

7/10

Lenke til kommentar
Da har jeg opprettet tråden deres: Kritisk diskusjon og anmeldelse av film :)

Det der er jo en kopi av denne tråden. Infenso ba om et underfora hvor man kan lage en tråd per anmeldelse, om jeg forsto det rett.

Det ville da blitt et helvetes rot med flere hundre poster med få svar på hver.

 

EDIT: Cuneax: Bra! Men hvorfor det navnet?

Endret av Koffeinkanin
Lenke til kommentar
Da har jeg opprettet tråden deres: Kritisk diskusjon og anmeldelse av film :)

Det der er jo en kopi av denne tråden. Infenso ba om et underfora hvor man kan lage en tråd per anmeldelse, om jeg forsto det rett.

Det ville da blitt et helvetes rot med flere hundre poster med maks 20 svar på hver.

Litt av poenget med å lage en tråd/tråder for lengre anmeldelser var jo at det ikke skal drunke om hverandre. Og det blir nok ikke flere hundre poster.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...