Gå til innhold

Mini-anmeldelse av den siste filmen du så


tjalla

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Herregud, uansett om han spoiler filmen, så skjer jo det samme i McCandless virkelige liv og. Er ikke akkurat en spoiler av det store kaliber.

Alle vet jo hvem McCandless er. Er ikke det pensum på grunnskolen eller noe?

Tåpelig argument.

 

Hadde det vært snakk om filmen JFK haddet vært et bra argument.

 

Han dør.

 

Endret av Danielzu
Lenke til kommentar
<br />Jeg ville ihvertfall sagt at du burde ha visst hvem han er hvis du er interessert i filmen. Men, det er vel hver om sitt.<br />

 

Jeg vet pent lite om Harvey Milk, men jeg vil gjerne se filmen om ham. Bør jeg lese noen Wikipedia-artikler før jeg ser filmen mener du?

Endret av Merkwürdichliebe
Lenke til kommentar

 

Leste at han var dum og bare stakk ut i naturen uten kart og kompass. For de som har sett filmen når han skal dra fra bussen og retunere hjem og hilse på gamle mann som ville adoptere han osv. Han må stoppe og returnere fordi elva flommer for fult, MEN om han hadde hatt kart ville han kunne sett at det var en henge bru bare rett ovenfor hvor han ville krysse elva, dette hadde reddet livet hans og han ville vært i livet og fortalt sin versjon av hendelsen by himself.

 

Sad historie. Og en epic film indeed.

 

Lenke til kommentar

Lethal Weapon

 

En solid action komedie, om noe vel komisk og delvis ufrivilig komisk, Gibson overspiller til de grader som "ustabil" og det blir litt vel komsik.

Filmen er også veldig 80talls, plottet er enkelt og rett frem, karakerene har korte og greie bakgrunns historier osv.

Men det er en film av 80tallet, den føles litt dadert ut, på dette fører til at filmne nå har fått et nytt liv som nostalgi object, 80tallet var en lettere tid man trengte ikke altid så dypt plott osv. Og det er masse banning.

 

7.5

 

Lethal Weapon 2

Klart den beste filmen, Riggs for hevn for kona masse action, greit nok, det "doplomatic Imunity" saken blir komisk, som om ikke disse onde folka ville blitt sent hjem på sekundet om de var vurdert som skurker, og de hadde blitt straffet STRENGT når de kom hjem, greit at Sørafrika var litt rart på den tiden, men man kan trygt si at de var glad i å sende folk i fengsel pga. narko saker.(ja selv hvite)

Overser man dette little plott hullet er filmen veldig bra ikke bare er skurkene narkodealers men de er RASISTER noe som gjør de like onde som komunist nasist kaniibaler som sparker valper.

 

8/10

 

Lethal Weapon 3

Svakere enn første og andre film mye pga. slutten ikke har nok omph i seg, igjen er filmen full av plotthuls og fantasi, men dette er fremdles sollid action komedie, og altid et bra tidsfordriv

 

7/10

 

Lethal Weapon 4

Heltene har nå drept leiesoldater, rasister og korupte politi, nå er det onde kinesere som skal bøte med livet, en film som viser at disse heltene er kanskje gode til å skyte, men ikke speislt gode politi folk, stomer inn i et laget med 20+ tungt bevepnede kinesere, hvor er swat eller i hvertfall et PAR ekstra politi biler.

Men igjen man må ta filmen for hva den er en lett action komeide, det filmen taper mest på er Stand up rutinene til Chris Rock, de er ikke morsome og hører hjemme på senen ikke midt i en film, blir breaking the 4th wall sak. pluttselig blir man VELDIG klar over at han er en stand up komiker i en film og ikke karakeren han spiller.

Men filmen har fin action, fine slosse sener og en veldig kul bil jakt

 

Igjen kjempe fint tidsfordriv om ikke noe annet.

7.5/10

 

En grei action serie som holder gjevnt over godt nivå

Jeg foretrekker Die Hard mye mye mer, (viss man ser bort i fra nr. 4)

Lenke til kommentar

 

Og en annen ting om jeg forstod det rett.

 

Han trodde altså han fikk i seg bær som var uspiselige og førte til sult og tilslutt en dyster død. Det viste seg at de ikke var farløige, men at de hadde noen aldri så 1:1000000000 uheldig sjeldne gift sopp greier på seg som førte til at han utsultet og døde.

 

Snakker om maks (u)flaks eller hva? xD

 

Lenke til kommentar

Når jeg tenker over det så tar jeg tilbake ordene og svelger de godt før de fordøyes og drites ut i toaletten.

 

Og tar meg heller tid til og spoile hva som skjer i filmen based on a true story about a user called zibiri from the birry hvor hans dag den 25.06.09 ender med ....

 

 

At han pusser tennene sine, legger seg til og sove og lever videre.

 

OMG jeg spoila ikke no ! :D

 

Endret av zibiri
Lenke til kommentar

The Island (2005)

 

Director: Michael Bay

 

Lincoln Six Echo (Ewan McGregor) er en av mange mennesker i en koloni isolert fra den farlige omverdenen. Drømmen om å vinne det store lotteriet - residens på den perfekte øyen resten av livet - er alle innbyggernes grunn til å leve sine sterkt rutinepregede liv. Six Echo begynner etter hvert å stille spørsmål til tilværelsen, og ønsker å finne svarene på egen hånd...

 

Med Bay som regissør visste jeg ikke hva jeg skulle forvente, men med Transformers-filmene i minne, kan inntrykket av hans verk i sin helhet bare forsterkes. Spørsmålet var bare hvor mye.

 

Filmen introduserer blant annet en kontroversiell måte å forlenge velstående menneskers liv på, som jeg nødig vil røpe da den avslører et kritisk vendepunkt i filmen . The Island driver et fint tempo, og holder meg kontinuerlig interessert, samtidig som den sjokkerer med sine avsløringer underveis. Actionscenene er intense nok og de drømliknende sekvensene til å sveve seg inn i på transeaktig vis. Deilig. Det effektmessige og arbeidet bak kamera er upåklagelig, det var en fin film å se på.

 

Skuespillerne var også brukbare; Scarlett nydelig som alltid - men hva skjedde med stemmen da hun ropte?! Ewan engasjerer bra, men den som imponerer undertegnede mest er Sean Bean. Kanskje er det fordi alle karakterene hans har likhetstrekk, muligens fordi han er et ondsinnet menneske i virkeligheten, men i rollen som bad guy, dominerer han.

 

7/10

Endret av excel
Lenke til kommentar
Kanskje er det fordi alle karakterene hans har likhetstrekk, muligens fordi han er et ondsinnet menneske i virkeligheten, men i rollen som bad guy, dominerer han.

 

 

Om Sean Bean ''He admits he doesn't mind being considered by the ladies as a "bit of rough''

Endret av Danielzu
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...