Gå til innhold

Mini-anmeldelse av den siste filmen du så


tjalla

Anbefalte innlegg

Handler ikke Hostel stort sett om blodige og makabre greier, litt som Saw 3, 4, 5, 6, og gud vet hvor mange det er, bare at den har et litt mer intelligent plott?

 

Hvis det er humor i den er den ekstremt langt nedi bøttevis med blod, og det virker som man skal ha en spesiell smak for å klare å finne den.

 

Braindead er en klassisk splatterkomedie med åpenbar humor. Jeg mener Hostel er for ekte til å være artig. For meg blir det som å le av Fritzel fordi han har hår som Don King...

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Litt off topic: Når det er snakk om groteske filmer, er det noen som har sett Splatter Farm? Har ei sett den selv men har hørt det er noe av det mest absurde og groteske som er laget.

Noe av det dårligste som er laget, er det vel heller. Men nå er det en amatørfilm som ikke kostet mye mer enn videoen den er spilt inn på.

Lenke til kommentar
Handler ikke Hostel stort sett om blodige og makabre greier, litt som Saw 3, 4, 5, 6, og gud vet hvor mange det er, bare at den har et litt mer intelligent plott?

 

Hvis det er humor i den er den ekstremt langt nedi bøttevis med blod, og det virker som man skal ha en spesiell smak for å klare å finne den.

 

Braindead er en klassisk splatterkomedie med åpenbar humor. Jeg mener Hostel er for ekte til å være artig. For meg blir det som å le av Fritzel fordi han har hår som Don King...

Nettopp dette jeg mener.

Lenke til kommentar

Hostel-filmene er ikke komedier på samme måte som Bad Taste og Braindead, men den inneholder helt klart mye humor. Kanskje ikke av den åpenbare sorten, men likevel. Tror ikke akkurat Eli Roth prøver å komme med gravalvorlige saker her, men snarere en hylles til explotation-genren. Hostel er ikke engang så voldelig som alle skal ha det til, man klarer neppe å fylle opp mange bøtter hvis man skal skrape sammen blodet i éneren (har ikke sett oppfølgeren).

Lenke til kommentar

I ekstramaterialet på Hostel 2 koser Eli Roth seg i de værste torturscenene og forteller oppspilt om hva han er inspirert av. F.eks. scenen der den japanske jenta får plukka ut øyet og brent med blowtorch, og heltinna kommer inn og dreper torturisten og redder dama. Men må klippe av øyet som henger etter synsnerven.

 

"I added some yellow puss just for fun, to make it even more over the top"

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...