Gå til innhold

Mini-anmeldelse av den siste filmen du så


tjalla

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Lurer på om han omtaler IB som sitt mesterverk i filmens siste replikk. Det er ihvertfall den filmen han har brukt mest tid og krefter på, men ikke hans beste i mine øyne ihvertfall. Jeg syns Pulp Fiction er hans klart beste, mens Reservoir Dogs og IB er omtrent like geniale.

Endret av Infenso
Lenke til kommentar

Kom akuratt hjem fra Ingourious Basterds, filmen var en fryd å se på :). Kjedet meg ikke ett sekund, den var genial fra begynnelse til slutt. Eneste som var dritt var at brannalarmen på kinoen gikk 30min ut i filmen, når vi kom inn igjen hadde filmen gått i 2min :mad:

 

Slår til med 9/10!

Endret av Glutar
Lenke til kommentar

Da råder jeg deg til å gi dem en sjanse. Gjør det mens Tarantino-rusen enda sitter i kroppen.

 

 

Min liste over Tarantino-filmer. Tar også med de der han kun har bidratt på manusbiten:

1. Pulp Fiction 10

2. Reservoir Dogs 9

3. Inglourious Basterds 9 - svak

4. Kill Bill: Volume 1 8

5. Kill Bill: Volume 2 7

6. True Romance 7

7. Jackie Brown 7

8. Death Proof 7 - svak

9. From Dusk Till Dawn 6/7

10. Four Rooms 5/4

Lenke til kommentar

Hehe. Godt å høre at andre satt igjen med samme begeistring som meg. :)

Nosferatu: Phantom der Nacht

Herlig foto og fantastisk stemning. Dette behersker Herzog så til de grader, og han har gitt meg den ene fantastiske opplevelsen etter den andre i det siste. Hadde en god Herzog-periode i vår, men den stoppet opp i juni. Nå skal jeg ta for meg de andre usette Herzog-filmene jeg har stående usett i løpet av ganske kort tid. Fata Morgana, Herz aus Glas, Stroszek og dokumentaren Mein liebster Feind er filmene som står for tur.

 

Nosferatu når ikke opp blant hans beste filmer. Kanskje spesielt fordi denne historien er såpass kjent, og jeg er egentlig ingen fan av nyinnspillinger. Men dette er nok den beste Dracula-filmen jeg har sett (uten å ha sett originalen), og den fantastiske drømmeaktige stemningen, musikkbruken og ikke minst Kinskis rolletolkning bidrar sterkt til det.

Endret av Infenso
Lenke til kommentar

For meg var IB for lang og for lite innholdsrik. Jeg synes vi fikk sett alt for lite til "The basterds", alt for mye til hu der jødedama og oppbyggingen til sluttslaget var for forutsigbart, så det ble for lite spennende.

 

Jeg ble skuffet 8/10

 

Pulp Fiction hadde mye mer interessant dialog, mer tid til de morsomme og kule skuespillerne/karakterene og flere syke hendelser.

 

Jeg vil nesten si at Kill Bill-filmene er bedre, de er så utrolig vakre og lite forutsigbare.

Lenke til kommentar

The Killer (John Woo)

 

Plukket med meg denne på PK fordi den var en fin steelcase-utgave til 59,50 og fordi jeg tenkte å sjekke ut noe av John Woos utenom-Hollywood-filmer.

 

Dette er en helt kurant film om en snikmorder som under et oppdrag (uheldigvis) gjør en sangerinne blind og derfor vil prøve å rette opp igjen i dette ved å få tak i penger til en spesiell operasjon som kan hjelpe.

 

Vel.. la oss begynne med det første klanderverdige... akkurat omstendigheten rundt denne "blendingen" er meget diffus og personlig så skjønner jeg ikke hvorfor hun blir blind av det som skjer.

 

Ja, spoiler:

Man ser helt klart og tydelig at han IKKE skyter mot henne/på noen som helst måte kan klare å treffe hun, så hva skjer?

 

 

Ellers en kurant actionfilm som jeg synes prøver for hardt på å være den "dype" filmen hvor man liksom ser nyansene og de forskjellige sidene i livet til en snikmorder osv osv.

 

Til tider for melodramatisk for min del, men absolutt en grei actionfilm.

 

6/10 - Nokså god

 

Notorious

 

Tok en titt på denne i anledning forumets 40-talls tråd for film og med denne har jeg vel sett "alle" de mest kjente av Hitchcock, da bortsett fra The Birds.

 

Min første film med Cary Grant og Ingrid Bergman har jeg ikke sett "siden" Casablanca. (bare meg, eller var hun mye penere i Casablanca? For å være helt ærlig så jeg ikke det helt store i Grant. Bogart trumfer lett Grant i kulhet og... alt.

 

Ellers om filmen da så er det greit skuespill og et godt manus som ligger i grunn, men til tross for dette så uteblir den store filmopplevelsen.

 

Det er som "alltid" fra Hitchcock godt håndverk og som nevnt greit skuespill, men filmen gir meg særdeles lite før man er rundet én times tid ut i den og derfra og til slutten er det kun helt greit.

 

Pluss for en fin-fin slutt, grei begynnelse og et artig "take" på nazistene som stakk av til Sør-Amerika etter krigen.

 

Jeg trodde virkelig jeg kom til å like den bedre, men magien var ikke tilstede og da blir det en heller middels affære. Det skal dog nevnes at jeg var forholdsvis trøtt, men jeg tror ikke det hadde gjort filmopplevelsen så utrolig mye bedre.

 

6/10 - Nokså god

Endret av Xtra
Lenke til kommentar

Har sett noen gode filmer de siste dagene, men jeg gjør det kort.

 

The Big Lebowski

 

Hadde aldri sett den før, men den var veldig morsom og skal uten tvil se den igjen om ikke så alt for lenge.

 

Fuck it, lets go bowlin' - 8/10

Born on the fourth of July

 

Hadde forventet mer kriging, men absolutt en god film. Gav meg lysten på å se Forrest Gump for n'te gang.

 

7/10

 

Pan's Labyrint

 

En del år siden jeg så denne sist, og den var bedre enn jeg husket den. Spansk film på sitt beste. Anbefales!

 

8.5/10

 

Fear and loathing in Las Vegas

 

Dette var kort sagt en syretrip ( :tease: ). Hysterisk morsom til tider, men litt for lang.

 

7/10

Endret av Kontorstol
Lenke til kommentar
Born on the fourth of July[/b]

 

Hadde forventet mer kriging, men absolutt en god film. Gav meg lysten på å se Forrest Gump for n'te gang.

 

7/10

Jeg sa jo til deg at det var 15-20 min (ca) med krig :roll::)

 

Notorious

 

Min første film med Cary Grant og Ingrid Bergman har jeg ikke sett "siden" Casablanca. (bare meg, eller var hun mye penere i Casablanca? For å være helt ærlig så jeg ikke det helt store i Grant. Bogart trumfer lett Grant i kulhet og... alt.

Uenig. Bogart er ikke sjarmerende i noe av det jeg har sett, selv om det ikke er så mye. Nå har jeg bare sett han i Mr Smokin' Hot-roller, men så er det vel det som diskuteres her også. Cary Grant har en interessant stemme og er way bedre enn Humphrey :)

 

For meg var IB for lang og for lite innholdsrik. Jeg synes vi fikk sett alt for lite til "The basterds", alt for mye til hu der jødedama og oppbyggingen til sluttslaget var for forutsigbart, så det ble for lite spennende.

Vel, nå er det faktisk dette jeg liker med Tarantino. Scenene hans er så lange og bygger seg opp, og ender i noe du ikke forventet. En av hans store kvaliteter :)

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+9817324

De som oppfant Teletubbies......crack ain't good for you , lay off it lol :D

 

Oppdrag Nemo 4.5/6

 

Fin film , god handling.....spennende og ikke langtekkelig. Nemo forsvinner noe som blir far'ns store mareritt......

 

Asterix og vikingene 4/6

 

Så ikke slutten.....i grunn likte jeg albumet bedre men filmen var vel kurant nok ;)

 

Asterix hos britene rulet :)

Lenke til kommentar
Uenig. Bogart er ikke sjarmerende i noe av det jeg har sett, selv om det ikke er så mye. Nå har jeg bare sett han i Mr Smokin' Hot-roller, men så er det vel det som diskuteres her også. Cary Grant har en interessant stemme og er way bedre enn Humphrey

 

Cary Grant er strålende i North by Northwest men her i Notorious prøver han å være "Mr. Cool", men det funker ikke for han.

 

Bogart er så ufattelig mye bedre på å spille den kalde og kyniske fyren (gjerne privatdetektiv :p) med de beste comebacks.

Lenke til kommentar

Sett en del filmer i det siste

 

Ocean's Eleven

Fin film, underholdene kan man vel trygt si, men det er litt sånn fuck you til publikum da folka aldri egentlig er i farre for å bli tatt, på slutten viser det seg jo at nesten alt gikk fint som bare det. Og det lekte bare med Garcia sin karakter.

 

7/10

 

Ocean's Twelve

Repeat av den første filmen, høydepunktet er Bruce som er seg selv, viste ikke at han og Roberts var så gode venner(om de faktisk er det i virkligheten da)

Igjen gikk liksom alt som planlagt og folka var aldri i fare, filmen handler egentlig om å vise hvor kule disse folka er, funket greit første gang, litt kjedelig andre gang

 

6/10

 

Ocean's Thirteen

Ok, nå blir det litt vel mye, jeg så denne for noen dager siden og var faktisk ikke sikker på om jeg hadde sett den før eller ikke(noe som aldri er et godt tegn) På slutten kom et par sener jeg svakt husket å hadde sett før.

Her prøvde de å skape litt spennig med å gjøre at de måtte passe seg for å bli tatt.

Men filmen er bare oppgulp fra første film, et par litt morsome sener kan ikke redde filmen fra å være ekstremt gjennomsnitlig

 

5/10

 

Naked Gun

Typisk humor fra de typiske folka, men gjort veldig bra, første sene er jo den beste i hele filmen

 

7/10

 

Scary Movie 3

Meh

 

3/10

 

The Sentinal

Sutherland Jr. er en utrolig platt og kjedelig skuespiller, og selv om Douglas kan være veldig god, er han også kjedelig i denne filmen, historien er som i 24 altås ikke spesielt bra, Selv mye screen time for Sig p229 kan ikke redde denne filmen

 

4/10

 

Sniper

 

En fin action film, om noe standar, Berenger er all man og filmen er helt klart severdig.

 

7/10

 

Sniper 2.

 

Fysh a meg, ikke en bra film,

 

3/10

 

Sniper 3,

 

Heller ikke en bra film, men litt bedre enn 2eren

3.5/10

 

Napoleon (mini serie)

Serien er full av kjente og gode skuespillere og dram delen funker greit nok, første episode er også veldig fin.

Men taper seg fra episoder 2, en del dirkete fakta feil, dårlig CGI, latterlige små slag, 30 kavalerister som skal forestille 7 000 går bare ikke, masse uniforms feil også, Serien skal få + for gode prestasjoner fra nesten alle som spiller i den, inkludert: Malkovich og Depardieu.

Siste episode er rett og slett dårlig og Waterloo represantasjonen er så latterlig at de brude skamme seg.

 

5/10

 

Hornblower(serie)

7 Flotte episoder 1 fin episode

Serien var dyr og det ser man, flotte historier(om noe over the top) masse action og eventyr. Serien er grunnen til at jeg liker Ioan Gruffudd så godt, selv om han i senere tid kanskje ikke har gjort de beste rollene(host fantastic 4, host)

En veldig fin serie og en av mine favoritter jeg har i hylla.

9/10

 

Gods and Generals

En film med utrolig potensiale som rett og slett blir ødelagt av dårlig manus, effekter og hvit vasking av slaveri.

Det er synd at filmen blir ødelagt da Stephen Lang er en veldig god og ukjent perle av en skuespiller og spiller Stonewall Jackson veldig god, men rollen er så langt fra virkligheten at det er litt kvalmt, det er fernet alle de rare og syke delene med persjonen og bare latt barnehage onkel delene vært igjen.

Det er litt som å lage en film om hitler og unlate å nevne at han var en nazist og bare evne at han var en vegiaterianer som like hunder.

Det er også veldig dårlig og billig CGI i filmen som stikker ut som en sår tommel og ødlegger masse.

Filmen får sør statene til å vrike som disney land der alle har det bra og fint. og unlater at 3 millioner slaver blir misbrukt og misshandlet.

 

4/10

 

Gettysburg

En herlig 4 timer + lang film flott musikk flotte skuespillere, Richard Jordan i sin siste rolle er fantastisk.

Enrome slag med titusenvis av soldater.

Filmen føles litt som de gamle epic filmene, da store deler av filmen bare er bilder og musikk uten noe dialog.

Filmen bruker f.eks gode 10 minutter bare med å vise kanoner som skyter.

Det er rart og tenke på at mannen som lagde denne fantastiske filmen, lagde makverket God s and generals

 

10/10

 

300

Meh, filmen kunne være 10 time korete, slag sene er bare gjentagelse etter gjentaglse, er bare så så lenge man kan se på GCI blod.

 

4/10

 

Queen Rock Montreal

Beste HD dvd'n jeg har med tanke på lyd og bilde(like bra bilde som på planet earth)

DRIT BRA musikk, Queen er og blir det beste live bandet som fantes

8/10

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...