decophly Skrevet 17. august 2009 Del Skrevet 17. august 2009 (endret) Forresten; likte veldig godt Reprise som jeg ser flere av dere gjorde! Den ga ekstrem inspirasjon til å skrive! Har folka bak Reprise gjort en elendig jobb når det kommer til markedsføring? Hadde ikke hørt eller sett noe om filmen før jeg faktisk hadde den i hånda. Endret 17. august 2009 av decophly Lenke til kommentar
DoktorBacon Skrevet 17. august 2009 Del Skrevet 17. august 2009 Ja, burde kanskje gitt den en 6/10 - siden den er en god actionfilm, ikke så veldig mye mer! Er det ikke det en god actionfilm skal være? God? Lenke til kommentar
decophly Skrevet 17. august 2009 Del Skrevet 17. august 2009 Den er jo ingenting mer, ikke orginal, ikke fantastisk bruk av lys/lyd/musikk og heller ikke en spesiell og god måte å filme på. IMO. Lenke til kommentar
Merk. Skrevet 17. august 2009 Del Skrevet 17. august 2009 (endret) Week End (Godard, 1967) "What a rotten film. All we meet are crazy people" Den første Nouvelle Vague-filmen jeg ser, og mer skal anskaffes. Denne surrealistiske sorte komedien er virkelig fantastisk, og virker på flere plan. WE inneholder alt fra litt datert samfunnskritikk til tåpehumor. Noe for alle altså? Nei! Mange kan nok bli litt skremt av den egentlige ordinære historien som blir framstilt på et, mildt sagt, uortodoks vis. Karakterene vet f eks at de er i en film. Vi blir også servert veldig lange takes, hvor en (den berømte trafikkøen) varer i nesten ti minutter. Jeg fant ikke alle sammenhengene i filmen, men dette gir filmen en ekstra grunn til et gjensyn. Det virker også som WE handler om filmen som medium, noe som krever litt bakgrunnskunnskap om Nouvelle Vague, noe som jeg ikke har. Dere får rette meg om jeg er helt på bærtur. Dette er tross alt en film som krever en tenkende seer, og da er det lett å bomme totalt Nuvel, dette ble en mulig favoritt. Krevende, komisk og forstyrrende passer som konklusjonsadjektiver. Filmen får en 8/10 Anbefal meg noe mer av Jean-Luc Godard. Denne mannen er interessant Endret 17. august 2009 av Merkwürdichliebe Lenke til kommentar
Infenso Skrevet 17. august 2009 Del Skrevet 17. august 2009 Dette er din første Godard-film? Jeg har kun sett À bout de souffle, og den ga meg liksom ikke så mye. Lenke til kommentar
Merk. Skrevet 17. august 2009 Del Skrevet 17. august 2009 Første jeg har sett av Godard ja. Week End er vel også ansett som en av hans beste, så jeg bør vel ikke få for høye forhåpninger til hans andre filmer Lenke til kommentar
Geir M Skrevet 17. august 2009 Del Skrevet 17. august 2009 Forresten; likte veldig godt Reprise som jeg ser flere av dere gjorde! Den ga ekstrem inspirasjon til å skrive! Har folka bak Reprise gjort en elendig jobb når det kommer til markedsføring? Hadde ikke hørt eller sett noe om filmen før jeg faktisk hadde den i hånda. Skal ikke se helt bort i fra det. Reprise er kanskje også en film som appellerer til et litt smalere publikum. Ser at de fleste som er filminteresserte her digger den, men det er ikke dermed sagt at den vil ha en voldsom mainstream appell. For meg er den inne på min topp 20 all time liste, og det er den helt overlegent beste filmen jeg har sett fra Norge. Lenke til kommentar
Kontorstol Skrevet 17. august 2009 Del Skrevet 17. august 2009 Jeg har Reprise, men har ikke sett den. Beste norske filmen jeg har sett hittil er uten tvil Den Brysomme Mannen. Lenke til kommentar
Geir M Skrevet 17. august 2009 Del Skrevet 17. august 2009 (endret) Jeg har Reprise, men har ikke sett den. Beste norske filmen jeg har sett hittil er uten tvil Den Brysomme Mannen. Se den! Den Brysomme Mannen er også fantastisk. Det er den nest beste norske filmen jeg har sett. Derfra og ned er jeg usikker på hvordan det ligger an, men det er langt ned til 3. plass for å si det slik. Endret 17. august 2009 av Geir M Lenke til kommentar
BadSmile Skrevet 17. august 2009 Del Skrevet 17. august 2009 Jeg har Reprise, men har ikke sett den. Beste norske filmen jeg har sett hittil er uten tvil Den Brysomme Mannen. Det samme sa jeg før jeg hadde sett Reprise. Lenke til kommentar
Cuneax Skrevet 18. august 2009 Del Skrevet 18. august 2009 Jeg har ikke sett så lite norsk film, men ikke nok til å med sikkerhet kunne si at Reprise er det beste landet har å by på. Reprise skiller seg ut ved å ha et langt mer spenstig og vågalt filmspråk enn det jeg er vant til å se i norske filmer. Jeg har fått et ganske annet inntrykk av norsk film etter å ha pløyet gjennom litt historie på masternivå. Triers bestefar, for eksempel, har antakelig et like så freidig filmspråk. Men en gjennomgående tråd i norsk filmhistorie er savnet etter den store, internasjonale auteuren, som Sverige har i Sjöström og Bergman, og Danmark har i Dreyer og von Trier. Selv syns jeg også at Reprise er en av de beste norske filmene jeg har sett ;--) Du kan jo se blant annet Kvinnens plass, den er funky. Hvorfor mener du at Goblet of Fire er den beste i serien? Selv syns jeg den er en av de svakeste. Kanskje spesielt fordi mye av det jeg likte fra boken ble utelatt.. Starten hadde en vanvittig god atmosfære og jeg likte det nyanserte bildet av Potters rival, Diggory. I tillegg var den spennende og inneholdt noen hjerteskjærende scener. Klart den beste. Lenke til kommentar
CypheroN Skrevet 18. august 2009 Del Skrevet 18. august 2009 Week End (Godard, 1967) Skal se denne veldig snart, har vært veldig interessert leeeenge. Kan nesten ikke vente, gleder meg til disse syke lange takes'a >___> Lenke til kommentar
Infenso Skrevet 18. august 2009 Del Skrevet 18. august 2009 Nude per l'assassino [strip Nude for Your Killer] Tidenes tittel? Ikke utenkelig. Dette er giallo av den virkelig ostete typen der pupper og blod blandes sammen i en kaotisk suppe. En meget underholdende film de første 30-40 minuttene, men så går man fort lei. Historien er særdeles tynn og en god giallo er i det minste avhengig av en stilig morder. Denne har dessverre ikke det. Andrea Bianchi prøver å veie opp for filmens mange feil med å pøse på med pupper. Noe som delvis hjelper, men det holder liksom ikke. Musikken er derimot til tider ganske stilig og gir en fin giallo feel når den funker. Ellers har denne også noen uforglemmelig scener og til tider er den veldig gøyal og morsom. Strip Nude for Your Killer er nok en film som bør nytes med litt promille. Lenke til kommentar
CypheroN Skrevet 18. august 2009 Del Skrevet 18. august 2009 Week End (Jean-Luc Godard, 1967) Den mest irriterende filmen jeg har sett. Filmen er masete, kvalm og uforståelig. Denne filmen har den aller beste bruken av biler i film noensinne. Det kryr av lange tagninger også; noen er opptil 10 minutter og helt fantastisk konstruert. Spesielt bilkø-scenen. Masete og jævlig, samtidig noe helt nydelig og.. jeg vet ikke hva. En poetisk og politisk film, en ekkel film, denne filmen er mye rart. Den handler stort sett om sex, galskap, kannibalisme, biler, hverdagsprat.. ja.. 10/10 Lenke til kommentar
Xanman Skrevet 18. august 2009 Del Skrevet 18. august 2009 Er det noe som er kvalmt, masete og uforståelig så er det anmeldelsen din. Lenke til kommentar
CypheroN Skrevet 18. august 2009 Del Skrevet 18. august 2009 Virkelig? Synes den ble fin. Lenke til kommentar
Xanman Skrevet 18. august 2009 Del Skrevet 18. august 2009 Overdrevent mange bilder, tekst som er lite beskrivende og får det til å virke som om du hater filmen, og så smeller du til med tieren. Wtf?! Lenke til kommentar
CypheroN Skrevet 18. august 2009 Del Skrevet 18. august 2009 Filmen klarer å være kvalm og irriterende samtidig som jeg blir direkte hypnotisert av den. Jeg la ut alle bildene for at man skulle skjønne at tieren ville komme nederst. Når man ser bildene ser man vel også at en tier ikke er til å komme unna. Lenke til kommentar
Dorian Gray Skrevet 18. august 2009 Del Skrevet 18. august 2009 Vår lille Ed Wood av filmanmeldelser. Om noen år vil vi se tilbake på dem og le. Lenke til kommentar
bögfisk Skrevet 18. august 2009 Del Skrevet 18. august 2009 Må inrømme at jeg synes den var noe spesiell ja Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå