Gå til innhold

Mini-anmeldelse av den siste filmen du så

tjalla

Anbefalte innlegg

Tjukassen i Hangover var ikke morsom i det hele tatt. Lo ikke en eneste gang av han sa/gjorde til tross for at jeg liker tjukasser som Walter Sobchak. Det føltes så veldig anstrengt - "jeg skal være den korny tjukassen som alle i salen vil være kompiss med".

Du lo ikke engang når han snakket om ulveflokken som kompisene nå hadde blitt en del av? Det var kanskje filmens beste øyeblikk for meg.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Skulle se "Watchmen" som har fått så god omtale.

Men fytti katta for noe tullball. Rett og slett latterlig dumt og bortkastet.

Orket ikke se mer enn en 5 - 10 minutter. Derretter bare hoppet jeg spoardisk gjennom resten.

Det var nok til å se at den ikke var verd å bruke tid på.

Lenke til kommentar
Skulle se "Watchmen" som har fått så god omtale.

Men fytti katta for noe tullball. Rett og slett latterlig dumt og bortkastet.

Orket ikke se mer enn en 5 - 10 minutter. Derretter bare hoppet jeg spoardisk gjennom resten.

Det var nok til å se at den ikke var verd å bruke tid på.

Vel, jeg led meg gjennom den alt for lange filmen på kino.

Lenke til kommentar

URO (2006)

En kompis er en sucker for norske filmer så han ville ha meg til å se denne med han. Har sett den før.

Det første jeg (og forhåpentligvis fler), rip-off av Uno? Tittelen stemmer ganske godt, dessuten er både Bjørn Floberg og Cleve Broch med (men det har vel noe med norges skuespillere å gjøre, og ikke disse to filmene...) Og han som spiller Khoram i Uno (han har også en ganske lik rolle). Nok om det.

Filmen funker delvis, men overall, nei. Ikke spesielt spennende plot, men noen få kule scener. Skuespillet er til tider veldig dårlig; noen av birollene (spesielt ene politidama) var forferdelig. Gir den 6/10 som forrige gang jeg så den (rundt 2006). Bjørn Floberg synes jeg er en av norges beste.

Lenke til kommentar
Hvis en film ikke funker er 6 en litt for høy karakter spør du meg

Skulle til å si det. Ellers syns jeg Floberg nærmest er en vits, han kan EN ting og det er å være over-the-top skummel. Strengt talt spiller han heller ikke, han er slik i virkeligheten. I mine øyne kvalifiserer ikke det til en god skuespillerstatus.

E.T.: The Extra-Terrestrial

Faktisk første gangen jeg så den i kveld(!!) og de 25 årene jeg har levd må vel i grunn tas i betraktning i forhold til min mening om filmen. Filmen er jo først og fremst beregnet for barn og jeg skulle virkelig ønske at jeg så den for minst 15 år siden hvor jeg fortsatt hadde min uskyld og ikke hadde mange år med inntrykk og kunnskap om... alt. Likevel er det en rekke barnefilmer som klarer å appellere til "oss eldre" som skaper en nostalgi uten at en nødvendgivs opplevde E.T som barn. For meg ble E.T en litt to-delt opplevelse - en viss skuffelse over at jeg ikke ble mer følelsesladd og glad i vesenet E.T, men samtidig en stadig påminnelse om hvor god Spielberg er til å skape gode historier og ikke minst fortelle dem. Spielberg er og blir Hollywoods store sønn.

8/10

Endret av tjalla
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...