Jan Skrevet 6. august 2009 Del Skrevet 6. august 2009 En solid spilletid også. 280min på DC'en. Finnes nedkutta dritt-releases på bare tre timer, men skal man så skal man. 'Tredje'-juledags-film. Lenke til kommentar
Gunfreak Skrevet 6. august 2009 Del Skrevet 6. august 2009 Maverick Drit kul og clean politisk korrekt western og kanskje den beste poker filmen der ute(i hvertfall som jeg har sett) Dette var fra den tiden Mel Gibson fremdeles var morsom og kul før hans jødehatene jesus kåte dager(var i værtfall ikke så tydlig bak then) Masse festlige hendelser og karakerer og alt pakket inn i lett eventyr action. Det største jeg har å klage på er egentlig at 3 folk blir drept i filmen, syns det hadde passet enda bedre om den var helt clean der ingen drept, det var liksom litt out of character for hele filmen på slutten når det skjedde. Filmen er sånn ca. tro mot serien(tror jeg) har bare sett en episode av serien og det var mye av samme feel i serien som filmen, i serien er ikke maverick så god med våpen som i filmen da jeg tror heller ikke at serien hadde mange dødsfall fra skyting. Jeg må si jeg virklig liker denne filmen, den er lett og greit, masse god underholding og eventyr og veldig barnevennlig 8.3/10 Lenke til kommentar
Gunfreak Skrevet 6. august 2009 Del Skrevet 6. august 2009 Sukiyaki Western Django En sikkelig rar film, den stjeler masser fra mange sjangere og teaterstykker og ja alt, men samtidig greier den å være helt original. Filmen er både rar tullete og kul, enten ekstremt dårlig eller ekstremt bra, har ikke bestemt meg enda. Tror jeg må se den 2-4 ganger til før jeg i det hele tatt skjønner alt. Så jeg setter den mindt på intil videre 5/10 Lenke til kommentar
Manx Skrevet 6. august 2009 Del Skrevet 6. august 2009 Ikke se den hvis man er trøtt for å si det sånn, jeg satt og duppet av litt nå og da, så jeg viste jo ikke hvor jeg var når filmen var slutt Men den skal sees igjen i litt mer våken tilstand før jeg gjør meg opp en mening. Lenke til kommentar
Dotten Skrevet 6. august 2009 Del Skrevet 6. august 2009 Skal ta litt kort oppsummering av filmer sett siste par måneder: Entre les murs (2008) Store forhåpninger til filmen, ble dessverre ikke så grepet som håpet. Solid håndverk og mye veldig genuint, minnet meg smått om skoletiden. Men samtidig blir det også veldig så blast i forhold til egne erfaringer i et miljø på mange måter likt det som her vises. Sterilt og enkelte karakterer som blir for stereotypisk i en film med premiss om å kjøre realismejaget. Endel av dialogen, spesielt mellom lærere, virker litt påtatt. Etiske diskusjoner de fleste gjør unna på høyskole/universitetsnivået ser ut til å være upløyd mark for erfarne lærere, det rimer ikke helt for jeg tviler på det finnes så kunnskapsløse og lite reflekterte lærere. Men skuespillet likte jeg, regien er solid og det er ikke alt for ofte man blir revet ut av filmuniverset. Stemningen i filmen var det beste, den bærer et fint lag av dokumentarisk illusjon som jeg gjerne ser mer av. På det området veldig suveren, kudos! Om ikke min egen skolehverdag bar preg av mer spenning og annet grunnet muli-kulturell kollisjon og annet ville kanskje historien fenget mer. Den ga meg ikke noe nytt perspektiv eller overraskelser, det ble repetering av refleksjon gjort om temaene for år og dager siden. Det ble også litt forutsigbart på enkelte områder. Men her ser jeg absolutt et potensiale til å fenge skikkelig, så den burde sjekkes ut av alle her inne. 6/10 Bedtime Stories (2008) Adam Sandlers nye sjarmfilm for barn og unge. Middelmådig, en fin latter her og der men også forferdelig forutsigbar og det mangler endel sjel. Karakterene er så fordummet og enkle at det blir for dårlig selv for de premissene som her eksisterer. Men så lenge man ikke tar det for seriøst og er ute etter å slappe av med familien, så fungerer den jo greit nok. Jeg har vansker med å mislike Adam Sandler og hans filmer, intensjonen er jo enkelt og greit å spre god stemning om håp og fantasi. Som er fint det. 5/10 Street Fighter: The Legend of Chun Li (2009) Gud bedre, selve filmen og historien er dummere og mer irriterende enn karakteren Kristin Kreuk (som har hovedrollen her) spiller i Smallville. Det finnes dårligere filmer og jeg liker Neal McDonough her som ellers, men utrolig skuffende at de roter det til slik som dette. Når jeg brukte alt av sparepenger og spilte gjennom Street Fighter II på begynnelsen av 90-tallet var den første karakteren jeg gjorde det med Chun Li. Historien der var flere hakk bedre enn denne smørja her, som sier sitt. Jeg ble gretten når jeg så den og jeg ble nå gretten av å tenke tilbake på filmen. 2/10 Underworld: Rise of the Lycans (2009) Nå ser jeg ting i litt feil rekkefølge, ikke sett den første og halvsov meg gjennom nr. 2. Denne her overrasket, med fine karakterer og en enkel historie som fenget. Selv om jeg visste hvordan den ville ende, grunnet film nr. 2, så ble det ikke kjedelig. Får vel ta meg tid til å se de to første skikkelig, denne her var jo tross alt en prequel så skaden var ikke så stor tror jeg. 6/10 The Midnight Meat Train (2009) Varierende. Ikke særlig skummel, der kunne de virkelig gjort det bedre. Ikke særlig mystisk heller. Allikevel ble jeg underholdt og det var endel kule sekvenser. Bradley Cooper har jeg likt siden Alias og det er fint han får tittelroller nå, gjorde sine saker solid. 6/10 Hulk vs. (2009) To filmer i et, i den ene kommer Hulk til Aasgaard og blir tatt over av Loke. Thor får derfor noe å bryne seg på, den mektige Mjolnir er nok ikke nok til å stoppe guden av raseri. Turtles kan gå og legge seg hva mean green fighting machine angår. Den er ok, de får ut litt av kulheten med Thor men ikke alt. Hulk er heller kjedelig som løper rundt og grynter og slår, kampen mot han løses slik kamper mot Hulk nesten alltid løses. Gjesp. I den andre er det Wolverine som møter "jolly green giant", som Downey Jr. døpte han. Husker ærlig talt ikke så mye av historien her, annet enn at det var to stk. som gryntet og denget løs. Men litt flere interessante karakterer, spesielt med Deadpool som jeg lo godt av. Ikke den mest barnevennlige versjonen dette her, fløy litt kropsdeler og slikt. Er vel like givende som de mest interessante WWF-kampene i min barne og ungdomstid. Ungene fant ikke det som det helt store heller, selv om jeg kun viste de Thor-filmen. 5/10 Defiance (2008) Kamp om russiske motstandsstyrker under krigen. Bedre enn forventet, Daniel Craig gjør sine saker bra, det samme gjelder Liev Schreiber. Når ikke opp til Max Manus, som jo er fint for oss nordbaggor, men uansett solid. 7/10 Lenke til kommentar
Hyperio Skrevet 6. august 2009 Del Skrevet 6. august 2009 Defiance overrasket stort og var til tider meget spennende. Hadde likevel litt for mange dødpunkter. Oi, jeg har visst ennå ikke levert den tilbake der jeg leide den. Blir nok 2 ukers overleie. Lenke til kommentar
DoktorBacon Skrevet 7. august 2009 Del Skrevet 7. august 2009 Jeg vil heller si at Defiance skuffet stort. Konvensjonell gjennomføring, grunne karakterer og middelmådige actionscener. James Bond som jøde og Liev Schreiber var vel eneste av virkelig kvalitet. Lenke til kommentar
Geir M Skrevet 7. august 2009 Del Skrevet 7. august 2009 (endret) Home Fin dokumentar om vår planet og hvordan vi holder på å ødelegge den. Filmen inneholder veldig mange vakre klipp fra naturen, en relativt masete fortellerstemme trekker noe ned for min del. 7/10 The Union: The Business Behind Getting High Svært informativ og underholdende dokumentar om marihuana og problematikken rundt legalisering, bruk og salg i Canada og USA. Det er ganske åpenbart at de som står bak denne filmen er for legalisering, men det er greit for min del. Jeg synes ikke det er noe poeng i å late som man er objektiv, spesielt ikke i en sak som denne der argumentene for legalisering så til de grader knuser argumentene for et fortsatt forbud. Vi får se intervjuer med en rekke mer eller mindre kjente folk, og man får også servert masse interessant fakta om emnet. Filmen gjør en god jobb i å avkrefte de fleste av mytene som har med marihuana å gjøre. 9/10 Endret 7. august 2009 av Geir M Lenke til kommentar
decophly Skrevet 7. august 2009 Del Skrevet 7. august 2009 (endret) Tropa de Elite(2007) Filmen finner sted på slutten av 1990-tallet, hvor vi følger kaptein Nascimentos jakt på å finne den neste lederen for BOPE(Elite styrken i Brasils poilti). Vi følger også de to kanditatene sin lange vei til jobben. BOPE er en hardcore politistyrke som sendes inn for å ordne opp i all den korrupsjonen i Rio de Janeiro. Jeg kan starte med å si at Tropa de Elite er en veldig god film! Måten den er filmet på gjør at man får et råere inntrykk på hvordan forholdene er. Selv likte jeg bruken av voice-over, for dette gjorde at man kommer nærmere mr. Nascimento, fordi karakteren er ikke en type som ville ha sagt hva han mener til hvem som helst(sikter til scenen med psykologen). Historien er jo ganske enkel og grei, men jeg følte at slutten kom for raskt. En annen ting er jo at filmens dialoger bare er skriking, både når det er flere som snakker, men også når bare hovedkarakteren, Nascimento, skjeller ut en av "speiderne". All denne kranglingen og skrikingen var veldig troverdig, noe som vi som så filmet fant ut at den eneste måten for å få så bra skuespill var at de må ha blitt banket opp før scenen begynte - bare for å få seg inn i rollen. Note; jeg mener at tekstingen til norsk på denne filmen var litt laber av og til. Noen ganger startet karakterene å snakke, også kom teksten på i etterkant. Men det skal jo selvfølgelig ikke trekke ned på karakteren; Karakter 8/10. - Lenge siden jeg har sett en så bra action-film hvor det ikke blir snakket engelsk. Endret 7. august 2009 av decophly Lenke til kommentar
Gjest Slettet+9817324 Skrevet 8. august 2009 Del Skrevet 8. august 2009 (endret) Monthy Pythons Meningen med Livet 5/6 LOL , helt geniale sanger og det er brilliant at sketsjene makes no sence whatsoever (spes den hvor mannen blir jaget av damer eller den med finansmenna) Eksploderende mann samt leverdonasjon var litt motbydelig dog.....lol Dette er nok min fav av MPs filmer , mange er nok uenig men det får så være Endret 8. august 2009 av Slettet+9817324 Lenke til kommentar
LarsP Skrevet 8. august 2009 Del Skrevet 8. august 2009 Jeg så Coraline (2009) for noen uker siden. Den fortjener faktisk noen ord. Det er en helt fantastisk, nydelig liten perle av en film. Kanskje en av de aller beste eventyrfilmene jeg noensinne har sett, helt på høyde med The Princess Bride. Musikken, animasjonen, stemmene og historien - alt er rett og slett så sjarmerende at det er bare å gi seg ende over. 9/10 Lenke til kommentar
Bytex Skrevet 8. august 2009 Del Skrevet 8. august 2009 (endret) Makes no sense du liksom! Som om ikke DU ville dødd av å bli jaget av et rugbyteam med nakne modeller utfor en klippe, når du først SKAL dø? It's waffer zin.. Endret 8. august 2009 av Bytex Lenke til kommentar
ugotabanana Skrevet 8. august 2009 Del Skrevet 8. august 2009 Gran Turino Manligste filmen siden Rambo 4 og da mener jeg ikke voldig og blodig, men manlig Clint oser macho i hans mest bannene rolle siden heartbreak ridge Noen uvented turng og tvists, jeg var lenge redd for at Huden skulle stryke med men den kom seg heldgvis ut i live. Slutten hadde faktisk ganske stor emosjonel effekt på meg, jeg fant meg selv trist og glad samtidig det hele føltes veldig virklig for meg, folk har klagd på skuespillet fra Hmong folka, men syns ikke de var så dårlige, deres mangel på klassisk skuespiller talent gjøre at det hele virket mer som en dokumentar og syns jeg passet yperlig, spesielt Ahney Her virket som en ærlig og autentisk persjon. Eneste jeg har å klage på et a Clint "finner gud" på slutten, veldig typsik amerikansk at tvilere egentlig er religiøse dypt nede og de må bare lete godt nok så er ALLE kristene Greit nok funker sikkert for mange, men ikke for meg, men dette er en liten iritiasjon i en flott hard drama film som faktisk hadde en emosjonel effekt på meg, egentlig alt man kan be om. 9/10 Jeg opplevde den samme emosjonelle effekten, hadde en tåre i øyekroken på slutten der skal jeg være helt ærlig. Lenke til kommentar
BaltusBrun Skrevet 8. august 2009 Del Skrevet 8. august 2009 (endret) Jeg måtte jo selvfølgelig bare se filmen jeg også! Grand Torino Grand Torino er en utrolig innholdsrik film. Selve filmen handler om en gammel kar som nettopp har mistet sin kone. Det blir bare værre for Walt Kowalski. Det har kommet nye naboer i huset, nemmelig noen mennesker som Kowalski, misliker veldig. Det er en familie fra Korea som har flyttet inn og det gjør det ikke akkurat bedre. Kowalski soldat i krigen mellom USA og Korea og tok mange meneskeliv. Etterhvert prøver den katolske pastoren Father Janovich (Christopher Carley) og få han Skriftet etter som hans kone ba pastoren om å få han nettopp skriftet. Etter hvert i filmen blir Walt mer glad i Koreanerne og Thao (Bee Vang) som tidligere i filmen prøver å stjele Kowalski sin Ford GrandTorino etter press av hans Fetters Asiatiske Gang (om det er det de kalles ) forstår Walt at han ikke har det lett. Derfor tar Walt, Thao med til en byggeplass hvor Thao får seg jobb. Resten av handlingen får du heller se! Filmen er verdt hvert eneste Øre! 8,5/10 (hadde vært kult med litt feedback, ettersom jeg suger i Norsk generellt. ) Endret 8. august 2009 av BaltusBrun Lenke til kommentar
Bytex Skrevet 8. august 2009 Del Skrevet 8. august 2009 Syns for øvrig Rambo 2 er mere manly enn Rambo 4. I 4'rn er jo bare Sly en sur gamling på steroider, mens i 2/3'rn var han smekkfull av humor og selvironi. Lenke til kommentar
JUL Skrevet 8. august 2009 Del Skrevet 8. august 2009 (hadde vært kult med litt feedback, ettersom jeg suger i Norsk generellt. ) Mer om hva du likte/ikke likte med filmen og mindre sammendrag av handlingen. Folk som har sett filmen vet jo hva som skjer, folk som ikke har sett filmen får den ødelagt når de vet hele handlingen du kan i det minste skrive spoilers før du avslører handlingen i filmen Lenke til kommentar
Gunfreak Skrevet 8. august 2009 Del Skrevet 8. august 2009 Gran Turino Manligste filmen siden Rambo 4 og da mener jeg ikke voldig og blodig, men manlig Clint oser macho i hans mest bannene rolle siden heartbreak ridge Noen uvented turng og tvists, jeg var lenge redd for at Huden skulle stryke med men den kom seg heldgvis ut i live. Slutten hadde faktisk ganske stor emosjonel effekt på meg, jeg fant meg selv trist og glad samtidig det hele føltes veldig virklig for meg, folk har klagd på skuespillet fra Hmong folka, men syns ikke de var så dårlige, deres mangel på klassisk skuespiller talent gjøre at det hele virket mer som en dokumentar og syns jeg passet yperlig, spesielt Ahney Her virket som en ærlig og autentisk persjon. Eneste jeg har å klage på et a Clint "finner gud" på slutten, veldig typsik amerikansk at tvilere egentlig er religiøse dypt nede og de må bare lete godt nok så er ALLE kristene Greit nok funker sikkert for mange, men ikke for meg, men dette er en liten iritiasjon i en flott hard drama film som faktisk hadde en emosjonel effekt på meg, egentlig alt man kan be om. 9/10 Jeg opplevde den samme emosjonelle effekten, hadde en tåre i øyekroken på slutten der skal jeg være helt ærlig. Det er ganske skjeldent for meg å få den effekte, jeg kan ganske lett blir dratt med i filmer og bli oppspilt når skurken får sitt, men jeg er ikke en persjon som lett blir trist(selv i når virklig ting skjer) Så det at jeg faktisk ble rørt at filmen og fikk denne veldig spesielle mixen av tristhet og gladhet er en skjeldenhet for meg og noe jeg virklig setter pris på når en film greier gi me meg det. Lenke til kommentar
reichspöbel Skrevet 8. august 2009 Del Skrevet 8. august 2009 In the Loop (2009) In the Loop er en britisk politisk satire satt til dagene før beslutningen om å gå til krig i Irak, med fokus på diplomatikken mellom Storbritannia og USA. Filmet i en stil som har mer enn et par slående likheter med The Office, og med intelligent, variert og ikke minst konstant, dialogbasert humor er dette en av de beste komediene jeg har sett. Filmen tar det meste av krittikkverdige forhold rundt oppspillet til Irakkrigen på kornet, og parodierer politikk på en måte som nesten gjør at du tror dette kunne ha hendt bak kulissene i virkelighetens politikk. Humoren er ofte subtil, og mer av humretypen enn rett frem laugh-out-loud. Man får både britisk og amrikansk humor, og en hel del obskøniteter. Det er ikke alltid like lett å få med seg hva som skjer når historien drives frem gjennom verbalt misbruk fra en rappkjeftet skotte (Peter Capaldi med en strålende prestasjon), men det gjør ærlig talt ingen verdens ting siden historien uansett er enkel og velkjent. Og selv om filmen i stor grad bare er dialog, finnes det ikke mulgihet til å kjede seg. Judy: Why wasn't I told about this? Malcolm Tucker (Peter Capaldi, med skotsk aksent): Why the fuck would I tell you about it? I've just told you to fuck off twice yet you're still here? Judy: You should tell me about it as it's a scheduled media appearance by a member of this department and therefore it falls well within my purview! Malcolm Tucker: Within your 'purview'? Where do you think you are, some fucking regency costume drama? This is a government department, not some fucking Jane fucking Austen novel! Allow me to pop a jaunty little bonnet on your purview and ram it up your shitter with a lubricated horse cock! Dessverre ser det ikke ut til at produsenten er interessert i å distribuere denne filmen, og den har hittil bare blitt satt opp i Storbritannia og et lite antall amerikanske kinoer. Forhåpentligvis er det allikevel mulig å bestille den fra f.eks. play.com når den slippes på DVD om noen uker. Lenke til kommentar
CypheroN Skrevet 8. august 2009 Del Skrevet 8. august 2009 Monsters vs Aliens (2009) Ooze gonna save us? En helt grei animasjonsfilm. Hadde ikke birollen Bob (voiced by Seth Rogen) vært til stede hadde opplevelsen synket betraktelig. En ganske morsom birolle. Selve historien er so-so. 6/10 Lenke til kommentar
Kontorstol Skrevet 8. august 2009 Del Skrevet 8. august 2009 Jeg så Coraline (2009) for noen uker siden. Den fortjener faktisk noen ord. Det er en helt fantastisk, nydelig liten perle av en film. Kanskje en av de aller beste eventyrfilmene jeg noensinne har sett, helt på høyde med The Princess Bride. Musikken, animasjonen, stemmene og historien - alt er rett og slett så sjarmerende at det er bare å gi seg ende over. 9/10 Enig. Skal definitivt ha den på blu-ray. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå