Gå til innhold

Mini-anmeldelse av den siste filmen du så


tjalla

Anbefalte innlegg

Hustle & Flow

 

God film dette her. Først må jeg bare fått sagt litt om musikken. Soundtracket her er virkelig rått. Det pumpes på med beats etter beats. De to hovedlåtene its hard out here for a pimp og whoop that trick er virkelig kule. Spesielt den første scenen Terrence er i studio og lager til rytmen til musikken er digg. Historien er i seg selv ikke nyskapende. Det er mannen fra gaten som har en drøm om å komme seg vekk fra hølet han lever i til å få musikken sin på radioen. Det filmen tjener på er at den er veldig menneskelig og troverdig. Her er ingen rappere i gull og diamanter. Det er en fattig pimp som strever for tilværelsen. Terrence Howard blomstrer virkelig i denne filmen. Det gjør forøvrig de andre med. virkelig bra. Musikken her er klasse.

8/10

"En fattig pimp som strever for tilværelsen". Hjerteskjærende, er det ikke?

 

 

Ja det er faktisk det. Se den så forstår du..

Hvordan kan synes synd på en mann som livnærer seg av å selge prostituerte?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Green Lantern: First Flight (2009)

 

Som vanligt lages slengs ut det en animasjons film av en kommende superhelt film, disse animasjons filmene pleier å løst basere seg på hvordan "ekte" filmen skal være. En del av meg håper at dette også stemmer med Green Lantern.

 

Green Lanteren har alltid fasinert meg. Han er så unik iforhold til andre, det er så mye aliens og fjerne verdner i hans fortellinger. Og det er ingen regler for hvor merkelige disse Green Lanteren folkene skal se ut, disse voktere av universet.

 

Filmen er litt over 1 time. Her droppes hele lærings prosessen når han får ringen og vi blir kastet rett ut i action. Det tar ikke lang tid før vi er ute i universet med andre merkelige skapninger.

 

Animasjonen er grei, voice acting er litt dårlig. Det føles ofte ut som skuespillerene bare leser uten å være engasjert.

 

Handlingen er typisk superhelt greier, en onding som vil ta over universet....

 

Det er litt blod, folk dør her. Men det er slett ikke noe grusomt, så unge kan lett se denne.

7/10

Lenke til kommentar

Garden State

 

Det er sjeldent jeg har sett en film som virkelig appelerer til meg, en film som gir en slags tilhørighet til livssynet mitt. Fight Club var en film som "alle" sa til meg var spesiell, og kunne virkelig forandre en. Jeg likte filmen, jeg skjønte den og den var bra. Alikkevel var det noe jeg manglet..

 

Så en dag bestemte jeg meg for å se alle Scrubs-episodene der ute, og når jeg ble ferdig ville jeg se noe mer av skuespillerene derfra. Etter å ha lest litt om denne filmen bestemte jeg meg for å gi den en sjanse. Etter å ha sett den er jeg rørt, rørt fordi filmen appelerte til alle unge der ute som en gang følte/føler seg tapt i livet. Når en har den følelsen av å alltid ha ventet på noe i livet, men det øyeblikket kommer aldri. Så skjønner en at du har ansvaret i livet ditt, og hvis du vil ha forandring så må du sørge for det selv.

 

Videre har filmen god humor, og jeg har alltid likt stilen til Braff. Den tåpelige humoren, som alle kjenner seg igjen i. Den som stjal showet var Natalie Portman, og jeg vet fra før av at hun er en meget god skuespiller fra V for Vendetta. Her leverer hun en meget god rolle, og skuespillet er rett og slett rørende. Jeg er imponert...

 

Alt i alt, så elsket jeg filmen. Noen steder kan en merke at den er lavbudsjetts, så det trakk litt ned... men ellers var det en av de beste filmene jeg har sett. Den minner meg veldig mye om denne her. Jeg liker denne typen filmer meget godt :)

 

9,5/10

Lenke til kommentar
Hustle & Flow

 

God film dette her. Først må jeg bare fått sagt litt om musikken. Soundtracket her er virkelig rått. Det pumpes på med beats etter beats. De to hovedlåtene its hard out here for a pimp og whoop that trick er virkelig kule. Spesielt den første scenen Terrence er i studio og lager til rytmen til musikken er digg. Historien er i seg selv ikke nyskapende. Det er mannen fra gaten som har en drøm om å komme seg vekk fra hølet han lever i til å få musikken sin på radioen. Det filmen tjener på er at den er veldig menneskelig og troverdig. Her er ingen rappere i gull og diamanter. Det er en fattig pimp som strever for tilværelsen. Terrence Howard blomstrer virkelig i denne filmen. Det gjør forøvrig de andre med. virkelig bra. Musikken her er klasse.

8/10

"En fattig pimp som strever for tilværelsen". Hjerteskjærende, er det ikke?

 

 

Ja det er faktisk det. Se den så forstår du..

Hvordan kan synes synd på en mann som livnærer seg av å selge prostituerte?

 

 

Å herregud. Det handler om så mye mer enn å selge prostituerte. Som sagt se den så forstår du.

Lenke til kommentar

In the Shadow of the Moon (2007)

Månen sett gjennom øynene til mennene som har gått på den. En veldig interessant vinkling uten noen form for fortellerstemme, kun de heldige få som har fått tilbringe litt tid på en annen verden. Enkelte av astronautenes forsøk på å være poetiske fremkaller litt himling med øynene, men svært ofte er det de har å si meget interessant. Filmen gir også en grei historisk oversikt over hva det var som presset landet mot månen, og hvorfor øyeblikket var så stort som det var. Hvis man er middels interessert i verdensrommet så vil nok denne falle i smak, og hvis man er som meg så vil man virkelig like den.

8/10

Lenke til kommentar
Du tar ikke poenget mitt. Men kommer nok ikke til å se den. En film som heter "Hustle & flow" appelerer virkelig ikke til meg. Rent overfladisk.

 

Du tar ikke poenget mitt heller. Når nok aldri fram til deg. Jeg er absolutt ingen gangsta rap interessert, men likte denne veldig godt.

Lenke til kommentar
Gjest Slettet-D7I5Gr2

Lady and the Tramp.

 

Så denne idag,med to kidz(jeg var nanny-man,tjente 500 spenn) og kan ikke huske sist jeg så denne gamle disney-perlen. ¨

Overasket meg at den holder stand, filmen er femhundre hakk bedre enn hva Orginal Disney har produsert ivertfall.

Musikken og kjente kjære dinsey-lyder får vi servert ofte.

Det som var ekstra fun for meg var at ordet Bitch blir brukt ofte.

Småhumret over det,ungene skjønte nada.

Den manlige ''helten'' er en lausing og skuver rundt på byen. Mange kan gjenkjenne seg i denne hundens levemåte. Knall gjort av Disney.

 

Anbefaller alle et gjennsyn med denne filmen(om du (desverre?) er født etter 90-tallet så har du muligens ikke hørt om denne filmen,så anbefaller denne til dere også. Har ikke mye special effects da,så kan hende den ikke faller i smak)

Endret av Slettet-D7I5Gr2
Lenke til kommentar

Mad Max

Tja. Har hørt mye om Mad Max, og siden jeg liker postakopalyptiske filmer så fant jeg ut at jeg skulle gi den et forsøk. Kan ikke si at jeg ble imponert, det blir rotete og til tider litt for forutsigbart.

 

 

Jeg liker settingen og konseptet. Tror nesten det er min forkjærlighet for å se de som enda prøver å holde seg til lovene i en postakopolyptisk verden som gjør at dette ikke blir en total nedtur for meg. Når verden bryter sammen, hvor lander du? Jeg håper jeg klarer å holde meg sivilisert. Jeg håper verden ender litt mindre grusomt enn den som Mad Max lever i.

 

“Tja” 6/10

Lenke til kommentar

Terminator

 

Det har vel blitt et ti-år siden sist jeg så denne action-perlen på film, og da var det vel også på VHS.

Filmen har klart overgangen til DVD ganske godt, og jeg storkoste meg vitterlig med nostalgi, harry one-liners og storslagne action-scener (ikke noe robot wrestling akkurat, men nok bom-schmokk og bang var det iallefall).

Under flere partier ser jeg ting som har blitt gjenbrukt til gangs i moderne action-filmer, og selv om filmen nå er så mye som 25 år gammel, er den fortsatt verdt en titt for de som liker Ah-nuld, eller god gammeldags 80-talls action.

 

...Men Judgement Day er fortsatt bedre..

 

8/10

Lenke til kommentar

Terminator Salvation

 

Jeg elsket den første, men den andre ble på mange måter en nedtur. Robert Patrick var genial som den slemme terminatoren, men det ble for dumt med Arnold som en snill terminator som ikke fikk lov til å drepe noen. Vi snakker jo om den ultimate drapsmaskin, kanskje bortsett fra Alien. Edvard Furlong som John Connor passet heller ikke noe særlig. Terminator 3 var merkelig nok langt verre, og til tider skjemtes jeg på vegne av Arnold.

 

Nå er den fjerde her, og naturligvis var jeg svært skeptisk. De har heldigvis gått bort fra robot-jager-menneske® konseptet og fokuserer på tiden etter dommedag. Selv om det høres tøft ut kan det fort bety at de har ødelagt alt som gjorde Terminator så bra. Terminatorene skal være mer eller mindre udødelige, så hvordan løser man det når det er dusinvis av dem? Større våpen. :p Menneskene er i krig mot maskinene, men har heldigvis lært seg å finne effektive våpen mot dem. Det igjen gjør at maskinene finner bedre måter å drepe mennesker, så de igjen må finne bedre måter å ødelegge maskinene på, og så videre.

 

Som sagt var jeg skeptisk, men det varte ikke lenge. Det foregår etter dommedag i en mer eller mindre ødelagt verden, men den er likevel 100% troverdig. Historien er veldig bra, og skuespillerne ser ut til å stortrives og passer i rollene sine. Kanskje med unntak av Kyle Reese, da jeg syntes han var i yngste laget. Men kanskje han har vokst litt i den neste filmen. Det er en rekke referanser til de andre filmene, inkludert "I'll be back" og "Come with me if you want to live". Hihi. For ikke å snakke om... øh... nevermind. Se filmen selv. :p

 

Alt i alt storkoste jeg meg gjennom denne. Dette er Terminator som de skal være. De er atter en gang rene drapsmaskiner som aldri viser nåde, aldri gir opp og aldri sitter barnevakt som i Terminator 2.

 

Vurdering: 8.5/10

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+9817324

Masters of the Universe 5/6

 

Denne filmen er mondo undervurdert , den har noe klassisk episk over seg !

 

-Dolph som He-Man (ikke verdens beste skuespiller men virker høvelig entusiastisk i rollen)

 

-Evil-Lyn (Meg Foster er ganske troverdig & utspekulert)

 

-Skeletor (Frank Langella stjeler showet totalt , spes når Skelly oppnår sitt store mål.....dette er en ubarmhjertig Skeletor , bare spør stakkars Saurod lol ;)

 

-tøffingen purken Lubic (James Tolkan) er en morsom figur ;)

 

-Kevin & Julie (Courtney Cox og han fyr'n fra Star Trek gjør fin innsats)

 

-Man-at-Arms & Teela (ditto)

 

-Gwildor (IMO en like fasinerende figur som Orko , Orko er i grunn overvurdert)

 

-Conti's musikk er perfekt til filmens budskap & kostymene er ganske bra budsjettet tatt i betraktning

 

Skeletors undersåtter (flaggermusa Karg , sverdmannen Blade & Beastman) er fæle & creepy.......den scenen på skolen kunne nesten vært i en horror film , stakkars Julie :/

 

Skeletor frykter at eternierne vil se HM som en martyr hvis han dør.......He-Man er standhaftig og vil kjempe til siste slutt selv om det betyr døden........

 

LOL , vet ikke hvor mange ganger jeg har sett denne filmen , kanskje 30-40 ganger ;)

 

"Good journey !"

Lenke til kommentar

Stardust (2007) IMDb

 

Dette er ein film som hadde gått under rdaren min om det ikkje var for at eg fekk den på HD DVD for 39,-. Det er litt rart, ettersom eg elskar teikneseriane til Neil Gaiman.

 

Fyrste gong eg skulle sjå denne eventyrfilmen somna eg, ettersom eg var full og trøytt. Denne gongen gjekk det betre.

 

Dette er ein film eg gjerne skulle sett som 13-åring. Det er ein kreativ, nyskapande vrri på eldgamle klisjear. Det var ein forfriskande oppleving, og om eg får ungar nokon gong gler eg meg til å visa dei denne filmen. Jamt over flott skodespel, og veldig moro med Robert De Niro i ein rolle som vil skremma vatnet av Badsmile.

 

5/6

Lenke til kommentar

Twilight (2008)

 

Okay, jeg har sett at denne filmen har fått blandet anmeldelser her. Noen likte den, andre ikke. Jeg faller blandt de som ikke likte den. Jeg kunne ingenting om fortellingen da jeg såg filmen.

 

Jeg forstår at jeg er ikke målgruppen de sikter til, men det er ikke dette som trekket den ned. Skuespillingen er helt bånn, det var et par ganger du legger merke til de ser på kamera/folk bak.

 

Det er så ufattelig tåpelig å høre han Edward Cullen som meiner at Bella Swan må holde seg vekke fra han, når det er han som hele tiden går opp til henne og søker kontakt. "We can't be friends." dukker opp konstant, og det er han som hele tiden maser på henne. Ikke en gang forsøker hun å presse på.

 

Grensen av å være en stalker, eller forelsket er tynn her. Han innrømmer å snike inn og se på henne mens hun sover....seriøst er det romantisk? Fucking syk spør du meg, men neida hun digger han mer pga dette.....hahaha! Han stirrer på henne konstant med en virkelig creapy look....og dette skal hun liksom like? Spar meg.

 

Alt er laget å være så dramatisk, og spiller på det typiske "Forbidden love" handlingen. Men de trykker det ned halsen i store mengder at det er ikke troverdig. Alt er et stort klisje.

 

Vampyr famlien Cullen er pakket med dårlige skuepillere, og det er så teit å se dem alle ofre alt for denne jenta de traff for et par timer siden.

 

At Edward Cullen er liksom mangen hundre år gammel, men klarer ikke å komme på bedre unskyldinger (som øye fargen hans) og velger å helle løpe vekk, eller ikke vet hvordan å snakke til ei jente er et stort hull i denne fortellingen. Skal vi liksom tro dette møkket?

 

Ingenting er orginalt...bortsett for at vampyrene glitrer som om de badet i glitterpulver og skal på en gay disco party.

 

Effektene er av lav budsjet TV serie kvalitet, filmingen forsøker å gjøre tamme situasjoner dramatiske og resulterer i at det hele blir komisk.

 

Unnga denne som pesten.

 

1/10

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...