Dorian Gray Skrevet 12. juli 2009 Del Skrevet 12. juli 2009 Inherit the Wind er min favoritt, men det handler ikke bare litt om at jeg elsker temaet. Ellers er Judgement at Nuremberg den jeg føler er best laget og med mest slagkraft. 12 Angry Men er selvsagt fantastisk, men den er jo også litt annerledes - der ser man tross alt ikke to advokater som bekjemper hver sin sak. Når en film klarer å stille opp to like sterke saker for hver side hvor man er rett og slett usikker på hva resultatet kommer til å bli så er det lite som kan slå det. 12 Angry Men er en knallgod film, men i tillegg til det knallgode budskapet om å ikke dømme basert på sinne og antagelser så sier den også noe litt mer skremmende - at en karismatisk taler kan sannsynligvis overtale en gruppe med 11 mennesker til å mene hva som helst. Lenke til kommentar
Speik Skrevet 12. juli 2009 Del Skrevet 12. juli 2009 (endret) Så har man jo A Few Good Men, som er litt ujevn men den siste rettssal-sekvensen er jo en moderne klassiker. I kveld kjørte jeg Flammen & Citronen. Dansk film er kvalitet, spesielt når det gjelder skuespill. Lite å klage over, dette er Max Manus' storebror. Endret 12. juli 2009 av Speik Lenke til kommentar
Xtra Skrevet 12. juli 2009 Del Skrevet 12. juli 2009 Så har man jo A Few Good Men, som er litt ujevn men den siste rettssal-sekvensen er jo en moderne klassiker. I kveld kjørte jeg Flammen & Citronen. Dansk film er kvalitet, spesielt når det gjelder skuespill. Lite å klage over, dette er Max Manus' storebror. Ahh.. den kjøpte jeg nettopp på PK, får sette den på når jeg har tid da. Da blir den forhåpentligvis ikke liggende så altfor lengei hyllen. Lenke til kommentar
DoktorBacon Skrevet 12. juli 2009 Del Skrevet 12. juli 2009 Jeg ble litt paff etter å ha sett Flammen & Citronen. Her har nesten et samlet Norge hyllet Max Manus som et mesterverk og så hadde danskene allerede lagd en langt bedre film om et liknende tema. Lenke til kommentar
Gjest Slettet-D7I5Gr2 Skrevet 13. juli 2009 Del Skrevet 13. juli 2009 1 er vel litt for generøst spør du meg. Lenke til kommentar
kybstud Skrevet 13. juli 2009 Del Skrevet 13. juli 2009 Det var seriøst tragisk, at det går an, jeg satt og måpte hele filmen. Den var så dårlig at den ikke var morsom fordi den var dårlig engang. De kostymene, alle klippefeilene og den tragiske spillinga! Lenke til kommentar
Bytex Skrevet 13. juli 2009 Del Skrevet 13. juli 2009 (endret) Hm...har liksom gått og tenkt på disse "movie"-filmene, jeg likte faktisk scary movie 1 og 4 (de eneste jeg så), og ELSKER filmer som parodierer seg selv eller andre genre, som de syke Leslie Nielsen-filmene på 80 og 90-tallet (airplane, naked gun), de første politiskolen-filmene, Top secret, Hot shots 1+2 m.m.. Koste meg med å oppdage referanser til kjente filmer. Og nå er jo liksom disse spoof-filmene kommet tilbake igjen. Er det så fryktelig? Endret 13. juli 2009 av Bytex Lenke til kommentar
Gjest Slettet-D7I5Gr2 Skrevet 13. juli 2009 Del Skrevet 13. juli 2009 (endret) Det som irriterte meg mest med filmen var at de klarte å lure(ja,de må ha lurt de, evt kidnappet konene\barna deres) David Carradine og überkule Crispin Glover. Bytex: Sports Movie a.k.a The Comebacks er en morsom film. Vet ikke om du ser sportsfilmer eller om du liker sport men anbefaller deg og sjekke ut den. Om den ikke faller i smak\får deg til å le more then twice så kan du dra til Moss. Endret 13. juli 2009 av Slettet-D7I5Gr2 Lenke til kommentar
Bytex Skrevet 13. juli 2009 Del Skrevet 13. juli 2009 Det er vel et like stort mysterium som hvordan Uwe Boll alltid får kjente hollywood-skuespillere med i søplefilmene sine.. Lenke til kommentar
kybstud Skrevet 13. juli 2009 Del Skrevet 13. juli 2009 Og nå er jo liksom disse spoof-filmene kommet tilbake igjen. Er det så fryktelig? Ja, det er helt sykt. Ubeskrivelig. Bare se traileren, den er helt elendig. Scary Movie husker jeg at jeg likte veldig godt. Epic Movie var bare så idiotisk og billig at jeg får lyst til å skyte meg selv - flere ganger. Disaster Movie, noen som har sett den? Jeg smilte faktisk når jeg så Iron Man i traileren. Lenke til kommentar
Batnobbit Skrevet 13. juli 2009 Del Skrevet 13. juli 2009 Elsker også de gamle spoof filmene. Men, med disse "movie" filmene så er det bare dårlig gjennomført. Det som ødelegger det for min del, dårlige spøker, dårlig skuespill og dårlig manus. Lenke til kommentar
kybstud Skrevet 13. juli 2009 Del Skrevet 13. juli 2009 Haha, elsket aprilspøken din Nobbit! Lenke til kommentar
Simminator Skrevet 13. juli 2009 Del Skrevet 13. juli 2009 The Mask den filmen er som skapt for Jim Carrey. filmen i seg selv er kanskje ikke av de beste jeg har sett men likte den godt + at jeg digger Jim ^^ 8/10 Lenke til kommentar
Batnobbit Skrevet 13. juli 2009 Del Skrevet 13. juli 2009 Haha, elsket aprilspøken din Nobbit! Haha, husket det, da var det noen som rynket brynene ja Lenke til kommentar
Batnobbit Skrevet 13. juli 2009 Del Skrevet 13. juli 2009 Hvilken aprilsspøk? Tror han mente denne jeg postet på første april i 2008: Epic Movie Etter og ha sett Date Movie og hørt en del negativ kritikk om denne så hadde jeg lave forventninger, snarere ingen forventninger. men jeg tok feil, denne filmen var MYE bedre enn forventet. Fra begynnlese til slutt er det genial og ikke minst gjennomtenkt parodering. Bare tenkt, Gnarnia? Hvem kommer på noe sånt, genier hele bunten. Jeg lo så jeg gråt flere ganger og jeg kan trygt si at denne kom inn på top 10 listen og jeg kommer til og se den flere ganger. 10/10 rett og slett genialt, nye Monty Python Lenke til kommentar
Slimda Skrevet 13. juli 2009 Del Skrevet 13. juli 2009 Hvilken aprilsspøk? Tror han mente denne jeg postet på første april i 2008: Epic Movie Etter og ha sett Date Movie og hørt en del negativ kritikk om denne så hadde jeg lave forventninger, snarere ingen forventninger. men jeg tok feil, denne filmen var MYE bedre enn forventet. Fra begynnlese til slutt er det genial og ikke minst gjennomtenkt parodering. Bare tenkt, Gnarnia? Hvem kommer på noe sånt, genier hele bunten. Jeg lo så jeg gråt flere ganger og jeg kan trygt si at denne kom inn på top 10 listen og jeg kommer til og se den flere ganger. 10/10 rett og slett genialt, nye Monty Python lenke. Lenke til kommentar
Batnobbit Skrevet 13. juli 2009 Del Skrevet 13. juli 2009 Må si at jeg likte Bakke's kommentar: Selv om det var en aprilsnarr, grenset jo den anmeldelsen til blasfemi Lenke til kommentar
sch0n Skrevet 13. juli 2009 Del Skrevet 13. juli 2009 The Big Lebowski (1998) "The Dude" Lebowski forveksles med millionæren med samme navn. Forvekslingen leder til at Dude oppsøker sin navnbror og krever erstatning for hans ødelagte teppe (som ble pisset på i mix-upen). Sammen med sine bowlingvenner, får han vel så det, og en god historie å fortelle. Og en fin historie var det, hvor det underveis ble introdusert noen gøye karakterer, og filmen bydde på mye replikkunst, men for meg tok det dessverre aldri helt av. Kanskje humoren var for smart for meg, for jeg satt på punkter og skjønte at jeg burde le, men visste da pokker av hva jeg skulle le av. I tillegg var det noe i filmen som bare sto igjen som irritasjonsmomenter for meg (rollen Donny bl.a.) Det mest briljante i filmen er koplingen mellom historien og bowling. Kan for eksempel nevne drømmesekvensene til The Dude, de var hysterisk morsomme. Føler meg ikke helt klar for å sette tall på denne filmen, siden jeg ikke helt har fordøyd den ennå. Håper å få sett den igjen en gang, noe jeg vanligvis aldri gjør. Ihevrtfall ikke på et par år. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå