Gå til innhold

Mini-anmeldelse av den siste filmen du så


tjalla

Anbefalte innlegg

Grind, 2003

 

Roadmovie/(fiksjon-)skatefilm. Andre filmen på få dager av heller lav kvalitet, uten at den blir direkte "dårlig". Den treffer ikke så innmari bra til å være komedie, men filmen han en bitteliten sjarm over seg. Skating i seg selv er kult. En del morsomme cameos, feks Ehren McGehey fra Jackass som wannabe-gangster-skater nr. 3 (eller noe sånt).

Nok en film som er helt grei underholdning, men langt i fra noe mer enn det.

5/10

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Transformers (2007)

 

425.transformers.042007.jpg

 

Siden to'eren ruller på kino tenkte jeg og mine venner at vi måtte se eneren før vi så to'eren. For meg ble dette gjensyn nr. 3. Litt småskeptisk før start, men fy feite! Dette er så über-awesome som det går ann, digger Bay's standarde helikopter og solnedgang akkompagnert med feit musikk. "Arrival to Earth" scenen er så awesome at jeg får frysninger! Pure awesomeness, lukter på 10'eren

 

9/10

Enig. Du påpeker også noe jeg savnet meget sterkt i 2-en. Var altfor lite (awesome) musikk i 2-en. :(

Lenke til kommentar

Paranoid Park (2007)

A teenage skateboarder's life begins to fray after he is involved in the accidental death of a security guard.

 

Dette var, som det meste Gus Van Sant har regissert, interessant. Filmingen er fantastisk, skuespillet godt og musikken interessant. Paranoid Park klarer tidvis å få meg engasjert, den klarer tidvis å få meg til å stille spørsmål, men når alt kommer til at var dette en ganske forglemmelig affære. For meg er dette en film med et enormt plotmessig potensiale som til syvende og sist ikke klarer å gi den filmopplevelsen man virkelig tror og håper vil komme.

 

6.5/10

Lenke til kommentar

Hell Ride (2008)

 

Tja, what to say...

 

Er lite bra med denne filmen, bortsett for damene. Figurene i filmen er lite å føle for, selv når du blir matet bakgrunnstoff. Men alt er matet med små raske klipp, så du får liksom aldri tid å få inntrykk. Det skal liksom være pga det er et mysterie. Siden jeg ikke brydde meg om personene, ga jeg også blanke i hvem det skulle være.

 

Dialogen er 80% tull, sikkert fordi handlingen er så tynn og enkel at noe måtte de snakke om.

 

Filmen ga ikke mer enn en "meh" opplevelse.

 

4/10

Lenke til kommentar

Old School (2003)

 

MV5BODk4MTAyNzkxNF5BMl5BanBnXkFtZTYwMDUwMDc3._V1._SX485_SY318_.jpg

 

"Fra regissøren av Old School" står det på The Hangover-plakatene rundt om i landet. Jeg likte Hangover så jeg tenkte jeg skulle gi Old School en sjanse.

 

Den handler om Mitch som slår opp med dama etter en pinlig gruppesex-seanse og flytter inn til et hus rett ved campusen til hans gamle universitet. Der starter han å leve College-livet igjen med kompisene sine, spilt av Vince Vaughn og Will Ferrell. De kjører store fester og lever livet rundt Mitchs hus, men får snart trøbbel med universitetsledelsen ...

 

Og denne filmen er rett og slett dritmorsom, jeg synes den er morsommere enn Hangover og de fleste, kanskje alle, verdens komedier. Det er ikke en rølpefilm lik American Pie, men heller ingen film med noen som helst handling. Den er bare veldig morsom. Det som gir filmen det lille ekstra er Vince Vaughn og hans rolle, den er helt fantastisk. Ligner veldig på denne karen fra Hangover igrunn. Will Ferrell gjør også sakene sine bra.

 

Det negative med filmen er vel handlingen på slutten, den er veldig klisje og får den til å fremstå veldig billig. Men hele filmen er morsom, og om du skal se en komedie - se denne.

 

9.5/10

Lenke til kommentar

Knowing

 

Ganske bra underholdning, og er egentlig også bygget opp på et bra konsept egentlig. Jeg trodde faktisk at det kom til å bli en ræva slutt, men den var egentlig bra når man skjønte hva det hele dreide seg om.

 

8/10

Endret av MrLG
Lenke til kommentar

Born on the Fourth of July

 

Så filmen mest fordi folk har skrytt så mye av Cruise og hans rolletolkning og skuespilleri i filmen.

 

Det er en god og interessant film angående krigen i vietnam, behandlingen av vietnamveteranene og hvordan de fikk det etter opinionen i USA snudde fra å være for krigen til å være kraftig i mot den.

 

Tom Cruise spiller bra og filmen er interessant sånn omtrent hele veien. Men problemet med filmen synes jeg oppstår når scener som kunne vært langt kortere drøyer ut og Stone "leker" seg med effekter hvor han egentlig ikke hadde trengt det. Det er jo signert Oliver Stone og spesielt introen er ganske "typisk" ham.

 

Filmen kunne med all del vært kortere, da Stone rett og slett kunne brukt mindre tid på enkelte deler av filmen som ikke var så veldig interessante.

 

Totalt sett en god film som drøyer litt ut og til tider drukner i Stones "overflødige" regi. Med "overflødig" mener jeg at han skal gjøre noe spesielt ut av scener med visuelle effekter hvor det hadde vært best med en nær dokumentarisk stil.

 

Fortsatt ganske severdig, mest pga Cruise. Til Cruise-skeptikere: han kan spille!

 

7/10 - God

Endret av Xtra
Lenke til kommentar
Hvilke scener er for lange og hvor mener du Stone går over streken med visuelle og kunstneriske virkemidler?

 

Delen i Mexico kunne godt vært kortet ned en del og Defoes rolle tror jeg ikke hadde gjort mye fra eller til om han ikke hadde vært med i filmen. Mener ikke at han like gjerne kunne vært kuttet ut, men han er med i filmen i en kort tid og karakteren bidrar ikke med noe særlig til filmen.

 

Kanskje jeg var litt hard mot Stones bruk av virkemidler, men det var en del ganger jeg la merke til scener hvor Stone skulle skille ut scener som var mer "viktig" enn andre i filmen og da brukte han bl. a. sakte film og litt vanskelig å forklare, men en slags "blur"? Jeg vet hva jeg så, men jeg er litt usikker på hvordan jeg skal forklare akkurat den effekten.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...