Hyperio Skrevet 29. juni 2009 Del Skrevet 29. juni 2009 Jeg skjønner ikke hvordan det går ann å ha Optimus Prime som idol. Det er jo over hodet ingen karakterbygging som tilsier at man i det hele tatt skulle bry seg om han/den. Lenke til kommentar
Cuneax Skrevet 29. juni 2009 Del Skrevet 29. juni 2009 Jeg tror Dotten har ham som idol fra barndommen og det universet vi ikke blir presentert for gjennom filmene. Lenke til kommentar
Montag Skrevet 29. juni 2009 Del Skrevet 29. juni 2009 (endret) Vel, som Dotten sier, bør man vel være blant hardcorefansen for virkelig å ha utbytte av denne filmen... Endret 29. juni 2009 av Montag Lenke til kommentar
Hyperio Skrevet 29. juni 2009 Del Skrevet 29. juni 2009 Jeg tror Dotten har ham som idol fra barndommen og det universet vi ikke blir presentert for gjennom filmene. Det håper jeg virkelig, hvis ikke fatter jeg ingenting. Lenke til kommentar
Dotten Skrevet 29. juni 2009 Del Skrevet 29. juni 2009 Jeg skjønner ikke hvordan det går ann å ha Optimus Prime som idol. Det er jo over hodet ingen karakterbygging som tilsier at man i det hele tatt skulle bry seg om han/den. Det nærmer seg vel 25 år med kunnskap om karakteren. Filmene fanger opp denne essensen veldig bra, dog er han mer nådeløs og den ene nærmest Klikk for å se/fjerne innholdet nedenfor likvideringen av en som ligger nede var out-of character i forhold til slik jeg oppfatter han i kildematerialet. Som de fleste filmer bygget på omfattende kildemateriale så er det en film som blir bedre av slik kunnskap. Det er uheldig for alle andre, for filmer skal jo også kunne stå på egne ben. Jeg er ikke den rette til å spørre om det er tilfellet for hverken denne eller den første, men for meg og mitt persepktiv er det som regel knall. Det gir blant annet kranglingen mellom Megatron og Starscream en helt egen dimensjon, fordi her ligger det så enormt mye bak. Dog er det noen fans som ikke liker endringer som er gjort. De plaget meg i forkant av den første, men jeg ble helt og holdent "vunnet over" av den første filmen. I denne her ble virkelig helten Optimus vist frem, med sine ekstreme ferdigheter. Han er en ekstremt selvoppofrende karakter (dette ble jo veldig illustrert i den første). Det er mye ubrukt potensiale her, men så er det ikke det Bay har satset på og ikke det han har lovet å gi oss. Tidvis virker det som om endel av kritikken er at den er feil sjanger, spesielt blant fans. Jeg tar gjerne en Transformers i en dystropisk setting en annen gang, men jeg har ingenting imot at de her satser på action-komedie. Jeg blir fornøyd så da kan jeg ikke klage, selv om jeg kanskje kom med litt mye kritikk i den lengre anmeldelsen (men det mer ment for å hjelpe andre til å fortelle om de vil like den eller ei, min opplevelse var fin. 8'er er en meget sterk karakter). Lenke til kommentar
thesinner Skrevet 30. juni 2009 Del Skrevet 30. juni 2009 Nettop sett ferdig Love Liza og sitter igjen med en rar følelse. En ting jeg er helt sikker på er at Philip Seymour Hoffman er en genial skuespiller som jeg liker bedre og bedre. Jeg klarer liksom ikke å "elske" filmer som gjør meg så deprimert/melankolsk som denne filmen gjorde, men det er hvertfall et tegn på at filmen klarte å påvirke meg emosjonelt, noe som egentlig er en bra ting. Bra soundtrack også forresten... Alt i alt en film som alle burde se Lenke til kommentar
BadSmile Skrevet 30. juni 2009 Del Skrevet 30. juni 2009 Nettop sett ferdig Love Liza og sitter igjen med en rar følelse. En ting jeg er helt sikker på er at Philip Seymour Hoffman er en genial skuespiller som jeg liker bedre og bedre. Jeg klarer liksom ikke å "elske" filmer som gjør meg så deprimert/melankolsk som denne filmen gjorde, men det er hvertfall et tegn på at filmen klarte å påvirke meg emosjonelt, noe som egentlig er en bra ting. Bra soundtrack også forresten... Alt i alt en film som alle burde se Love Liza er herlig ja, Owning Mahowny er en film du må se om du liker PSH så godt. Pluss Capote, som han gjør sin beste rolleprestasjon til dags dato. Lenke til kommentar
thesinner Skrevet 30. juni 2009 Del Skrevet 30. juni 2009 Nettop sett ferdig Love Liza og sitter igjen med en rar følelse. En ting jeg er helt sikker på er at Philip Seymour Hoffman er en genial skuespiller som jeg liker bedre og bedre. Jeg klarer liksom ikke å "elske" filmer som gjør meg så deprimert/melankolsk som denne filmen gjorde, men det er hvertfall et tegn på at filmen klarte å påvirke meg emosjonelt, noe som egentlig er en bra ting. Bra soundtrack også forresten... Alt i alt en film som alle burde se Love Liza er herlig ja, Owning Mahowny er en film du må se om du liker PSH så godt. Pluss Capote, som han gjør sin beste rolleprestasjon til dags dato. Capote så jeg for ikke så lenge siden og Owning Mahowny har jeg sett for lenge siden så den tenker jeg at jeg skal sjekke ut snart. Tenkte jeg skulle se Doubt i morgen. Men takk for forslag, setter pris på flere! Er det noen andre "skjulte perler" med PSH jeg burde sjekke ut? Lenke til kommentar
BadSmile Skrevet 30. juni 2009 Del Skrevet 30. juni 2009 (endret) Synecdoche, New York (2008), Before the Devil Knows You're Dead (2007) , The Savages (2007), 25th Hour (2002), Red Dragon (2002) (helt grei), Punch-Drunk Love (2002), Magnolia (1999), Happiness (1998), Boogie Nights (1997), Sydney (1996) Ikke akuratt "skjulte" perler. Er litt mere mainstream men alle filmene jeg nevnte er meget gode. Ihvertfall etter min mening. De 2 siste har han kun en liten rolle tho, samme gjelder Punch-Drunk Love. Endret 30. juni 2009 av BadSmile Lenke til kommentar
Shoegazer Skrevet 30. juni 2009 Del Skrevet 30. juni 2009 (endret) Transformers 2: Revenge of the Fallen Jeg sovnet, zzz...Hver gang jeg tenker på den blir jeg trøtt. Herregud for en kjedelig og uinspirerende film. Endret 30. juni 2009 av Shoegazer Lenke til kommentar
AvidGamer Skrevet 30. juni 2009 Del Skrevet 30. juni 2009 Jeg skjønner ikke hvordan det går ann å ha Optimus Prime som idol. Det er jo over hodet ingen karakterbygging som tilsier at man i det hele tatt skulle bry seg om han/den. Er lett det. Jeg begudet Optimus da jeg var liten. Husker godt lørdags morgen, springe opp trappene til stuen og slå på TVen (dette var da jeg levde i Canada så klart). Kose meg med alle de typiske 80 talls seriene. GI Joe, Transformers, A-Team...ahhhh du gode barndoms minner. Alle med deres moralske avsluttninger. Men jeg kan fatte at det er ubegripelig å forstå dersom du kun forholder deg til Bay filmene. Lenke til kommentar
Gunfreak Skrevet 30. juni 2009 Del Skrevet 30. juni 2009 Alias En rar serie, og jeg vet ikke helt om jeg liker den eller ikke. Er det en thriller serier eller en sci-fi serie, de greier liksom ikke å bestemme seg. Serien har også en tedens til å trekker ut det mest simple ting i en evighet, ting som kunne vært over på en episode tar 3 sesonger å bli ferdig med, nye karakterer kommer og de er som oftest slemme, selv om man ikke trodde det til å begynne med, Det hele har også en bi smak av såpe opera, alle er sammen med alle, alle er i familie, onde tvillinger, ukjente søstre osv osv. Jeg blir også lei av hele seriens forsøk på å splitte opp og forene Sindey med faren sin, de blir venner, så kommer en slemm hemlighet ut og sidney blir sur så blir det venner så ikke venner osv. Det tar aldri slutt. Men på den andre siden får man altid lyst til å sette på neste sesong når du er ferdig med en. Egentlig en grei serie, og jeg liker Jack Bristo karakteren, men jeg har så mange andre serier i hylla som er bedre. 7/10 Lenke til kommentar
Gjest Slettet-D7I5Gr2 Skrevet 30. juni 2009 Del Skrevet 30. juni 2009 (endret) Supernatural Nettopp sett sesong 1-3 og skal begynne på den fjerde om så litt. Konsepte er smått uorginalt,men slår an non the less. Enkel oppskrift ta et stykk tv-stjerne fra smallville,pluss på heartthrob fra Gilmore Girls, gi de en digg bil med 80-talls musikk. Legg så på noen gode\skummle effekter. Server kald. Jeffrey Dean Morgan gjesteroller ofte i denne serien,og han er som alltid kul. Anbefaller ex-Buffy fans til å sjekke ut denne serien.(mye mindre følelsemas i supernatural) Endret 30. juni 2009 av Slettet-D7I5Gr2 Lenke til kommentar
blured Skrevet 30. juni 2009 Del Skrevet 30. juni 2009 The Hangover (2009) Å si at man ikke liker komedier blir kanskje litt det samme som å si at man ikke liker å le og å ha det moro. Men oftest blir rene komedier av denne typen svært forutsigbare, og dermed kjedelige. Dette gjelder i midlertidig ikke for The Hangover. Fire kompiser drar på utdrikningslag til Vegas, problemet er bare at dagen etter er brudgommen forsvunnet og de tre gjenværende husker ingen verden ting. Dermed er det duket for nesten to timer med mye moro og hysteriske overaskelser verken vi eller karakterene i filmen ser vil komme. Anbefales. 9/10 Lenke til kommentar
Halvt horn ost skinka piffi varmt Skrevet 30. juni 2009 Del Skrevet 30. juni 2009 (endret) Transformers 2 Jeg er meget fornøyd. Ser du bort i fra de vanlige problemene som man møter på i en kino så var dette en meget positiv opplevelse. Noen episoder mot slutten var noe "meh," men stort sett var det pure awesomenessessess. Er jo en klisjébombe, men allikevel så var dette en veldig underholdende opplevelse. Var også noen karakterer jeg følte bare ble i veien. Lyden på kinoen var helt forferdelig lav, skulle trodd jeg var på babykinoen. Sal 1 Sandnes. Svak 8/10. Endret 30. juni 2009 av heanwi Lenke til kommentar
Gunfreak Skrevet 30. juni 2009 Del Skrevet 30. juni 2009 Tropic Thunder Filmen begynner virklig bra, masse inside parodier av hollywood, Jr. Som en Russell Crow wanabie er også drit kult. Filmen er kul helt til de drar ut i skogen og ressigøren tråkker på en mine, etter dette går filmen til helvete, eneste som gjør at jeg ikke skyter Stiller i trynet med en beanbag hagle er bruken av For what it's worth, det redder trynet til Stiller, Jeg liker virklig ikke stiller, faktisk hater jeg han, han kan ikke spille, han er kanskje den minst morsome persjonen i verden, Jack the ripper har bedre humor enn han. Crazy tom blir med en gang en bedre skuespiller når han ikke ser ut som seg selv(eks. i collateral) Filmen begynnte bra selv om Stiller var med, men tapte seg veldig etter 20 minutter. 4.5/10 Den får et halft poeng mer. pga for what its worth Lenke til kommentar
co2 Skrevet 30. juni 2009 Del Skrevet 30. juni 2009 Tropic thunder kunne kanskje ha vært litt underholdene hadde det ikke vært for at jeg så traileren før filmen, som viste hver eneste morsomme scene i filmen. Lenke til kommentar
Gunfreak Skrevet 30. juni 2009 Del Skrevet 30. juni 2009 Men det sier vel noe om hvor morsom filmen er, viss du får plass til aller morsome sener fra en 90min + lang film på en 2 minutter lang trailer er det kasnkje ikke så mye moro i den I hvertfall syns ikke jeg det Lenke til kommentar
Bear^ Skrevet 30. juni 2009 Del Skrevet 30. juni 2009 Transformers 2: Revenge of the Fallen Følte for å lage en liten omtale selv med mine synspunkter. Filmen fortsetter som oppfølger fra Transformers, The Autobots lever blant oss og hjelper militæret med å nedkjempe de gjennværende Decepticons. Samtidig skal Sam (Lebeuf) begynne på College noe som innebærer at han må flytte ut, noe som igjen innebærer litt komikk (hvor moren får tak i "Brownies" på skolen, ja jeg snakker da ikke om kaken). Sam er fremdeles sammens med en meget atraktiv Mikaela (Fox, som dessverre har gått litt Angelina og gjort overleppa abnormal stor) men forholdet skranter litt. Kort fortalt, ting skjer, Sam blir "the one" igjen og man er plassert på frontplanen for en interesang opplevelse. Historien i seg selv er litt vel klisje fylt, overdrevet og forutsigbar. Heldigvis er humor og action lett blandet med kakemiksen og veier opp for dette så det føles ikke så klisjefylt som det kanskje egentlig er. Optimus er fremdeles "Das number uno lastebil", Bumblebee er fremdeles den reddene Camero og Megatron er like ond. Alt er som det skal med andre ord. Hadde man bedømmet filmen kun fra enkelte elementer hadde den fått stryk fra min side, men når man setter sammen hele pakken av action, humor og ikke minst underholdningsverdien får man en film som faktisk er morsom og klarer å holde meg i stolen. Eneste er at lydbildet er vel ubalansert til tider og bråker mer enn det gir til gode i enkelte scener. Det er plasser hvor den føles påslengt og slitt noe som sliter litt på overall karakteren. I tilegg er dialogene litt vel "oppbrukt" og lite nytt føres inn. Men sterk skuespiller prestasjon fra de involverte gjør mye opp for dette. Alt i alt er dette en god film å slenge på når man trenger litt lett underholdning. Den krever ingen ting annet enn at man setter seg ned og lar seg underholde. Ingen tenking, ingen krav kun ren og skjær underholdning. Med andre ord en skikkelig popcorn film. Karakter: 8/10 Lenke til kommentar
co2 Skrevet 30. juni 2009 Del Skrevet 30. juni 2009 Men det sier vel noe om hvor morsom filmen er, viss du får plass til aller morsome sener fra en 90min + lang film på en 2 minutter lang trailer er det kasnkje ikke så mye moro i denI hvertfall syns ikke jeg det Sant det. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå