Gå til innhold

Mini-anmeldelse av den siste filmen du så

tjalla

Anbefalte innlegg

Han sier ingenting om forskjellen på god og dårlig actionfilm. Jeg har ingenting imot en god actionfilm, men eksemplene han ramser opp (de jeg har sett) er crap, både etter min mening, og er generelt ansett for å være det. Det hører jeg fra nærmest samtlige hold om Transformers 2 også, så jeg er ikke særlig spent på den lenger, selv om jeg var dritgira etter å ha sett traileren.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Unngår du med vilje å kommentere alt jeg skriver,

Ja, det har jo ingenting med saken å gjøre. Filmene jeg nevner har lag på lag med klisjeer, plotholes osv. Men det stopper ikke meg fra å like dem og jeg synst det er rart at så mange ikke ser hva jeg ser i dem(eller omvendt).

På samme måte synst jeg feks. synd på meg selv da jeg ikke klarer å like Leone filmer, samtidig som alle andre hyller dem opp i skyene.

Det Angeleno prøver å si er at man må se forskjell på god og dårlig boooomkræsj-filmer også. Det er ikke bare Kunst | Bay

Bay er kunst!

Underholdt ble jeg jo. Jeg sa det var gøy. Men........

....4/10

Vi er ikke på bølgelengde for å si det sånn.

Endret av Lawliet
Lenke til kommentar

La nå AvidGamer ha sin mening, hadde han sagt "Den er dårlig, karakter 4/10" men når han legger ord på hvorfor han misliker filmen så ser jeg ingen grunn til å skorte på det.

Jeg er naturligvis uenig med AvidGamer, jeg synes det var en bra film som presterte å underholde til tross for en plan historie like forutsigbar som norsk politikk, men det er min mening.

La meninger være meninger :)

Lenke til kommentar

Transformers: Revenge of the Fallen

Vet ikke hva jeg skal si annet enn:

Pluss:

* masse fet action

* fete scener med spesialeffekter beyond words

Minus:

* hvor er historien? komisk dårlig

* alt for mye unødvendig kliss og tøv, det må da være flaut å i det hele tatt skrive mange av de dumme scenene som drar ned totalinntrykket vannvittig

* forutsigbar på alle mulige områder, scener og hendelser

= 3/10

Lenke til kommentar

Det man egentlig trenger er at folk respekterer forskjellige meninger begge veier. Ingen har fasiten når det kommer til hva som er bra film og dårlig film, hva som er dårlig for en er kunst for en annen. Eller med andre ord, det er subjektivt.

Såre enkelt spør du meg, men men, beklager å dumpe mitt inn i hva jeg sikkert tror kan bli en meget fasinerende krig.

Lenke til kommentar
Det man egentlig trenger er at folk respekterer forskjellige meninger begge veier. Ingen har fasiten når det kommer til hva som er bra film og dårlig film, hva som er dårlig for en er kunst for en annen. Eller med andre ord, det er subjektivt.

Såre enkelt spør du meg, men men, beklager å dumpe mitt inn i hva jeg sikkert tror kan bli en meget fasinerende krig.

We know.

Lenke til kommentar

Transformers 2: The Revenge of The Fallen:

OSB! Mulige spoilere forut!

Æsj, dette var en skuffelse. Fra førstefilmens gode actionsekvenser med visuelle effekter og action som overskygget de logiske brister som var og gjorde filmen til en god underholdningsfilm, så var dette her bare irriterende.

Der filmer som Wanted, Shoot 'Em Up, Face/Off, The Transporter, Crank, Cloverfield, Bad Boys, Armageddon, The Island, The Rock (hvis du vil) delikat hvisker vekk irritasjonen over feil ved filmen med ordentlig god, underholdene action, blåser ROTF dem opp såpass mye at det er umulig å unngå dem, og de ødelegger resten av filmen, de gode delene, ved at du rett og slett bare irriterer deg. For meg endte det med at jeg bevisst begynte å se etter feil i CGI'en, rett og slett fordi alle de idiotiske vitsene, bifigurene, ikke minst historien og plottet var så dårlige og dumme.

For det første, hvorfor var de tvillingene der? Ikke minst var de irriterende, men robotene i førstefilmen så alle ut som roboter, disse så ut som aper! De var så tegneserieaktige med utstående "tenner", og sin oppførsel, at det er tydelig at de skulle være mer menneskelige og sentrum for slapstick-humoren i filmen. Men de er ikke mennesker, de skal være romvesener fra en annen planet. Roboter som plukket opp det engelske språket for å kunne kommunisere med de menneskene de skulle samarbeide med, ikke bygge opp personligheten rundt den. Når til og med robotene pratet karakterisert engelsk med seg selv, eller mot dyr, da ble den bristen så stor at den irriterte meg. Jeg kunne nevnt en lengre liste over disse oppblåste idiotiene (som testiklene til den drapsmaskinroboten), men nei, dette skal være en underholdningsfilm der dypere historie og logikk blir skyvet til side for eksplosjoner og action, og det liker jeg, det elsker jeg. Gode underholdningsfilmer er noe av det beste jeg vet. Men dette? Det feilet.

På en annen side; det visuelle var fantastisk. Jeg oppdaget flere ganger at jeg bare satt gapende og måpte mot skjermen, for det så virkelig utrolig bra ut. CGI-gutta har gjort sitt, tydeligvis. Problemet var at det nærmest ble for mye av det. Leste i Empire at de hadde fått klager på at det var for lite robotslåssing i eneren og at de var stolte over at det var mye mer av det i ROTF. Ja, det var det. Altfor mye. Problemet oppstår at når robotene er så klint opp i hverandre var det helt umulig å skille mellom de, og faktisk se hvem som banket opp hvem, at jeg ble sittende og vente på at det skulle slutte, så jeg kunne se hvem som rev av ansiktet på hvem (noe som nærmest virket som de tok menneskelig vold på robotene istedet, for å gjøre det brutale mindre menneskelig. En robot uten ansikt så mistenkelig mye ut som en person uten ansiktshud).

Problemet med filmen, for meg, var at den dårlige humoren, sammen med den elendige historien som tydelig var skrevet bare for å kunne ha en oppfølger. Jeg kan på ingen måte tro at dette var planlagt når de skrev førstefilmen. Humoren? Jeg tror jeg lo én gang i løpet av filmen, og det var når en viss irriterende robot med utstående tenner holdt på å dø. Da jeg lo jeg. Morsomt hvordan det virker som humoren har blitt rettet mot yngre barn, imens den har blitt mer voldelig. Nestne som de prøver å nå et bredest mulig publikum? Hmm, merkelig.

Huff, dette ble en veldig subjektiv anmeldelse, så dere får se på dette som min måte å se på filmen. En film som desperat prøver å underholde med god CGI, men en dårlig historie med spriker til både logikk og den første filmens historie, gjorde at det hele sammen med den desparete, barnslige humoren, gjorde det hele bare til en stor facepalm.

4/10.

Endret av Koffeinkanin
Lenke til kommentar

Transformers: Revenge of The Fallen

Optimus Prime var elskbar, Jetfire knall, tvillingene overaskende artige og gremlins-transformers liker jeg like mye her som i den første. Filmen er enda bedre for ungene enn den første, men litt mindre god for oss voksne (dog er jeg en unge når jeg ser denne). Plot-hull kunne ikke brydd meg mindre i en slik film, ei heller kaste bort tiden med over-analysering. Det blir som å kritisere Idi I Smotri for manglende komedie. Maktet filmen å være en gøy sommer-blockbuster? Jepp.

Minus for manglende atmosfære som den fikk til i den første. Men så har ikke denne her fordelen med 20 års drøm og forhåpning, slik den første hadde.

Det er for ordens skyld mer action i denne enn alle filmene fra 2008 tilsammen. Og i krig forventer jeg ikke å ha oversikt, mitt perspektiv er som alltid at kaos styrker opplevelsen fremfor svekker den i slike settinger. Ikke det at det var så alt for vanskelig å følge action i denne. Sykt mye fyll på denne kaken, fort gjort å bli forspist.

Mister to poeng for å ikke gripe sjansen skikkelig angående å portretterere annet enn robotenes kampferdigheter, Bay har ikke uventet mistet litt fokus. Men kjeklingen til badguys var spot-on. Denne filmen gjør seg nok vidunderlig til å se flere ganger, er nok mange skjulte godbiter så fort det gikk. Bay bommet forøvrig med redigeringen i enkelte faser, det ble litt for brått som gjør at man plutselig fant seg tilbake i kinosetet. Prøvd å presse inn litt vel mye. Men i det store og hele godt jobbet. Herlig for en som har Optimus Prime som idol. Ikke noe å si på om folk misliker den mer enn den første, Bay ser ut til å ha gått inn for å provosere mer her.

8/10

Eviglang engelsk omtale er på flaggskipet.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...