Gå til innhold

Mini-anmeldelse av den siste filmen du så

tjalla

Anbefalte innlegg

Transformers: The rise of the fallen

Super ultra mega awesome! Ser man bort fra ett litt kjedlig midtparti er "alt" med denne filmen bra. Musikken, humoren, det visuelle, alt stemmer.

Og ja, den er stappet med klisjeer og det ødelegger litt for helhets intrykket, men whatthahell...

9/10

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Transformers: The rise of the fallen

Super ultra mega awesome! Ser man bort fra ett litt kjedlig midtparti er "alt" med denne filmen bra. Musikken, humoren, det visuelle, alt stemmer.

Og ja, den er stappet med klisjeer og det ødelegger litt for helhets intrykket, men whatthahell...

9/10

Jeg likte eneren bedre, men fy faen dette var konge. Jeg var fullstendig oppslukt av eneren, og har sett den utallige ganger, og dette skuffet ikke på noen måte! Musikken er jo samme som i eneren, mao herlig.

Jada, stappet med klisjeer og alt det der. Men når du har brukt store deler av barndommen din til å dytte en viss lastebil rundt i sandkassen, så skal det MYE til for å IKKE like denne filmen.

Satt nesten å hoppet i setet når jeg så den. Det er noe spesielt med Transformers. Roboter lzzzzzzm.

Lenke til kommentar

Klisjeer er nettopp grunnen til at jeg vil se denne filmen. Blir litt skremt av å høre rapporter om alt for mye kvalmt kjærlighetskliss i midtre del, men det overlever jeg vel alltids. Har man robotfetisj så HAR man robotfetisj.

Lenke til kommentar
Problemet med filmen er at det legges mer vekt på robotkamp og mindre på handling.

Problem? Det er jo det som gjør filmen så bra.

Edit: Feil tittel der Lawliet.

Wops... men det passer jo mye bedre så jeg lar det stå.

Endret av Lawliet
Lenke til kommentar

Jeg ser ikke helt vitsen med å klage på at slike filmer ikke har handling. Eksempel: Jeg likte de to første Fast And The Furious filmene.

Hvorfor? Vel, de har jo ikke handling. Det finnes ikke plot eller storyline i noen av de. MEN, kombinasjonen av action-klisjeer, raske heftige biler og deilige damer, DEN liker jeg.

Get my point her?

Transformers er akkurat det! Det er underholdning, på aller høyeste nivå. Jeg elsket eneren og jeg kommer definitivt til å se toeren igjen. Why? Musikken, roboter (ROBOTER FFS), episke slåsskamper som kun ekstrem cgi-onanering kan få til.

Transformers har alltid, kommer alltid, og vil alltid eie så jævlig i hodet mitt. Ferdig med det :p

EDIT: Spotify spiller nå Transformers: The score. Why? Fordi musikken er absolutt fuckings fantastisk.

EDIT2: Scoret fra eneren og toeren ligger nå på spotify. Utmerket!

Endret av Pasient
Lenke til kommentar
Problemet med filmen er at det legges mer vekt på robotkamp og mindre på handling.

Problem? Det er jo det som gjør filmen så bra.

Det ble for mye for meg når det går 20 minutter før en replikk kommer.

Kjekt å se at også ungdommen savner narrativ integrasjon i dagens storfilmer. Snazzy cgi-kollasjer er intet substitutt for den gode handling i lengden.

Lenke til kommentar

Changeling (2008)

Overraskende at denne ikke ligger over Gran Torino (og at mange færre har sett den), da Changeling er uten tvil en av 2008s beste filmer. Castingen er perfekt, Jolie fungerer utmerket og Malkovich spiller seg selv like bra som han alltid gjør. Overraskelsen kom fra Jeffrey Donovan (kjent fra Burn Notice), som spiller en skurk på nivå med Amon Goeth. Du kommer til å hate ham som du hater fyren som mobbet deg på barneskolen.

Dette var ingen lett film å se, følelsen av urettferdighet fikk meg til å ville kaste Cola-glasset mot skjermen og kreve at noen måtte gjøre noe med det. Jeg kjente ikke til historien fra før av, noe som anbefales da slutten vil sannsynligvis fungerer bedre sånn, og er egentlig litt usikker på om jeg likte den. En ting er i hvert fall sikkert, filmen er på nivå med Mystic River og beviser at Jolie absolutt har talent. Forbered deg på kvalme hvis du ser den, for så urettferdig tror jeg ikke du forventet verden å være.

9/10

Lenke til kommentar
Changeling var vannvittig sterk ja. Noe av det jeg savnet var likevel mer info rundt "skurken". "Skurk" for ikke å avsløre noe.

Skjønner absolutt tanken, filmen kunne godt vart tre timer og forklart det aspektet litt mer. Likevel synes jeg det var Jolies sak og politiets håndtering, med JJ Jones i styringen, som var mest interessant. Hvis du ikke har gjort det så ville jeg lest mer om hendelsene som filmen beskriver (jeg prøver å være så vag som mulig her^^), da det er mye interessant der.

Det er mye mer å lese om The Wineville Murders enn saken til Collins, og da er det greit at de fokuserer på den ene delen. Det er egentlig genialt hvordan manuset er lagt opp, slik at man tar en sak ingen har hørt om (Collins-gutten som blir erstattet) og fletter det inn i den tidens største sak - noe man ikke får vite før godt ut i filmen. Jeg er ihvertfall overlykkelig for at jeg ikke visste før jeg så filmen at de mordene hadde skjedd eller at de var koblet til filmen, slik at mysteriet om Walter Collins alltid er der. Jo mer jeg skriver om filmen, jo mer jeg liker den. =D

Lenke til kommentar

Burn After Reading (2008)

Snart ferdig med filmåret 2008, yeah! Denne var helt ålreit. Den er ganske morsom til tider, men traileren viser egentlig de beste delene og får filmene til å virke som den handler om noe annet enn det den egentlig gjør. Jeg regnet med at Brad Pitt hadde hovedrollen, men han er bare en bikarakter. George Clooney er den sterkeste karakteren her, men ingen viser særlig dybde eller utvikling - dette er mer av en kavalkade av Coen-karakterer som ikke helt holdt til The Big Lebowski. Filmen er forvirrende men simpel, treg til tider uten grunn og aldri morsom nok til å egentlig kunne kalles en komedie eller god nok til å kunne kalles.. vel, god.

Alt i alt er det en ålreit liten film uten mål og mening som styrkes av Pitt, Clooney og JK Simmons i interessante roller og to småkjedelige kvinner som ikke er noe å se på, ikke er spesielt spennende og som ikke bidrar stort. Malkovich er ok. Filmen er ok. Jeg forstår virkelig ikke hvordan Coen-brødrene klarte å skrive denne samtidig som No Country og gjøre den skremmende, alvorlige, neo-noiren om mord og grådighet og ondskap morsommere enn denne lette "komedien".

6/10

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...