CypheroN Skrevet 18. juni 2009 Del Skrevet 18. juni 2009 Er det ren skrek egentlig? Er jo Sam Raimi, mannen bak Evil Dead. ^^ Lenke til kommentar
Veritas_ Skrevet 18. juni 2009 Del Skrevet 18. juni 2009 Ja, tror det. Men noen av scenene får deg til å dra på smilebåndet, er litt over the top hvis du er med på hva jeg mener. Lenke til kommentar
kjidel Skrevet 19. juni 2009 Del Skrevet 19. juni 2009 (endret) Bonnie and Clyde (1967) Har akkurat sett Bonnie and Clyde, og må si jeg ble mildt skuffet over denne. Jeg skjønner at den kan ha hatt sin sjarme da den ble lansert, og jeg må innrømme at den delvis fanget meg også. Likevel opplevde jeg handlingsforløpet som noe oppstykket og ujevnt, og følte filmen ikke hadde noen klar spenningskurve. Filmen holdt samme tempo hele veien, og minnet kanskje litt om Butch Cassidy and the Sundance Kid i stilen. Likevel var det enkelte scener som var av meget høy kvalitet, og som jeg virkelig koste meg med. Eksempler på dette er scenen med sheriffen som de tar bildet av sammen med (og senere sender bildet til avisen), filmens åpningsscene samt scenen hvor de stjeler en bil og tar bileierne med på tur. Her møter vi blant annet Gene Wilder i rollen som begravelsesagent Eugene Grizzard, og hittil for meg ukjente Denver Pyle som sheriffen Frank Hamer. Begge leverer mesterlige rolletolkninger. Karakterene jeg var mindre imponert over, var Gene Hackman og Estelle Parsons roller som Clydes bror og svigerinne. At Parsons fikk Oscar for sin innsats her, er for meg nokså uforståelig. Da var jeg nok langt mer imponert over Faye Dunaway og Warren Beattys prestasjoner, selv om disse også kunne fremstå noe endimensjonale og platte i enkelte scener. Følte virkelig at det var bikarakterene, sammen med Bonnie og Clydes sidekick C.W. Moss (Michael J. Pollard) som løftet filmen! Noen hevder kanskje at dette var veldig bra til å være 60-tallet, men jeg har sett andre 60-tallsfilmer som jeg ser på som mye mer gjennomførte og den helhetlige vurderingen ender derfor på en svak: 7/10 Med andre ord en fornøyelig affære, som absolutt er verdt å få med seg om en ikke har skyhøye forventninger. Endret 19. juni 2009 av kjidel Lenke til kommentar
CypheroN Skrevet 19. juni 2009 Del Skrevet 19. juni 2009 Så Modern Times i går (se forrige side) og fortsatte i dag med... City Lights (1931) Mens jeg så filmen tenkte jeg hele tiden at dette var en fin 8/10. Ikke like morsom som Modern Times, men absolutt underholdene hele veien. Så kom slutten da. Jeg tenkte jo at slutten kan ikke veie opp en hel karakter, så var ganske bestemt på åtteren. Men neida. Slutten er vel 11/10. Chaplin roter seg borti mye igjen her som i Modern Times. Han møter en rik fyr som ikke husker Chaplin når han er edru, han deltar i en boxematch, han er på restaurant, han får seg en liten jobb osv. Denne var ikke like morsom, men som sagt, den var underholdene, og hadde mer romantikk i seg. Chaplins karakter The Tramp var mer sympatisk og romantisk i denne filmen, da filmens plot går ut på at han møter en blind jente som han vil hjelpe. Fy faen, gode filmer dette her. 9/10 Lenke til kommentar
kjidel Skrevet 19. juni 2009 Del Skrevet 19. juni 2009 Du burde også sjekke ut Sherlock Jr. mens du er i slapstick-stumfilm-sjangeren, CypheroN. Helt utrolig hva de fikk til av effekter i 1924! Kun 45 minutter lang; virkelig en fornøyelse å se. Like underholdende idag som for 85 år siden … Lenke til kommentar
Xanman Skrevet 19. juni 2009 Del Skrevet 19. juni 2009 Gled deg til The Kid, Cyph! Lenke til kommentar
CypheroN Skrevet 19. juni 2009 Del Skrevet 19. juni 2009 Takk folkens. Skal sjekke ut Sherlock Jr. Og selvfølgelig The Kid, GoreGalore. Og The Gold Rush. Digger dette. Lenke til kommentar
Lawliet Skrevet 19. juni 2009 Del Skrevet 19. juni 2009 Chaplin filmene er selve defenisjonen på "en gangs humor". Sykt morsomt første gang, men dabber kraftig av med gjennsyn. Lenke til kommentar
CypheroN Skrevet 19. juni 2009 Del Skrevet 19. juni 2009 Hmm, Jeg tror jeg kan se Modern Times et par ganger før jeg går lei. Lenke til kommentar
Xanman Skrevet 19. juni 2009 Del Skrevet 19. juni 2009 Ikke nødvendigvis, Lawliet. The Kid var mer rørende enn den var morsom syntes jeg. Lenke til kommentar
BadSmile Skrevet 19. juni 2009 Del Skrevet 19. juni 2009 Gled deg også til The Great Dictator, den er også fantastisk. Lenke til kommentar
Dorian Gray Skrevet 19. juni 2009 Del Skrevet 19. juni 2009 The Kid er bunnsolid, jeg fikk lyst på en sønn etter jeg så den. Lenke til kommentar
Gunfreak Skrevet 19. juni 2009 Del Skrevet 19. juni 2009 The 13th Warrior Beste viking filmen der ute, enten så betyr det at filmen er super fantastisk mega super beste film ever. eller så betyr det at antall gode viking filmer der ute er ektremt lav, eller kanskje mitt i mellom. Filmen ble ikke godt motatt da den kom, ikke mange gikk å så den, men den har vist blitt en liten kult film, ikke bare blant oss i nord men også i utlandet, da det vist er mange viking fans i usa og england osv. Dennis Storhøi er skikkelig badass i filmen noe som bare gjør den kulere. Filmen er ikke akurrat en dokumentar om viking tiden, men spiller mer på den vikinger er drit kule folk og alle bør digge dem stilen. Action er kul, mye hack and slash men fremdeles kul, passe blodig og alt. Det er utrolig lenge siden jeg så den sist, den har stått i hylla mi med plasten på i 2 år snart og det var sikkert flere år før da jeg så den sist. Alt i alt en veldig kul hack and slash film og den beste viking filmen der ute som får vikinger til å virke kulere enn de sikkert var i virkligheten 8.5/10 Lenke til kommentar
Montag Skrevet 19. juni 2009 Del Skrevet 19. juni 2009 The 13th Warrior Beste viking filmen der ute Det er feil. På tide å følge mer med i timen? Lenke til kommentar
duperjulie Skrevet 19. juni 2009 Del Skrevet 19. juni 2009 A Walk To Remember: Tok meg bryet med å se denne filmen som så mange har anbefalt meg. Det var IKKE verdt det. Klisjé på klisjé på klisjé, på en klissete, teit, oversspilt og utvaska måte. Nei og nei. Ja; den er trist og sånn. Selvfølgelig er det trist med en ung jente som får leukemi. Selvfølgelig er det rørende at skolens kuleste gutt faller for den nerdete og uskyldige prestedattera. Men det hjelper ikke når både skuespillet og det meste avhandlingen er så innigranskævven dårlig. Man kan ikke bare lage en film med en rørende historie, når man forteller den på en så teit måte. Minna meg faktisk litt om en tidlig 2000-talls versjon av High School Musical.. noe som i seg selv er til å spy av. Lenke til kommentar
Bytex Skrevet 19. juni 2009 Del Skrevet 19. juni 2009 Var hun prestedattera i tillegg sånn uptight med håret i knute og sterke briller, men med en gang hu tok ned håret og av brillene så hun ut som en supermodell? Lenke til kommentar
Shoegazer Skrevet 19. juni 2009 Del Skrevet 19. juni 2009 The Hangover LoL, sinnsyk morsom. Er vel ikke så mye mer å si, 9/10! Lenke til kommentar
Fløyelsbøtte Skrevet 19. juni 2009 Del Skrevet 19. juni 2009 The Hangover LoL, sinnsyk morsom. Er vel ikke så mye mer å si, 9/10! Bravo! Du er en meget flink anmelder. Jeg er forsåvidt enig med deg om filmen. LoL. Lenke til kommentar
Coffey Skrevet 19. juni 2009 Del Skrevet 19. juni 2009 Trainspotting Jeg er dårlig med ord, men for denne synes jeg spennende, morsom, skummel, kul, realistisk og drømmende er ord som passer. Likte den veldig godt. For de som ikke vet det er "trainspotting" et britisk utrykk for å være høy på heroin. 8/10. Lenke til kommentar
thesinner Skrevet 19. juni 2009 Del Skrevet 19. juni 2009 The Hangover LoL, sinnsyk morsom. Er vel ikke så mye mer å si, 9/10! Bravo! Du er en meget flink anmelder. Jeg er forsåvidt enig med deg om filmen. LoL. Ser din LOL og høyner med en ROFLMAO. Morsomste filmen jeg har sett på lenge Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå