Gå til innhold

Mini-anmeldelse av den siste filmen du så

tjalla

Anbefalte innlegg

Vel, jeg gir den 10/10 og nøt godt av foreldrescenene, selv om jeg ikke er forelder.

Dog betyr det ikke at du har fått med deg alle opplevelser som er å finne i denne sammenheng. Jeg lever i den tro at opplevelsen å være far kan endre på hvordan man ser på verden rundt, akkurat som opplevelsen å reise til et annet land, få seg kjæreste, oppleve tragedie og annet kan medføre slikt. For Into The Wild antar jeg at foreldreopplevelsen kan medføre at man ser endel ting som ellers er vanskelig, om ikke umulig, å få med seg.

Når minicuns løper rundt om noen år er det jo noe man kan reflektere over om stemmer eller ikke for egen del. :)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Har ikke sett The Wire, den skulle være neste stopp etter Sopranos, men nå har jeg blitt veldig interessert i Carnivàle. Noen som har sett den?

Sjekk ut OZ.

Carnivale er trege saker. OZ er i høygir fra første episode.

Lenke til kommentar

The Wire skrudde jeg av midt i første episode. Det var så ufattelig overdrevet bruk av banning at jeg klarte ikke å ta det seriøst. Det er som om de forsøkte å slå Deadwood.

Jeg har ikke noe imot banning, men når det er hvert tredje ord blir det for mye, og rett og slett barnslig.

Vi satt der 3 personer og bare lo av det hele.

Endret av AvidGamer
Lenke til kommentar

Strengt talt, så blir vel ordet "seriøst" litt feil i denne sammenhengen. Serien og måten det prates på vil jeg anta er temmelig nær virkeligheten. Fordi at dine ører ikke tåler banning, betyr ikke at serien er useriøs.

Endret av tjalla
Lenke til kommentar

Underworld

(Len Wiseman, 2003)

Underworld_poster.jpg

Filmen begynner med en ganske klar presentasjon av tilsynelatende godt vs ondt (varulvene gir blanke i om de skyter sivilister, er rufsete kledd, ser stygge ut og så videre, mens vampyrene er elegante og "moralske"). Typisk good vs evil-fortelling, med andre ord, og ganske ålreit fremført. Det er enkelte teite ting som trekker smudheten ned (hvorfor prøver for eksempel varulvene å slå seg gjennom taket til Michael når det er lettere å gå gjennom døra?), men Underworld byr også på noen riktig så flotte twists som hever filmen litt igjen. I tillegg er det bra musikk med, som minner om Eric Serra, men noen ganger blir det litt for mye av det gode. Jeg liker at filmen slenger inn gråtoner på det i utgangspunktet svarthvite maleriet, kanskje den vokser på meg.

6/10

Lenke til kommentar
Seriøst? Droppe å se verdens beste serie (sammen med Sopranos) grunnet banning? Du er klar over at det er slik de faktisk snakker der?

Ikke pga banningen, men pga pverdrevet bruken. Jeg bryr meg ikke over banning, jeg er kraftig skitten i kjeften selv.

Deadwood elsket jeg: The word "fuck" was said 43 times in the first hour of the show[8]. It has also been reported that the series had a total count of 2980 "fucks" and a cumulative average of 1.56 utterances of "fuck" per minute of footage

Så selv etter Deadwoods sitt 2xfuck pr minutt var The Wire bare tull å høre på, nettopp pga banningen virker påtvunget og ut av plass i dialogen at det virker som om de vil konkurere med Deadwood status ang banning.

I Deadwood passet det. Det var en skitten serie, det var mye aggrasjon, vold, brutalt verden.

The Wire sitt dialog er så urealistisk og overdrevet at jeg kan ikke følge med på en serie som skal handle om et Politistyrke som oppfører seg som om de har nettopp oppdaget banning. Skal jeg liksom bry meg om en gjeng som forsøker å ta kriminelle som oppfører seg som gangster wannabes? Nei.

Men mulig jeg forsøker å gi den en ny skjanse...når jeg har sett alt annet.

Endret av AvidGamer
Lenke til kommentar
Da får du gi Statens filmtilsyn eller hva faen det heter nedsatt karakter. Det er de som har satt tillatt for alle, for i USA har den "Rated R for pervasive language, including crude and sexual references" som igjen betyr "A film with this rating requires a viewer under the age of 17 (18 in some jurisdictions) to have a parent or other adult guardian accompanying the viewer."

Ikke sett filmen selv, men synes den ser festelig ut. Blir nok å se den snart :)

17 (evt. 18) års grense for å se denne uten eldre synes jeg var i overkant. 13-14 kunne nok passet bedre.

Kritikken av The Wire synes jeg var usaklig. Språket som benyttes antar jeg ligger rimelig tett opp mot virkeligheten, og du snakket om den brutale verden i Deadwood? Se et par episoder til av The Wire, så får du se at også de lever i en brutal verden.

Endret av Atald
Lenke til kommentar

American Beauty (1999).

Den var småsyk. Den hadde sine artige øyeblikk. Den hadde et godt soundtrack som passet til de sære og triste hendelsene. Den inneholdt en interessant historie. Den hadde en rolig Kevin Spacey i en særs god rolle. Den var på en litt rar måte en feel-good film. Jeg likte den. Veldig godt.

9 av 10

Lenke til kommentar

Underworld 2 har mere bakgrunnshistorie om alle sammen i enern, og hva krigen egentlig går ut på (flere twists, ja) du burde sjekke ut den også. Kate er ikke styggere heller, for å si det sånn :)

Endret av Bytex
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...