Nash Skrevet 13. juni 2009 Del Skrevet 13. juni 2009 Samt Sunshine. Finner mer eyecandy enn det Lenke til kommentar
CypheroN Skrevet 13. juni 2009 Del Skrevet 13. juni 2009 Jeg tror virkelig ikke det er mange filmene som er vakrere enn 2001 på blu-ray. Lenke til kommentar
pxK Skrevet 13. juni 2009 Del Skrevet 13. juni 2009 En film som virkelig anbefales på bluray er Kung fu panda, ser så enormt bra ut. Lenke til kommentar
Dorian Gray Skrevet 13. juni 2009 Del Skrevet 13. juni 2009 Jeg tror virkelig ikke det er mange filmene som er vakrere enn 2001 på blu-ray. Den er ganske fantastisk, men jeg kan komme på en del filmer som har flottere bilder. Tidligere nevnte Sunshine synes jeg faktisk er en større fryd i hi-def. Lenke til kommentar
DoktorBacon Skrevet 13. juni 2009 Del Skrevet 13. juni 2009 Til dere som ser masse Blu-Ray: Er det vanskelig å gå tilbake? Lenke til kommentar
Halvt horn ost skinka piffi varmt Skrevet 13. juni 2009 Del Skrevet 13. juni 2009 Nja, men det spørs selvsagt på hva jeg ser det på. Jeg har ihvertfall mer eller mindre sluttet å kjøpe dvd-er. Lenke til kommentar
DoktorBacon Skrevet 13. juni 2009 Del Skrevet 13. juni 2009 Ikke sant. Jeg har sett hvor nydelig det kan bli, men jeg har tenkt at så lenge jeg ikke blir avhengig av glimrende kvalitet kan jeg likegodt kose meg med DVD'ene mine. Lenke til kommentar
athorb Skrevet 13. juni 2009 Del Skrevet 13. juni 2009 Har sett en og annen BD-film nå, men jeg tenker aldri "dette var jaggu dårlig kvalitet" når jeg ser dvd. Men det kommer nok, hadde jo tross alt samme holdning under vhs/dvd-overgangen. Lenke til kommentar
Jan Skrevet 13. juni 2009 Del Skrevet 13. juni 2009 Til dere som ser masse Blu-Ray: Er det vanskelig å gå tilbake? Ser kun DVD på PCen. Lenke til kommentar
SgtKabukiman Skrevet 13. juni 2009 Del Skrevet 13. juni 2009 Har null problem med å veksle mellom å se på de ulike formatene. Det er helt klart at man ser forskjell. Men enkelte ganger er det faktisk et pengespørsmål. Ofte er det ikke verdt å betale 50-100 kr ekstra for en film (for å tilfredsstille bildebehovet), som faktisk ikke er noe god. Dersom filmen er god eller en BD-must, kjøper jeg den. Ellers blir det DVD, som også er flott. Har hatt en god del bomkjøp, så nå er jeg heller litt varsom. Bedre å kjøpe en drittfilm for £4 enn £12 (det optimale er jo å ikke kjøpe filmen, men...slik kan det gå. ) Lenke til kommentar
Cuneax Skrevet 13. juni 2009 Del Skrevet 13. juni 2009 Gone with the Wind (Victor Fleming, 1939) Frankly my dear, I don't give a f-uuuuuck. Denne filmen er så klassisk at det rant popkornsmør av TV-skjermen. Den ble gitt ut på Montags fødselsdag, noe som sier litt om helligdomsfaktoren. Nei, dette var opprinnelig en film jeg hadde tenkt til å utsette i det uendelige på grunn av den lange spilletiden, men du verden for en opplevelse den var! Scarlett er passe ufyselig, sårbar, sterk og elskverdig, noe som gir karakteren en sympati jeg sjelden unner andre manipulerende skanks. Alt er utført så klassisk bra i denne filmen at det virkelig ikke er noen annen vits enn å gi den status som genial. Politikken og intrigene engasjerte meg, myten om nostalgien sjarmerte meg, Clark Gable forførte meg. Sheeeeit. 9/10 Lenke til kommentar
CypheroN Skrevet 13. juni 2009 Del Skrevet 13. juni 2009 Noe av det tøffeste i hele verden er å se Wanted også Gone with the Wind dagen etter (Ikke ironi eller teasing), Seriøst. Er du ikke enig? Lenke til kommentar
Cuneax Skrevet 13. juni 2009 Del Skrevet 13. juni 2009 En veldig god effekt for meg, i alle fall. Lenke til kommentar
AvidGamer Skrevet 13. juni 2009 Del Skrevet 13. juni 2009 Jeg tror virkelig ikke det er mange filmene som er vakrere enn 2001 på blu-ray. Synes ikke dem klarte å få ut det fulle kvalitet til Blu-Ray i 2001. Personlig er mitt største opplevelse med Blu-Ray er med Earth: The Power of the Planet der fikk jeg tårer i øyene og haken traff golvet. Et fantastisk opplevelse. Lenke til kommentar
Cuneax Skrevet 13. juni 2009 Del Skrevet 13. juni 2009 Snakes on a Plane (David R. Ellis, Lex Halaby, 2006) Snakes on a motherfuckin' plane. CGI-snakes on a motherfuckin' plane, that is. Jeg er svak for filmer med handling på fly, uansett om det er crazykomedie (Airplane!), action (Executive Decision) eller alvorlig drama (United 93). Snakes on a Plane føyer seg med andre ord inn i godt selskap, og den gjør ikke skam på sine frender. Tvert imot. Samuel L. Jackson er en star persona som jeg virkelig liker, badass motherfucker som han alltid er. Men han drar ikke filmen alene, her blir vi servert en rekke skrullete og klisjéfulle rollefigurer som gjør akkurat den jobben vi forlanger av dem i en actionthriller av dette kaliberet. Vi får de nødvendige karakterutviklingene, de tidsriktige grovhetene og, ikke minst, tits! Tits on a plane. Enkel underholdning som jeg bare må like. Konseptet og navnet hørte jeg om første gang på en side med humorbilder. For ja, konseptet er ganske artig og utføringen er sånn som vi vil ha det. Smashing. 7/10 Lenke til kommentar
Rajah Skrevet 13. juni 2009 Del Skrevet 13. juni 2009 Nå ble jeg just ferdig med de siste episodene av BBC's The Office. Dette var egentlig en vanvittig god serie (: Hele serien er som en dokumentar, noe som gjør at det hele føles ekte. Det hjelper også på stemningen at det filmes med håndholdt kamera, og at de foretar "intervjuene" med karakterene. Karakterene er forresten veldig velspilt. Enkelt og greit; dette var en fornøyelig serie som klarte perfekt å skape pinlige situasjoner, en veldig god dose med humor (ut fra både handling og manus) og et par øyeblikk med depressive hendelser. En genuint god serie, som jeg unner folk å se ^^ Lenke til kommentar
CypheroN Skrevet 14. juni 2009 Del Skrevet 14. juni 2009 The Third Man (1949) Wow, for en film. En av de aller, aller beste spenningsfilmene jeg har sett. En av de aller beste filmene fra denne tiden visuelt, med store skygger på veggen og det som er. Fantastisk lyd i kloakken, trappetrinn som blir mer og mer utydelig. Et fantastisk plot, haugevis av biroller og masse spenning. Filmen åpner flott og går rett på sak, filmen er aldri kjedelig (jeg føler jeg repeter meg selv i anmeldelsene mine, ser for mye bra film kanskje). Nuvel. Det som imponerer mest når alt kommer til alt, er faktisk plottet. Det er ofte stemning og slikt som scorer høyest hos meg, men her er det faktisk historien som er helt vanvittig bra. Det er en ganske enkel detektivhistorie, men med småtwists hele veien. Historien er "satt opp" utrolig bra. Hvem er the third man? Filmen begynner med at en vanlig fyr kalt Holly Martins ankommer Wien for å møte sin gamle venn Harry Lime som han ikke har sett på ti år. Jeg sier ikke mer. Filmen er ekstremt god underholdning og samtidig utrolig fascinerende. Jeg elsker at det er mange roller i filmen og mye forskjellig å tenke. Man sitter og lurer på hvem som er skyldig og man blir mer og mer sikker utover i filmen, men så blir man overasket. Helt sjef, dette. Men det beste er så klart (spoiler): ORSON WELLES. Jeg var brennsikker på hele tiden at tittelfiguren "The Third Man" som hovedrollen leter etter i filmen, var Orson Welles, da jeg visste han var medvirkende i filmen, og ikke hadde vært på skjermen når det hadde gått en time. Men fy faen, han var jo den avdøde third man ^^ Jeg ble overasket. Og se på det trynet. "Hah! Gotcha!" Orson Welles Når det er sagt så føler jeg ikke helt for å legge ut tieren enda, men dette er kanskje den filmen som er nærmest tieren av nierne mine. 9 / 10 Lenke til kommentar
Speik Skrevet 14. juni 2009 Del Skrevet 14. juni 2009 Fin lesning Cypheron, fikk øynene oppe for denne filmen nå. Orson Welles er jo gokar. Tror jeg kjører The Third Man neste gang jeg skal se en thriller. Lenke til kommentar
CypheroN Skrevet 14. juni 2009 Del Skrevet 14. juni 2009 Virkelig flott film ja, er forresten ikke helt sikker på om det er thriller eller hva det er, film noir kanskje. Det er uansett en veldig bra detektivhistorie. Lenke til kommentar
Speik Skrevet 14. juni 2009 Del Skrevet 14. juni 2009 Siste episode av The Sopranos er nå sett. Det kan vel ikke være noe tvil om at dette er det beste som noen sinne er laget for TV? Og en helt mesterlig måte å avslutte serien på. Utrolig. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå