Gå til innhold

Mini-anmeldelse av den siste filmen du så

tjalla

Anbefalte innlegg

Tropa de Elite (2007)

Bakteppe for filmen: Film om BOPE, som er en spesialstyrke innenfor politiet i Rio de Janeiro som prøver å stagge narkohandelen i favelaene og ta hånd om narkobaronene.

Først og fremst vil jeg si at dette er en interessant film som på en måte er lik som "Cidade de Deus", bare at i denne filmen ser man hvordan det ville vært å være BOPE-soldat og operere inne i slumområdene. (favela)

Og det er en hardtslående og realistisk skildring av hvordan det kanskje er, da regissør José Padilha har fått en ex-BOPE offiser med på laget. BOPE har blitt kritisert for voldsbruk og skyr ingen midler i jakten på narkobaronene. Det er til tider litt vel mye bevegelse på kameraet under actionsekvensene, som forøvrig er meget godt regissert og troverdige, men det er såpass lite at det ikke utgjør noe særlig problem.

Vel... hva mer kan jeg si? Det er forholdsvis greit skuespill over hele linjen, med hovedrolleinnehaver Wagner Moura som beste skuespiller med god margin. Både manus og musikk er mer enn kurant, men hvis det er noe jeg skulle trekke ned for er det litt tregt her og der, spesielt etter den strålende introduksjonen og fram til ca en time ut i filmen. Det var egentlig en fin bit av filmen, men man måtte nesten se resten av filmen for å forstå hvorfor den første delen var slik den var.

Litt småplukk her og der, gjør at jeg trekker ned litt og ender på en 7,5/10, (mellomting av god/svært god)

Endret av Xtra
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Filmen er over 2 timer.. Og filmen va bra.

5 - - vil jeg gi den. Bedre enn 3eren, men ikke bedre enn 2eren.

Det mangle ting som satt følelsene i gang. Action messing var den kurant. Historien er kort og kjapp

Foresten.. Du over meg har bare smittet av fra andre anmeldelser

Endret av luni
Lenke til kommentar

Bob har absolutt ikke egne meninger og Clerks. er objektivt sett tidenes dårligste film. På fritiden ser Bob kunstfilm med Montag, så det er vel kanskje ikke så rart at han slakter T4?

...Eller kanskje han faktisk virkelig mente at den var dårlig?

Lenke til kommentar

Friday the 13th (2009)

post-140267-1244281744_thumb.jpg

Good old Jason.

Jason bringer frem en mørk side av meg. Det er få grøsser filmer der du ler, klapper og jubler når folk blir drep. Dette gjør jeg alltid når jeg ser på Jason som hakker ned folk.

Jeg var skeptisk til denne. Moderne grøssere er tamme, de er fulle av dårlige "sexy" skuespillere, og det er som om filmene mangler et viktig substans som 80 tallets grøsse hadde. Nemmelig kreativitet og morro i drapene.

Dårlig skuespilling er enda her, og sexy er de sikkert til noen. Men dessverre så er kreativiteten på drapene svært lav. Brutale er de, men ikke særlig grusomme. Det meste er som copy & paste fra de tidligere filmene. De obliatoriske sex og pupper scene er tilstede, er ikke mye Friday the 13th uten dette.

Filmingen er bra utført, og ikke minst et meget overraskende start av filmen fikk meg til å smile. Dette blir gøy tenkte jeg, og det var det.

Det er noen forvirrende øyeblikk i filmen. Den føles som en Reboot, men samtidig så nevnes det tidligere drap/mordene som har skjedd. Grunn historien med moren blir nevnt, men de forandrer på den. Også avslutter filmen som en av de gammle filmene. Så hva var egentlig hensikten med denne?

Men gøy er det. Masse gode brutale drap, selv om de er ikke fult så kreative. Og jeg savnet den gode gammle "hvisking" musikken....den ble brukt i traileren, men mangler i filmen.

7/10

Lenke til kommentar

Inside the Making of 'Dr. Strangelove' (2000)

46 minutters dokumentar om Dr. Strangelove or: How I Learned to Stop Worrying and Love the Bomb, full av snacks for filmnerder og Dr. Strangelove-entusiaster :)

Interessant å se hvilken innflytelse filmen har hatt for filmverden i ettertiden. For eksempel ba Ronald Reegan om å få se «The War Room» etter at han ble innsatt som president. Da han fikk vite at det ikke fantes noe «War Room» i Det hvite hus, svarte han «Jammen jeg så det jo i Dr. Strangelove» …

8/10

(Dokumentaren ligger på Youtube forresten.)

Endret av kjidel
Lenke til kommentar

Bob og athorb: Er dere alltid enige?

Terminator Salvation

Takket være mange dårlige tilbakemeldinger var forventningene mine skrudd ned, og det tjener filmen på. Her det er god påppkønn hele veien, men pinlighetene trekker filmen en del ned. Plotthull er en del av sjarmen, så de har ikke noe å si (med mindre hele jævla filmen ikke gir mening, som med gårsdagens Into the Sun). Grei underholdning, ikke noe å hoppe i taket for, men I like påppkønn, så da går jeg god for denne.

7/10

Lenke til kommentar
SNIP

Denne er jeg helt enig i, fikk sett denne filmen i går (fredag) og det var langt fra noe bra opplevelse. Eksplosjoner i øver dimensjoner var det nok av men handling var det lite av. Ingen ting satt som det skulle, klisjeene var stuvet mer sammen enn hva som var godt og det var til tider ufattelit vanskelig å holde styr på hele sulamitten.

Det værste er, Terminator 5 er allerede annonsert både med McG, eller Joseph McGinty Nichol som han egentlig heter, som regisøren og Bale er tilbake som Connor. Etter denne suppa av en Terminator film er forventingene til neste installasjon ufattelig laber...

Endret av Cuneax
Unødvendig quoting fjernet
Lenke til kommentar
Gjest Slettet+9817324

LOL......up yours !

"Og en annen ting; JEG HATER CHRISTIAN BALE"

Det skal jeg ringe og fortelle han.......da blir'n forbanna gitt lol :D

Lenke til kommentar
Skipper nok T4....men ser den nok på DVD lulz ;)

Om du vil ha historie og handling, styr unna T4. Om du vil ha hjernedød action gå for Wanted. Der er det i alle fall en snacksen dame å se på i ny og ne (Jolie). Vil faktisk ikke anbefale T4 for noen verdens ting jeg, synes den var såpass dårlig...

Lenke til kommentar
Skipper nok T4....men ser den nok på DVD lulz ;)

Om du vil ha historie og handling, styr unna T4. Om du vil ha hjernedød action gå for Wanted. Der er det i alle fall en snacksen dame å se på i ny og ne (Jolie). Vil faktisk ikke anbefale T4 for noen verdens ting jeg, synes den var såpass dårlig...

Ja skikkelig sexy må jeg si.

skinnyangelina.jpg

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...