tjalla Skrevet 31. mai 2009 Forfatter Del Skrevet 31. mai 2009 Jeg sammenligner filmen heller med thirteen days eller andre politiske thrillere samme type spenning men i stede for politik har man ingenører som prøver å løe kompliserte matematiske og tekniske problemer. Spenningen i filmen er ikke CGI sennene det er hvordan man løser disse problemene. Spennende film ja, popkorn film nei Så det eneste som skiller popcorn fra annen film er cgi? Lenke til kommentar
Gunfreak Skrevet 31. mai 2009 Del Skrevet 31. mai 2009 Nei stemmingen, apollo 13 har en seriøs og realistisk stemming, poppkornfilmer er altid lettere og noen ganger rett og slett tullete. Flags of our fathers har mye digitale effekter og andre spesial effekter, men filmen holder en seriøs tone gjennom det hele. Og jeg tviler på at andre vil kalle flags of our fathers en popkorn film Lenke til kommentar
JacEr Skrevet 31. mai 2009 Del Skrevet 31. mai 2009 Personlig mener jeg det som skiller popcornfilm fra annen film er hva som er førende i historiens fremgang, et velskrevet plot eller effektene. I Apollo 13 er det definitivt en historie som driver filmen, i Armageddon hviler historien på effektenes skuldre. Lenke til kommentar
Gunfreak Skrevet 31. mai 2009 Del Skrevet 31. mai 2009 Monty Python The meaning of life Siden play motherfuckerne ikke greide å levere Life of brian på lørdag måtte jeg stokke om og se meaning of life(etter jeg sente en brev bombe til play headquarter) Mens holy grail var en blanding av vanlig film og sketch og life of brian følger den vanlige film sekvensen er meaning of life ren stetch basert. Sammenlignet med andre komedier er den relativt god, sammenlignet med hva python folka har gjort før er den relativt laber, det er ikke det at den ikke har høydepunkter, både every sperm is seacred, og "british officer sketchen" er på høyde med det beste fra serien. spsielt offcer sketchen er kanskje det mest britiske jeg kan komme på. He kinda had si leg bitten, well kinda, off. Herlig, men det er mye lengre mellom gullet i denne filmen enn i de to første. Musikknurmene er fine, både morsome og med fin fengende melodi. Men den feiler også, helle begynnelsen er relativt slitsom og ikke morsom, filmen lovet også grove penis bilder på slutten uten at man fikk det, så det er falsk reklame. Alt i alt en grei film, og hadde den vært laget av andre mennesker hadde man kanskje ikke forventet noe mer. Men disse folka kan bedre. Gir den 7.5 for en noen veldig gode deler, men langt langt unna de to første filmene Lenke til kommentar
Infenso Skrevet 31. mai 2009 Del Skrevet 31. mai 2009 Slacker Interessant konsept, men ender opp som en ganske intetsigende og tidvis kjedelig affære. Den begynner lovende og har helt klart sine høydepunkter, men en rekke irriterende karakterer og dølle konspirasjonsteorier gjør dette i overkant masete. Ikke i nærheten av Dazed and Confused. Lenke til kommentar
kris98 Skrevet 31. mai 2009 Del Skrevet 31. mai 2009 (endret) The Echelon Conspiracy Grei helg-film, men lite original. Filmen virker i stor grad til å være preget av I-Robot og Eagle Eye. Uten å røpe for mye så tar den for seg et dataprogram som har blitt selvbevisst og vi er igjen på randen av et 'dommedags scenario' (sort of). Grei og underholdenes, men bringer lite nytt til bordet. 6,5/10 Endret 31. mai 2009 av Mr.Graves Lenke til kommentar
Movieheart Skrevet 31. mai 2009 Del Skrevet 31. mai 2009 (endret) Magnolia (1999) Why are frogs falling from the sky? Jeg regner med at BadSmile er litt interessert i denne anmeldelsen. Og jeg skal ikke skuffe deg denne gangen. Nei snarere tvert imot tror jeg at du blir glad av å lese dette. For la meg sitere meg selv det jeg skrev på facebook umiddelbart etter at jeg var ferdig med filmen: "I alle de år har jeg trodd at The Shawshank Redemption var verdens beste film. Men det var før jeg så Magnolia." For dette var rett og slett KONGE! I løpet av de første 10 minuttene sitter jeg bare å måper. Hva er det som skjer nå?! Tror det må være den sykeste starten på en film jeg noensinne har sett. Og der i fra fortsetter det bare slag i slag og du bare sitter trollbundet forran skjermen. Filmen har en så god driv over seg at du aldri blir lei. Det er hele tiden noe nytt og spennende som du bare må få med deg. Måten filmen blir fortalt på er også helt glimrende. Du bare får en masse fortellinger dumpet ned i fanget ditt uten at du skjønner noen som helst ting. Men etterhvert som ting utvikler seg, ser du at alt og alle har en eller annen sammenheng med hverandre. Og det er måten denne sammenknyttingen blir gjort på som virkelig gjør filmen til det den er. Og sammen med glitrende skuespill fra samtlige skuespillere blir det en ren og skjær fornøyelse å se på filmen. Jeg klarer ikke helt å skrive så mye mer om filmen annet et at har du ikke sett denne bør du få sett den så fort som mulig. Jeg har lenge utsatt denne, mye på grunn av dens lengde. Men det er absolutt ingen unnskyldning for å utsette den. For de drøye 3 timene som den varer går unna på et blunk. Og før du aner det går rulleteksten over skjermen. 10/10 for den som lurte. Endret 31. mai 2009 av Movieheart Lenke til kommentar
saladin waits for alice Skrevet 31. mai 2009 Del Skrevet 31. mai 2009 Tropic Thunder For å si det slik, jeg så filmen 3 ganger =) Lenke til kommentar
BadSmile Skrevet 31. mai 2009 Del Skrevet 31. mai 2009 Ahhh, dette var en fryd å lese. Godt at det er flere som liker den fantastiske perlen. Kanskje Cypheron endelig får ut fingeren når han leser anmeldelsen også. Lenke til kommentar
Tilsynsmannen Skrevet 31. mai 2009 Del Skrevet 31. mai 2009 Vuderer å se den nå... er den noe å se når du er halvtrøtt? Den er vel ganske lang Lenke til kommentar
Movieheart Skrevet 31. mai 2009 Del Skrevet 31. mai 2009 Den varer i 3 timer, men de timene flyr av gårde som bare det. Dog tror jeg den kan bli lutt dryg om du er litt halvtrøtt ja. Spar den heller til en gang du er mere opplagt. Filmen fortjener det. Lenke til kommentar
Montag Skrevet 31. mai 2009 Del Skrevet 31. mai 2009 (endret) Ikke skjønner jeg all denne hypen av Magnolia. Jeg så den på kino i sin tid, og sjelden har vel 3 timer gått så sakte. Filmen var uengasjerende og utrolig langdryg. Tviler sterkt på om jeg orker se den på nytt igjen, til det er livet for kort. Endret 31. mai 2009 av Montag Lenke til kommentar
BadSmile Skrevet 31. mai 2009 Del Skrevet 31. mai 2009 (endret) Kan ikke fatte åssen en kan synes den er uengasjerende og langdryg, men hver sin smak. Du har ihvertfall fått sett den på kino, noe jeg selv skulle ønske jeg kunne ha fått gjort. Endret 31. mai 2009 av BadSmile Lenke til kommentar
L4r5 Skrevet 31. mai 2009 Del Skrevet 31. mai 2009 Tropic Thunder For å si det slik, jeg så filmen 3 ganger =) Så dårlig at du sovna to av dem? Lenke til kommentar
saladin waits for alice Skrevet 31. mai 2009 Del Skrevet 31. mai 2009 Tropic Thunder For å si det slik, jeg så filmen 3 ganger =) Så dårlig at du sovna to av dem? nope, desverre så liker jeg sånn humor =) Lenke til kommentar
Gjest Slettet+alsdf Skrevet 31. mai 2009 Del Skrevet 31. mai 2009 Huff, Tropic Thunder var bare dritt dårlig Lenke til kommentar
L4r5 Skrevet 31. mai 2009 Del Skrevet 31. mai 2009 Personlig så syntes jeg den var morsom. Lenke til kommentar
Movieheart Skrevet 31. mai 2009 Del Skrevet 31. mai 2009 Tropic Thunder var fornøyelig den, men problemet dens var at alt det morsomme allerede var avslørt i traileren. Så når jeg så filmen ventet jeg på noe morsomt utenom det jeg hadde sett i traileren, og det kom aldri. Dog hadde jo Tom Cruise en uforglemmelig opptreden på slutten som trekker filmen flere hakk oppover, men utenom det var den nokså kjedelig. Lenke til kommentar
Korka Skrevet 31. mai 2009 Del Skrevet 31. mai 2009 Tropic Thunder ble så kjedelig for min del at jeg bare spola gjennom filmen. Tenker jeg skal se den nå.. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå