Gå til innhold

Mini-anmeldelse av den siste filmen du så

tjalla

Anbefalte innlegg

Adams Æbler (2005): En ateist vil fortelle deg at det ikke finnes noe som heter mirakler. Godt mulig vedkommende har rett om akkurat det. Men på film, der er det nok av plass til all verdens mirakler, og det er nettopp det Adams Æbler er.

Adam er en kar som er sluppet ut av fengsel på prøvetid, for å sone i en liten bortgjemt krok av Danmark. Nærmere bestemt i en dansk menighet. Adam er ingen god sjel, selv på CV'en hans er det påpekt at han har ondskap som kvalifikasjon. Noe som ikke faller i god jord hos presten Ivan, som ikke har tro på ondskap. Ivan er en herlig sjel som lever i en fantastisk boble av positivt spinn, som ville fått selv James Stewart til å virke kynisk.

Adam får i oppgave å passe på epletreet. Han skal lage kake av eplene fra treet. Jeg vil ganske ydmykt si det er en god ide for deg å finne ut om han klarer akkurat det.

10/10

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Bill & Ted's Bogus Journey (1991)

batbj.jpg

Bill and Ted are killed by their evil robot doubles, sent from the future by the megalomaniacal DiNomolos. In order to save the babes and win the San Dimas Battle of the Bands, they must escape from Hell, challenge the Grim Reaper, meet God, and defeat the evil Bill and Ted.

Keanu Reeves er seg selv lik, faktisk er dette hans beste prestasjon. Og det sier litt :lol:

William Sadler er helt konge som "Grim Reaper". Jeg digger den mannen :love:

Jeg så denne filmen første gang da jeg var en liten snørrunge, og har gode minner fra den gangen. Noe som sikkert er grunnen til at jeg fortsatt liker denne filmen.

Min dom av denne filmen er nok sterkt preget av nostalgi, bare så det er klart :p

7/10

Lenke til kommentar
Adam er ingen god sjel, selv på CV'en hans er det påpekt at han har ondskap som kvalifikasjon. Noe som ikke faller i god jord hos presten Ivan, som ikke har tro på ondskap. Ivan er en herlig sjel som lever i en fantastisk boble av positivt spinn, som ville fått selv James Stewart til å virke kynisk.

Mads Mikkelsen, Skandinavias mest interessante skuespiller. Bare til opplysning.

Lenke til kommentar

Burn After Reading

Etter et søk så jeg at den allerede er anmeldet av mange her, og meningene mine er i grunn sagt før.

De karikerte karakterene var ikke i min humor. Jeg synes overdrevent skuespill absolutt kan være morsomt, men George Clooney og Brad Pitt spilte på en måte som ikke fikk latteren igang. Noen av poengene var i grunn gode, men på generelt basis var ikke dette noe særlig.

John Malkovichs aggressive og elitistiske figur gjorde at jeg kom meg gjennom filmen. Følte rollen passet perfekt til han. I tillegg likte jeg fremstillingen av Linda Litzke.

Det overdrevne kroppsfokuset hennes er fascinerende. Hun har fått det for seg at en runde plastiske operasjoner vil gi henne et bedre liv på alle områder, og plager seg selv konstant med tanken på at hun ikke passer til dagens idealer.

Selv om operasjonene ble lagt som base for en del av vitsene synes jeg det var en skremmende virkelighetsnær parodi på hvor opphengt man kan bli av utseendet.

Endret av Quicko
Lenke til kommentar

Vi har en ting å skryte av her oppe og det er naturen vår. Selvsagt skal vi spille på det i en stor internasjonal satsning. Jeg ser for meg en ellevill Aston Martin biljakt nedover trollstigen eller helten og skurkens avgjørende showdown oppe på prekestolen.

Tenk på alle turistene!

Endret av DoktorBacon
Lenke til kommentar

Adams Æbler har snedig manus, fin visuell stil og flotte skuespillere som portretterer et flott karaktergalleri. :)

Fikk egentlig litt Harvey-følelse av den, men aner ikke hvorfor. Det føltes ikke som noen viktig film eller noe spesielt budskap i den. Det er bare en herlig fornøyelig reise å overvære.

Lenke til kommentar

Adams Æbler var fantastisk god, og gikk nesten helt til topps hos meg også (9/10). Den har virkelig mange flotter scener, som f.eks de med sønnen til presten. Man blir litt paff når man ser det for 1. gang =)

Hvis ikke kan De Grønne Slagterne anbefales, som er regissert av samme kar. Ikke like god mener jeg, men verdt en titt!

Lenke til kommentar
Hvis du liker "så dårlig at den er bra"-filmer, er dette en film du ikke kan gå glipp av.

Er egentlig uenig der, synes selv at det ikke var noe god film, men den var ikke så dårlig at den havner blant dem. Filmen var i det minste godt laget, med tank på effekter, skuespillet var ikke bra, men ikke så forferdelig som Plan 9.

Edit: er da snakk om Killer Klowns

Endret av BadSmile
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...