Gå til innhold

Mini-anmeldelse av den siste filmen du så


tjalla

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Jeg beskrev den som en bauta, så en lettvekter er den ikke. Jeg syns dette er hans tyngste med tanke på spørsmålene og emnene han tar opp. Det er også den som har gjort størst inntrykk på meg. Helt klart en svært interessant film å tolke og filosofere videre rundt.

Endret av Infenso
Lenke til kommentar

Killer Klowns from Outer Space (1988)

 

killer%20klowns%201.jpg

 

When a small town is invaded by aliens from outer space who are capturing and killing the townspeople, no one takes them seriously. Why? The aliens all look like circus clowns, use weapons that look clown like, and all have painted on smiles. Only a few of the young people in the town realize the danger and of course no one believes them. Armed with an ice cream truck they try and rescue their friends.

 

Hvis du liker "så dårlig at den er bra"-filmer, er dette en film du ikke kan gå glipp av.

 

6/10

Lenke til kommentar
The Cannonball Run (1981)

 

*snip*

 

6/10

 

Herlig film, herlig useriøse delen av 80-tallet som kan lære en sjel eller to litt om det å ikke ta livet så alvorlig til tider. Roger Moore som spiller en kar som tror han er Roger Moore er smålig genialt. En av hans beste roller. Synd med Dom DeLuise, som døde for et par uker siden. En skikkelig godkar gikk bort der. Han kunne det å gjøre filmene morsommere bare ved å være tilstede i filmen.

 

I dag virker det som om film helst skal være grav-alvorlig, deprimerende og til å tilfredsstille alle som går rundt opphengt i død, tragedie og fordervelse. Heldigvis har vi britene og amerikanerne som kan gi litt mer "feelgood" og tøysete moro. Bedre med en god miks, i hvert fall for de alt-etende.

 

Skulle gjerne sett noen nordmenn filmatisere noe av galskapen til Knut Nærum.

Lenke til kommentar
Tror du har misforstått "så dårlig at den er bra"-uttrykket. Se Troll 2 og Plan 9 for å forstå hvilke filmer som virkelig passer under en slik beskrivelse.

Jeg syns killer klowns er i samme selskap, vel Plan 9 er i en egen klasse dog :lol:

 

*klipp*

Hvorfor poster du det klippet i sammenheng med Plan 9? Og en ting til: syntes du Killer Klowns var morsom?

Lenke til kommentar
Tror du har misforstått "så dårlig at den er bra"-uttrykket. Se Troll 2 og Plan 9 for å forstå hvilke filmer som virkelig passer under en slik beskrivelse.

Jeg syns killer klowns er i samme selskap, vel Plan 9 er i en egen klasse dog :lol:

 

*klipp*

Hvorfor poster du det klippet i sammenheng med Plan 9? Og en ting til: syntes du Killer Klowns var morsom?

Jeg skulle kanskje ha nevnt at gif-en er fra Troll 2.

Ja, den er morsom. Men skuespillerene spiller som det hele skulle vært ramme alvor. Det er det som gjør filmen så cheesy, og som gjør den til en kultklassiker.

La oss ikke krangle mer om denne filmen tilhører "så dårlig at den er bra" "sjangeren", ok?

Lenke til kommentar
Tror du har misforstått "så dårlig at den er bra"-uttrykket. Se Troll 2 og Plan 9 for å forstå hvilke filmer som virkelig passer under en slik beskrivelse.

Jeg syns killer klowns er i samme selskap, vel Plan 9 er i en egen klasse dog :lol:

 

*klipp*

Hvorfor poster du det klippet i sammenheng med Plan 9? Og en ting til: syntes du Killer Klowns var morsom?

Jeg skulle kanskje ha nevnt at gif-en er fra Troll 2.

Ja, den er morsom. Men skuespillerene spiller som det hele skulle vært ramme alvor. Det er det som gjør filmen så cheesy, og som gjør den til en kultklassiker.

La oss ikke krangle mer om denne filmen tilhører "så dårlig at den er bra" "sjangeren", ok?

Ser ikke noe galt med å diskutere på et diskusjonsforum. men ok. Poenget mitt er bare at en komedie som er morsom ikke er dårlig. Det at skuespillerne klarer å holde seg dønn alvorlige er bare imponerende med tanke på det fantastisk morsomme konseptet og det lave budsjettet.

Lenke til kommentar

Änglagård (1992)

Sweden

Svensk komedie om smålige bygdafolk.

En gammel gubbe som bygda tror er uten arvinger dør, men under begravelsen kommer hun til bygda. Det blir bråk, og en kulturkræsj av dimensjoner - hun er bereist og verdensvant, og typen hun har med seg er enda værre.

God underholdning, spesielt om man er vant med bygdementaliteten av værste sort. Mange orginale karakterer, som man lett kan kjenne igjen.

7/10

Lenke til kommentar
The Cannonball Run (1981)

 

*snip*

 

6/10

 

Herlig film, herlig useriøse delen av 80-tallet som kan lære en sjel eller to litt om det å ikke ta livet så alvorlig til tider. Roger Moore som spiller en kar som tror han er Roger Moore er smålig genialt. En av hans beste roller. Synd med Dom DeLuise, som døde for et par uker siden. En skikkelig godkar gikk bort der. Han kunne det å gjøre filmene morsommere bare ved å være tilstede i filmen.

 

I dag virker det som om film helst skal være grav-alvorlig, deprimerende og til å tilfredsstille alle som går rundt opphengt i død, tragedie og fordervelse. Heldigvis har vi britene og amerikanerne som kan gi litt mer "feelgood" og tøysete moro. Bedre med en god miks, i hvert fall for de alt-etende.

 

Skulle gjerne sett noen nordmenn filmatisere noe av galskapen til Knut Nærum.

 

hehe, ja Roger Moore er helt ufattelig morsom i filmen. Lo som jeg gråt av dette (hopp til 2:10 punktet):

 

I must warn you, I'm Roger Moore! :!:

Lenke til kommentar

Entre les murs (The Class)

 

Hva synes dere? Synes filmen var meget god, virket nært dokumentarisk (positiv måte) og skildret slik det kan være på en fransk skole i de fattige forstadene.

 

Filmen tok også opp viktige spørsmål en lærer må stille seg fra tid til annen. Nå ble jo dette litt annerledes for læreren fordi da det i forstadene bor flest fremmedkulturelle får læreren et helt annet miljø å forholde seg til enn ellers på de vanlige byskolene i Paris.

 

Nei, hva synes dere om filmen? Personlig syntes jeg den var en velspilt og interessant film med en omtrent dokumentarisk stil.

 

Da ender jeg opp på en 8/10 - Meget god

 

Det som er litt spesielt med filmen er at forfatteren av boken (Entre les murs) har skrevet manus og spiller hovedrollen i denne filmen.

Endret av Xtra
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...