CypheroN Skrevet 21. mai 2009 Del Skrevet 21. mai 2009 Så det du sier er at kjedelige filmer appellerer til eldre? Lenke til kommentar
Bob_3 The Builder Skrevet 21. mai 2009 Del Skrevet 21. mai 2009 Det er vel Montag kroneksempelet på? Lenke til kommentar
BadSmile Skrevet 21. mai 2009 Del Skrevet 21. mai 2009 (endret) Jeg så The Final Cut og ble ikke særlig imponert. Greit nok at effektene var gode, men synes at filmen var dritkjedelig. Ble heller ikke imponert over slutten, da det liksom ikke var noe særlig klimaks. Og jeg som pleier å like filmer med antiklimaks. Vel kanskje jeg bør se den på nytt, og kanskje i en annnen versjon, er såpass lenge siden at det er mulig at jeg har endret mening. Speik: Så den versjonen Badering linket til, med utrolig irriterende kinesisk tekst. Prøvde å finne en brukbar pris på nettet, men det ga jeg opp med fort.Billigste jeg fant er DENNE for $29.99 Endret 21. mai 2009 av BadSmile Lenke til kommentar
Montag Skrevet 21. mai 2009 Del Skrevet 21. mai 2009 (endret) Hehe, her må man kanskje definere hva man mener med "kjedelig". Hvis man med "kjedelig" mener dyptloddende, meningssøkende, diskuterende og analyserende film, film hvis hovedvekt er på å fortelle en god, interessant og meningsfull historie, film som er kjemisk renset for botoxbabes, Bayplosjoner, dårlige cgi-monstre, papirtynne rollefigurer, skjematiske handlingsforløp og andre banaliteter, vel, da er jeg skyldig i å like kjedelige filmer. Endret 21. mai 2009 av Montag Lenke til kommentar
Juleniss1 Skrevet 21. mai 2009 Del Skrevet 21. mai 2009 Jeg så The Final Cut og ble ikke særlig imponert. Greit nok at effektene var gode, men synes at filmen var dritkjedelig. Ble heller ikke imponert over slutten, da det liksom ikke var noe særlig klimaks. Og jeg som pleier å like filmer med antiklimaks. Vel kanskje jeg bør se den på nytt, og kanskje i en annnen versjon, er såpass lenge siden at det er mulig at jeg har endret mening. Speik: Så den versjonen Badering linket til, med utrolig irriterende kinesisk tekst. Prøvde å finne en brukbar pris på nettet, men det ga jeg opp med fort. The Final Cut ble vel sluppet relativt nylig. Lenke til kommentar
CypheroN Skrevet 21. mai 2009 Del Skrevet 21. mai 2009 (endret) Montag, du som liker Blade Runner så godt, hva er det som gjør at du liker handlingen så veldig godt egnetlig? "Man assasinates men". Er det miljøet og slikt du liker så godt eller? Dystopien osv. Endret 21. mai 2009 av CypheroN Lenke til kommentar
BadSmile Skrevet 21. mai 2009 Del Skrevet 21. mai 2009 Så den vel ved juletider i 2007, så begynner å bli en stund siden. Lenke til kommentar
Bob_3 The Builder Skrevet 21. mai 2009 Del Skrevet 21. mai 2009 Hehe, her må man kanskje definere hva man mener med "kjedelig". Hvis man med "kjedelig" mener dyptloddende, meningssøkende, diskuterende og analyserende film, film hvis hovedvekt er på å fortelle en god, interessant og meningsfull historie, film som er kjemisk renset for botoxbabes, Bayplosjoner, dårlige cgi-monstre, papirtynne rollefigurer, skjematiske handlingsforløp og andre banaliteter, vel, da er jeg skyldig i å like kjedelige filmer. My point exactly Var heller ikke 100% begeistret første gang jeg så Blade Runner, men siden jeg gikk til anskaffelse av 5-discen nylig, får man nesten snurre den igjen. Lenke til kommentar
Angeleno Skrevet 21. mai 2009 Del Skrevet 21. mai 2009 Og nei, jeg har faktisk aldri sett en film på iPod, bare en House-episode på fly... På iPoden har jeg Requiem For A Dream og Salo. Lenke til kommentar
Gjest Slettet-D7I5Gr2 Skrevet 21. mai 2009 Del Skrevet 21. mai 2009 Hva? er det lov og lyge på internett? I NEVER!! Lyve er muligens et sterkt ord. Lenke til kommentar
CypheroN Skrevet 21. mai 2009 Del Skrevet 21. mai 2009 Og nei, jeg har faktisk aldri sett en film på iPod, bare en House-episode på fly... På iPoden har jeg Requiem For A Dream og Salo. Flink til å grave bakover i sidene her du Ja, jeg la inn de to filmene på iPoden en gang, men som som sagt: Jeg har aldri sett de på iPoden. La de inn en gang just in case, aldri sett de der. Lenke til kommentar
athorb Skrevet 21. mai 2009 Del Skrevet 21. mai 2009 Skal si det var godt å få det avklart. Lenke til kommentar
Montag Skrevet 21. mai 2009 Del Skrevet 21. mai 2009 (endret) Montag, du som liker Blade Runner så godt, hva er det som gjør at du liker handlingen så veldig godt egnetlig? "Man assasinates men". Er det miljøet og slikt du liker så godt eller? Dystopien osv. Det jeg liker med Blade Runner er - foruten Ridleys fantastiske visuelle estetikk - de filosofiske problemstillingene filmen (og boken) reiser, som f.eks. hva er det som utgjør et menneske?, Hvordan definerer man egentlig det å være et menneske?, Er replikantene mer mennesklige enn biologiske mennesker, i så fall hva har dette å si for definisjonen av et menneske?, Hva er bevissthet?, Hva menes med sjel?, Hva menes med minner og kan vi egentlig stole på våre minner?, osv. Som du ser av dette, rommer filmen langt mer enn din noe simplistiske oppfatning av den som "man shoots man"- jeg anbefaler derfor at du ser den på nytt igjen med nye briller. Endret 21. mai 2009 av Montag Lenke til kommentar
Spissborgeren Skrevet 21. mai 2009 Del Skrevet 21. mai 2009 (endret) The Room Så den for andre gang i går, fordi jeg var trøtt og kjedet meg. Hørte om den ved ren tilfeldighet på P3s Filmpolitiet for halvannen måned siden der de spilte noen klipp fra den. Måtte stoppe langs veien for å ikke kræsje, det er vanskelig å konsentrere seg om veien når man har latterkrampe. Virker neste mirakuløst at Tommy Wiseau har klart å finne så mange skuespillere som er villige til å delta i filmen og som appåtil er nesten like dårlige som ham. Vanligvis har "filmer som er så dårlige at de er bra" kjedelige øyeblikk som man helst spoler forbi, men The Room presterer å være tvers igjennom fantastisk forferdelig, uten dødpunkt. Noen øyeblikk i filmen er så uutholdelig dårlige at en skulle tro Tommy Wiseau egentlig var et ondt geni som hensiktsmessig gjør alt feil. Hvert eneste moment ved filmen er bortimot perfekt mislykket, spesielt skuespillet. Ikke minst Tommy Wiseau selv (ja, han skrev, regisserte og spilte hovedrollen), prestasjonen hans er omtrentlig like behagelig å se på som å slurpe piss fra en møllspist fille. 1/10 og 10/10. En liten smakebit: http://www.youtube.com/watch?v=ISXiFJS9D5A Endret 21. mai 2009 av Spissborgeren Lenke til kommentar
Spetz Skrevet 21. mai 2009 Del Skrevet 21. mai 2009 The Deer Hunter Fantastisk film. Fargo Meget god film. Lenke til kommentar
svinepelz Skrevet 21. mai 2009 Del Skrevet 21. mai 2009 Låt den rätte komma in / La den rette komme inn En estetisk nytelse, nydelig filmet, med vinterkalde Sverige som bakgrunn for en vakker historie om oppvekst, vennskap og blodhunger. Filmen er til tider nokså uggen, men holder seg langt unna splattersjangeren, og lodder dypere enn en standard vampyrflick. Anbefales varmt. Karakter 8.5/10 Lenke til kommentar
Jann - Ove Skrevet 21. mai 2009 Del Skrevet 21. mai 2009 Blade Runner er fantastisk. Det visuelle er en fulltreffer, atmosfæren overføres bra ifra boken - og de bakenomliggende filosofiske spørsmålene gjør at man er nødt til å tenke over det i etterkant. Blir man ikke sittende og tenke etter å ha sett Blade Runner har man gått glipp av en stor del av konseptet. Så den først på vhs tatt opp fra tv, deretter på dvd, deretter final cut i 1080p. Den vokser. Den fortjener å bli sett i en situasjon der det visuelle får utfolde seg. Boken er annerledes. På et vis tregere, med mer rom for tanker underveis. Lenke til kommentar
Jann - Ove Skrevet 21. mai 2009 Del Skrevet 21. mai 2009 Mein Kampf, c'était écrit (2008) (TV) Fransk TV-dokumentar om boken. Gikk på NRK2 idag. Kronologisk gjennomgang av ringvirkninger og mottakelse fra lanseringen til idag. Et par innslag av korte propagandafilmer fra den tiden. Intervjuer av bla. etterkommere av jøder som flyktet, tyske pensjonister på gaten, historikere og mannen som leder kampen om å hindre denne boken fra å være tilgjengelig idag. Sistnevnte forsnakker seg og vet ikke engang selv hvorfor de ikke vil ha den spredt. Er man intressert i politikk og/eller krigen så er den absolutt verdt bryet. Går dypt inn i det, fra en kritisk vinkel - og denne boken er så viktig i historisk perspektiv at det ikke blir langdrygt selv om den blir gransket i ca. en time. Litt trivia: Ble en bestselger, først hos genuint intresserte partifeller, deretter hos folket. Alle nygifte i Tyskland fikk etterhvert delt ut et eksemplar Spredt utenfor tyskland i sensurert utgave Var for kontroversiell for Frankrike, når den alikevel ble utgitt ble internasjonale åndverkslover brukt for å hindre den. Bestselger idag i flere vestligfiendtlige land, bla. med 80 000 solgte eksemplarer i Tyrkia i 2007 7/10 - God og viktig dokumentar, men ikke mye mer enn det. Lenke til kommentar
Speik Skrevet 21. mai 2009 Del Skrevet 21. mai 2009 (endret) ... da DVD-en er en helt annen, mye bedre opplevelse. Men BadSmile som BadSmile er, så regner jeg med det var DVD du så den på Hehe, hvor fikk du kjøpt den til en overkommelig pris? På Play er den nemlig på tilbud. Heh, DVD betyr ikke nødvendigvis at den kjøpes på en plate. Skaffet meg nettopp Destino (også på min tolkning av DVD), og gleder meg fælt! Surrealistisk animasjon er jo bare elsk. Edit: Og der var Destino sett. Hele tre ganger på rappen. Noe så utrolig kreativt og fascinerende har jeg aldri sett før. Herlig stream-of-consciousness-greie som ikke tar mer tid enn all googlingen som må til før man klarer å stave consciousness riktig. Jeg blir å komme tilbake til denne, ofte. Dette var jo bedre enn de beste segmentene i Fantasia. Toppkarakter lett. Endret 21. mai 2009 av Speik Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå