Gå til innhold

Mini-anmeldelse av den siste filmen du så


tjalla

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Surt å si det, men har vi virkelig noen mer interessante filmskapere her i Norge?

Tja, vi har jo alltids cuns favoritt på kvinnesiden:

 

699716lkkebergb392479e.jpg

 

_______________________________

 

Siste sette film her på bruket er det nydelige animasjonsprosjektet til Dalí & Disney,

 

Destino (2003).

 

783109357413caf6204.jpg

 

 

Alle filmelskere skylder seg selv å se denne perlen - en stykke filmkunst som får full pott fra meg.

Endret av Montag
Lenke til kommentar
Gjest Slettet+9817324

Arabesque 4/6

 

Helt kurant 007 wannabe film......Loren & Peck gjør brukbar innsats men Sellers stjal showet som bad guy , noe som var litt uvanlig å se.

Lenke til kommentar

Etter altfor mye snakk rundt filmen, så ble jeg fristet til å hoppe på Matrix-toget.

The Matrix (1999)

En god del år siden jeg så den sist, og jeg må ærlig innrømme at jeg fikk meg en liten støkk. Keanu Reeves har nå blitt min egen lille Shia LaBeouf. (mtp Cun) Under hele første halvdel av filmen kriblet det av irritasjon over dumme rykninger, totalt mangel på innlevelse i forskjellige "I don't believe it(!)"-replikker og listen bare fortsetter... Litt usikker på hva som blendet meg første gang jeg så den, men det har ikke så mye å si.

 

Ser man VEKK ifra denne mannen, whose name shouldn't be mentioned, så er filmen utrolig bra.

Absolutt noe av det bedre Sci-Fic laget på 90-tallet, og mer enn underholdende nok. Når det kommer til de andre karakterene, så fylles disse rollene svært godt. Historien er bra og man sitter igjen ganske fornøgd.

 

 

Totalt en ny og skinnende karakter ; 7,5/10

Lenke til kommentar
The Man Who Planted Trees

 

En overraskelse av dimensjoner dette. Og det meste på grunn av de fantastiske bildene, tegningen var helt sykt godt laget. Med en behagelig stemme som narrator og en veldig god historie, så kan man ikke gjøre noe annet enn å legge seg i støvet og gi denne

 

10/10

 

Yes. Jeg følte jeg døde litt da Badering linket til en webstream for litt siden, da DVD-en er en helt annen, mye bedre opplevelse. Men BadSmile som BadSmile er, så regner jeg med det var DVD du så den på :)

Endret av Speik
Lenke til kommentar

Blade Runner (1982)

 

bladerunner.jpg

 

"Enjoy Coca Cola"

 

Jeg syntes filmen startet treigt, men på en annen side: den siste halvtimen er noe av det beste jeg har sett. Mao, dette var en blandet opplevelse.

 

Plotet var så som så syntes jeg. For det første tok det litt tid før jeg fikk med meg plotet (så uten subs), og for det andre er det ikke så mye å skryte av heller. Harrison Ford som Blade Runner var greit nok, men selve plottet ble som sagt litt langtråkig. Slutten var dritbra med effektiv bruk av lys og herlig scenografi. Magisk pent og spennende som fy.

 

Når det er sagt så har vi effektene, og ikke minst lyset og atmosfæren, et ord jeg liker å bruke. Blade Runner er 100% tidløs på effekter og den slags. Filmen foregår i Los Angeles i 2019 og det er en fantastisk neo-noir stemning over det hele, litt Metropolis-by + dystopi med mye fattigdom og Chinatown. Rett og slett fantastisk.

 

Visuelt 10/10

 

Story 6-7/10

 

Jeg gir den 8/10

 

 

Så filmen mest pga 80-talls-kåringa, btw.

Endret av CypheroN
Lenke til kommentar

@Speik: hehe, jeg har faktisk ikke sett den på DVD enda. Jeg har riktignok sett en ganske god rip av den, men jeg må nok få kjøpt den. Er nok verdt det til tross for den stive prisen. Poenget var vel i hvert fall at ingen gidder vel å se den når man må kjøpe en så dyr samling. Da er det mye bedre å se webstreamen, som forøvrig ikke er så fæl egentlig.

Lenke til kommentar

@cypheron: Interessant om man også opplyser om hvilken versjon av Blade Runner man har sett.

Om du syntes handlingen var noe tung å få tak i, er dette en film som betaler seg ved flere gjenvisninger. Jeg håper for guds skyld at du forresten ikke så denne på ipod som jeg skjønner du har for vane. :!:

Endret av Montag
Lenke til kommentar
@cypheron: Interessant om man også opplyser om hvilken versjon av Blade Runner man har sett.

Om du syntes handlingen var noe tung å få tak i, er dette en film som betaler seg ved flere gjenvisninger. Jeg håper for guds skyld at du forresten ikke så denne på ipod som jeg skjønner du har for vane. :!:

Hehe, okei. Jeg så Diretor's Cut. Hørt at The Final Cut er best (?) men ikke fått tak i den enda.

 

Og nei, jeg har faktisk aldri sett en film på iPod, bare en House-episode på fly.. :D Jeg så den på HD-TV. :)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...