Skunkish Skrevet 13. mai 2009 Del Skrevet 13. mai 2009 (endret) Danny the Dog Danny The Dog. I mine øyne en skikkelig bra film, riktignok syk men skikkelig saker. Like hele filmen og det var spennende hvert minutt. Action og heftige slåss scener. Jeg anbefaler denne filmen til alle som ikke har sett den. Jet Li er god i denne filmen. En 6-er på terningen. Så den to ganger i løpet av 4 dager. Street kings En 6-er dette også, skikkelig kanonfilm jeg ble ordentlig oppslukt av. Korrupt politi, bra historie, bra skuespillere og kule scener. Anbefaler den på det sterkeste denne å og hvis du liker den typen historier, altså korrupsjon, undercover politi, kule skytescener og hele pakka. Endret 13. mai 2009 av Sleeip Lenke til kommentar
BadSmile Skrevet 13. mai 2009 Del Skrevet 13. mai 2009 (endret) Der freie Wille (2006) Director: Matthias Glasner Ubehagelig vakker film dette her. Der Freie Wille er en knytteneve av en film, så konstant slår deg ned under filmen. Det blir ikke mer realistisk enn dette, filmen omhandler livet som slik den er. En ganske "in-your-face" film som funker svært godt. Der Freie Wille varer i 3 timer, men det er ikke noe man legger stor merke til. Når filmen slutta som satt jeg igjen med ett tenkende tomt blikk, ett blikk som kun man får etter slike harde depressive filmer. 9.5/10 Endret 15. mai 2009 av BadSmile Lenke til kommentar
Merk. Skrevet 13. mai 2009 Del Skrevet 13. mai 2009 Zerkalo ble et lite bomskudd for min del. Kall meg dum, men å følge historien ga jeg opp ganske kjapt. Jeg sier ikke nei takk til noe ukronologisk, men her fant jeg dråpen som fikk glasset til å renne over. Filmen hadde noen riktige fine sluttscener, og jeg hadde nok fått gåsehud... dersom jeg visste hva pokker det var som foregikk Hvorfor skal man streve etter å skjønne hva som foregår? Det er jo veldig tydelig at Tarkovsky har laget filmen forvirrende med vilje (caste samme skuespiller i to roller f.eks). Zerkalo er grovt sett en plotløs film, og nytes best hvis man tar den som det den er. Sett deg tilbake og la de vakre bildene provosere fram dine egne tanker og minner. Tenk tittelen, Speil. Men akkurat den siste scenen er diskutert på imdb-forumet her. Ja, og filmen provoserte fram mine egne tanker og minner, som du så godt formulerte det. Og her har Tarkovskij klart noe ingen andre filmer har gjort. Noe fantastisk. Dette innså jeg litt i ettertid, altså burde jeg kanskje ventet en liten uke med å skrive anmeldelsen. Er dog vanskelig å karaktersette filmen: Er det filmopplevelsen der og da, eller tankene i ettertid som er viktig? Jegeg holder likevel fast ved Tarkovskij-rangeringen min inntil videre Lenke til kommentar
Dorian Gray Skrevet 13. mai 2009 Del Skrevet 13. mai 2009 Star Trek Fuck me. 10/10 Lenke til kommentar
tjalla Skrevet 13. mai 2009 Forfatter Del Skrevet 13. mai 2009 Star TrekFuck me. 10/10 Det var det Ebert sa før han begynte å pirke på det tekniske ved ferding i verdensrommet. Lenke til kommentar
JimRamse Skrevet 14. mai 2009 Del Skrevet 14. mai 2009 Star TrekFuck me. 10/10 Så den selv igår på kino. Veldig posetivt overrasket, selv om jeg hadde store forhåpninger. Gir den 9/10. Gleder meg stort til BD utgaven blir tilgjengelig for gjensyn i hjemmekinoen Lenke til kommentar
co2 Skrevet 14. mai 2009 Del Skrevet 14. mai 2009 Jævler hele gjengen, dere kan ikke skrive slike anmeldelser når jeg ikke har penger til å gå på kinoen for. Lenke til kommentar
Bob_3 The Builder Skrevet 14. mai 2009 Del Skrevet 14. mai 2009 Du har 100 kroner, det har alle. Det er uansett verdt spenna. Lenke til kommentar
Alinoe Skrevet 14. mai 2009 Del Skrevet 14. mai 2009 Herregud, som jeg hadde lyst til å gå på den første visningen av star trek. Men med Jus 3.avdeling eksamen i går, og en til i morra, så må jeg vente til etter 17 mai. Lenke til kommentar
co2 Skrevet 14. mai 2009 Del Skrevet 14. mai 2009 Du har 100 kroner, det har alle. Det er uansett verdt spenna. 4.90 på konto og 2 i lomma. Lenke til kommentar
Bob_3 The Builder Skrevet 14. mai 2009 Del Skrevet 14. mai 2009 Hvordan kan man være så blakk om man ikke er student? Og hvis man er student, kan jeg opplyse om at studielånet kom i dag. Rema neste, pils og andre morosaker på menyen. Lenke til kommentar
co2 Skrevet 14. mai 2009 Del Skrevet 14. mai 2009 Hvordan kan man være så blakk om man ikke er student? Og hvis man er student, kan jeg opplyse om at studielånet kom i dag. Rema neste, pils og andre morosaker på menyen. Dumme meg, hadde helt glemt det kom idag. JAAAAAAAAH! Lenke til kommentar
magnusbe Skrevet 14. mai 2009 Del Skrevet 14. mai 2009 Dumme meg, hadde helt glemt det kom idag. JAAAAAAAAH! Hahahaha - der mista du fattig-kreden din. Alle som verkeleg er blakke veit utmerka når slike pengar kjem inn. Lenke til kommentar
DoktorBacon Skrevet 14. mai 2009 Del Skrevet 14. mai 2009 (endret) Tror jeg skal Star-Trekke meg bort til kinoen ikveld. Har JJ Abrams blitt vår nye storeksponent av underholdning for massene? Endret 14. mai 2009 av DoktorBacon Lenke til kommentar
co2 Skrevet 14. mai 2009 Del Skrevet 14. mai 2009 Dumme meg, hadde helt glemt det kom idag. JAAAAAAAAH! Hahahaha - der mista du fattig-kreden din. Alle som verkeleg er blakke veit utmerka når slike pengar kjem inn. Jeg har levd på et enkelt brød å gammelt syltetøy siden søndag, jeg har sultet utmerket bra. Lenke til kommentar
Dorian Gray Skrevet 14. mai 2009 Del Skrevet 14. mai 2009 Tror jeg skal Star-Trekke meg bort til kinoen ikveld. Har JJ Abrams blitt vår nye storeksponent av underholdning for massene? Sammen med Kurtzman og Orci så er han egentlig uslåelig. Lenke til kommentar
Dotten Skrevet 14. mai 2009 Del Skrevet 14. mai 2009 The Fringe er nå ikke helt vanntett i hvert fall. Selv om serien er ok. Rangerer serien bak både Lost og Alias, selv om JJ har med seg Orzi og Kurtzman. Så er det jo også ekstra bra at Orzi og Kurtzman er manusforfatterne til Transformers: ROTF. Orzi er til og med grei nok til å være på forum og svare folk på spørsmål Lenke til kommentar
Lawliet Skrevet 14. mai 2009 Del Skrevet 14. mai 2009 Til dere som hyller Stark-Trek, er dere fans av serien og? Lenke til kommentar
medlem-90636 Skrevet 14. mai 2009 Del Skrevet 14. mai 2009 Du har 100 kroner, det har alle. Det er uansett verdt spenna. I slutten av måneden er det langt ifra alle som har "bare" hundre kroner de kan gå på kino med. Noen trenger den hundringsen til å kjøpe melk og brød for, eller til å fylle bensin slik at de kommer seg på jobb. Alle kan ha en kjip måned. Nedbetaling av studielån, time til optiker, en time til veterinær med bikkja og betaling av forsikring i tillegg til andre faste utgifter gjør iallefall at jeg ikke tror jeg har en hundrings å overse når slutten av denne måneden kommer. men dette var veeldig off topic Lenke til kommentar
Dorian Gray Skrevet 14. mai 2009 Del Skrevet 14. mai 2009 Til dere som hyller Stark-Trek, er dere fans av serien og? Jeg er langt i fra en trekker, men jeg har nylig begynt å se på serien fra 1966 og jeg synes det er utrolig spennende. Jeg så 5-6 episoder av TOS før jeg så filmen, og jeg tror egentlig det hjalp. Man trenger ikke vite noe om Romulans eller Klingons eller de originale karakterene, men det gjør opplevelsen litt bedre. Filmen er stappfull av referanser til klassisk Trek, enten det er "Dammit Jim!" eller "I'm givin' 'er all she's got, Cap'n!"-replikker eller at de inkluderte Delta Vega og fornavnet til Uhura. Vennene mine som ikke er fans av serien digget filmen like mye som meg, jeg tror bare at jeg tok 3-4 flere referanser enn dem som gjorde at jeg lo litt oftere. Oppsummert: ikke en nødvendighet, men muligens en fordel. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå