Gå til innhold

Mini-anmeldelse av den siste filmen du så


tjalla

Anbefalte innlegg

Danny the Dog

 

Danny The Dog. I mine øyne en skikkelig bra film, riktignok syk men skikkelig saker. Like hele filmen og det var spennende hvert minutt. Action og heftige slåss scener. Jeg anbefaler denne filmen til alle som ikke har sett den. Jet Li er god i denne filmen. En 6-er på terningen. Så den to ganger i løpet av 4 dager.

 

 

Street kings

 

En 6-er dette også, skikkelig kanonfilm jeg ble ordentlig oppslukt av. Korrupt politi, bra historie, bra skuespillere og kule scener. Anbefaler den på det sterkeste denne å og hvis du liker den typen historier, altså korrupsjon, undercover politi, kule skytescener og hele pakka.

Endret av Sleeip
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Der freie Wille (2006)

Director: Matthias Glasner

 

image1.jpg

 

Ubehagelig vakker film dette her. Der Freie Wille er en knytteneve av en film, så konstant slår deg ned under filmen. Det blir ikke mer realistisk enn dette, filmen omhandler livet som slik den er. En ganske "in-your-face" film som funker svært godt.

Der Freie Wille varer i 3 timer, men det er ikke noe man legger stor merke til. Når filmen slutta som satt jeg igjen med ett tenkende tomt blikk, ett blikk som kun man får etter slike harde depressive filmer.

9.5/10

Endret av BadSmile
Lenke til kommentar
Zerkalo ble et lite bomskudd for min del. Kall meg dum, men å følge historien ga jeg opp ganske kjapt. Jeg sier ikke nei takk til noe ukronologisk, men her fant jeg dråpen som fikk glasset til å renne over. Filmen hadde noen riktige fine sluttscener, og jeg hadde nok fått gåsehud... dersom jeg visste hva pokker det var som foregikk

 

Hvorfor skal man streve etter å skjønne hva som foregår?

 

Det er jo veldig tydelig at Tarkovsky har laget filmen forvirrende med vilje (caste samme skuespiller i to roller f.eks). Zerkalo er grovt sett en plotløs film, og nytes best hvis man tar den som det den er. Sett deg tilbake og la de vakre bildene provosere fram dine egne tanker og minner. Tenk tittelen, Speil.

 

Men akkurat den siste scenen er diskutert på imdb-forumet her.

 

Ja, og filmen provoserte fram mine egne tanker og minner, som du så godt formulerte det. Og her har Tarkovskij klart noe ingen andre filmer har gjort. Noe fantastisk. Dette innså jeg litt i ettertid, altså burde jeg kanskje ventet en liten uke med å skrive anmeldelsen. Er dog vanskelig å karaktersette filmen: Er det filmopplevelsen der og da, eller tankene i ettertid som er viktig?

 

Jegeg holder likevel fast ved Tarkovskij-rangeringen min

 

inntil videre

 

Lenke til kommentar
Dumme meg, hadde helt glemt det kom idag. JAAAAAAAAH!

 

Hahahaha - der mista du fattig-kreden din. Alle som verkeleg er blakke veit utmerka når slike pengar kjem inn.

 

Jeg har levd på et enkelt brød å gammelt syltetøy siden søndag, jeg har sultet utmerket bra.

Lenke til kommentar

The Fringe er nå ikke helt vanntett i hvert fall. Selv om serien er ok. Rangerer serien bak både Lost og Alias, selv om JJ har med seg Orzi og Kurtzman.

 

Så er det jo også ekstra bra at Orzi og Kurtzman er manusforfatterne til Transformers: ROTF. Orzi er til og med grei nok til å være på forum og svare folk på spørsmål :)

Lenke til kommentar
Du har 100 kroner, det har alle. Det er uansett verdt spenna.

 

I slutten av måneden er det langt ifra alle som har "bare" hundre kroner de kan gå på kino med. Noen trenger den hundringsen til å kjøpe melk og brød for, eller til å fylle bensin slik at de kommer seg på jobb.

 

Alle kan ha en kjip måned. Nedbetaling av studielån, time til optiker, en time til veterinær med bikkja og betaling av forsikring i tillegg til andre faste utgifter gjør iallefall at jeg ikke tror jeg har en hundrings å overse når slutten av denne måneden kommer.

 

 

men dette var veeldig off topic

Lenke til kommentar
Til dere som hyller Stark-Trek, er dere fans av serien og?

Jeg er langt i fra en trekker, men jeg har nylig begynt å se på serien fra 1966 og jeg synes det er utrolig spennende. Jeg så 5-6 episoder av TOS før jeg så filmen, og jeg tror egentlig det hjalp. Man trenger ikke vite noe om Romulans eller Klingons eller de originale karakterene, men det gjør opplevelsen litt bedre. Filmen er stappfull av referanser til klassisk Trek, enten det er "Dammit Jim!" eller "I'm givin' 'er all she's got, Cap'n!"-replikker eller at de inkluderte Delta Vega og fornavnet til Uhura. Vennene mine som ikke er fans av serien digget filmen like mye som meg, jeg tror bare at jeg tok 3-4 flere referanser enn dem som gjorde at jeg lo litt oftere. Oppsummert: ikke en nødvendighet, men muligens en fordel.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...