Bob_3 The Builder Skrevet 12. mai 2009 Del Skrevet 12. mai 2009 Ser på IMDB at det finnes 3 slutter. Han låser seg inn på et rom på legesenteret, og skriver brevet sitt. Så snurrer han igang en film på prosjektoren, og simsalabim så er det time travel igjen Lenke til kommentar
blob saget Skrevet 12. mai 2009 Del Skrevet 12. mai 2009 Escape From New York (1981) - Åttitallsfilm av den beste typen. Spenstig plot, og Snake Plissken er en herlig overdrevent misantropisk antihelt. Og så rollelista da; Lee Van Cleef, Harry Dean Stanton, Donald Pleasence og ikke minst Isaac Hayes, for et ensemble.Utrolig stemningsfullt, både pga flotte neonbelyste kulisser og musikken til Carpenter. Perfekt soundtrack. Synd den er litt for kort, kunne hatt godt av 20 minutter til. Men dritfett så lenge den varte, og slutten er bare fantastisk. Fikk lyst til å se denne igjen med det samme. Digger den filmen selv. Synes faktisk oppfølgeren er omtrent like god! Men Escape From L.A kan kanskje regnes som en slags remake, siden det meste angående plot er likt. Lenke til kommentar
Montag Skrevet 12. mai 2009 Del Skrevet 12. mai 2009 Ashton Kutcher egner seg ikke til seriøse roller, hold deg til Punk'D, 70's show og romantiske komedier. Kutcher egner seg best til å ta bilder av den halvnakne konen sin mens hun står ved strykebrettet. Nuff said. Lenke til kommentar
Bob_3 The Builder Skrevet 12. mai 2009 Del Skrevet 12. mai 2009 Jeg hadde ikke trodd at du engasjerte deg i Twitter, evt. leste tabloidaviser? Lenke til kommentar
Dotten Skrevet 12. mai 2009 Del Skrevet 12. mai 2009 Om man vet å følge de rette folkene, så er Twitter en av de beste kildene til informasjon på nett. Får eksempelvis filmnyheter der lenge før noen av de andre mediene (de plukker det som regel opp fra twitter...). Dog er ikke Kutcher en som er verdt å følge. Så han i The Guardian (dvs, jeg begynte å se den 20 min. inn i filmen en kveld nå nylig) og der gjorde han nå sine saker greit nok. "Ok, han er ikke så dårlig" tenkte jeg da. Kevin Costner holder seg forøvrig godt og er jo også i en helt annen klasse i forhold til Kutcher. Gjør sine saker særdeles bra i Mr. Brooks (2007). Lenke til kommentar
Halvt horn ost skinka piffi varmt Skrevet 12. mai 2009 Del Skrevet 12. mai 2009 Hvem bør jeg følge med på? Lenke til kommentar
Xanman Skrevet 12. mai 2009 Del Skrevet 12. mai 2009 Jeg er veldig trett nå, så jeg orker ikke skrive lange anmeldelser (selv om jeg egentlig aldri gjør det)... The Changeling "How did you die, Joseph...? Did you die in this house...? Why do you remain...?" Jeg hadde store forventninger til denne filmen, og de ble absolutt innfridd. Den har en veldig creepy stemning, noen skumle scener og en svært solid historie. Anbefales på det sterkeste! 9/10 Dværgen Hvad var den mystiske dværgs perverse hemmelighed??? Disturbing sexploitation fra Danmark. Den burde kanskje fokusert mer på skrekken en på pr0nen, men den er uansett ganske artig. 6/10 Decampitated When your sleeping bag becomes your body bag Denne skuffet meg veldig. Håpløse lydeffekter som bare er morsomme første gangen trekker mye ned. Heldigvis har den mye bra gore, og noen utrolig artige mord. 3/10 Lenke til kommentar
Merk. Skrevet 12. mai 2009 Del Skrevet 12. mai 2009 Zerkalo (1974) Ajajaj, hva kan jeg si om Zerkalo? En film som tok ut hjernen min og vridde den som en tørkeklut. Dette er forvirrende saker, og absolutt ikke for alle. Etter en halvtime gadd jeg ikke mer mindfuck, så jeg bare nøt bildene og ignorerte historien. Dette funket faktisk, men til en viss grad. Bildene er meget stemningsfulle, med en flott variasjon mellom farger/sepia/svart-hvitt. Jeg blir av en eller annen grunn nostalgisk når jeg ser denne filmen. Den minner meg om hytteturene jeg hadde som barn. Samme natur osv osv. Det er ikke meningen at det skal skje, men det trekker jo fortsatt opp filmopplevelsen. Kameraføringen, som får uvinnelig mye skryt, ga meg ikke mye: Det samme som i Stalker, men der ble det gjort bedre. Men om jeg må nevne noen spesielle sekvenser må det være når lampen blir veltet av vinden, og når fruen vasker håret. Og om du ikke har sett filmen fant du ut gjennom forrige setning at det er ikke mye som skjer. Zerkalo ble et lite bomskudd for min del. Kall meg dum, men å følge historien ga jeg opp ganske kjapt. Jeg sier ikke nei takk til noe ukronologisk, men her fant jeg dråpen som fikk glasset til å renne over. Filmen hadde noen riktige fine sluttscener, og jeg hadde nok fått gåsehud... dersom jeg visste hva pokker det var som foregikk Det blir uansett ingen karakter på stakkars Speil, men jeg kan sammenligne den med andre Tarkovskij-verk: 1. Solyaris 2. Stalker 3. Zerkalo Saibogujiman kwenchana (2006) And now for something completeley different. Saibogujiman kwenchana (heretter kalt Sk) er et sukkersøtt komedie/drama med noen tendenser mot ultravold. Denne pakken er regissert av Chan-wook Park, og det merkes lett. Uten å ha visst det på forhånd kan man gjette det at det er ham etter ikke altfor lang tid. Plottet er passe absurd: Ei jente med rare øyenbryn (totalt irrelevant), tror hun er en morderisk cyborg som har et oppdrag å drepe "menneskene i hvite frakker". Heldigvis for henne, og ikke overraskende, havner hun på et galehus hvor hun kan starte drepingen straks hun har ladet opp batteriene. Alt dette samt pasienter som er så gale at de burde lobotomeres. Umulig å ikke bli sjarmert av en sjelestjelende Bi Rain. Bildene og lyden er klassisk Park, dog med noen tvister (de tidligere mørke settingene er erstattet med et galehus bestående av kun hvitt og grønt). Alt er stillistisk til de grader, med morsomme kameravinkler og sterke farger. Noen scener minner om Olboy/Lady Vengeance når voldelige scener understøttes av klassisk musikk (er det Vivaldi?). Likevel blir jeg ikke like engasjert, enkelte ting blir forutsigbart. Dessuten hadde jeg håpet på en mer klisje slutt. Faktisk! Ingen fan av prosentkarakter, men her passet det med en: 77% Lenke til kommentar
BadSmile Skrevet 12. mai 2009 Del Skrevet 12. mai 2009 Ble ikke noe Magnolia altså? Lenke til kommentar
MsGreen Skrevet 12. mai 2009 Del Skrevet 12. mai 2009 Animal Farm Underholdende tegnefilm fra tidlig 50-tallet. Dyrene på gården bestemmer seg for å bli kvitt den grusomme gårdseigeren og heller styre showet selv. I filmen er det en del "budskap", dette med likestilling osv. Og samfunnet på gården skal sees på som et helt vanlig samfunn, så det er ikke akkurat den sort film man slenger på for småsøsken. Man kan gjøre det, men det blir opp til hver enkelt. Helt grei. 6/10 ~GoreGalore; Ganske enig i skuffelsen med Decampitated, ikke at de var så veldig høye, men høyere enn hva filmen kom med. Den sort film man stjeler ut av storebrors filmsamling pga at coveret ser morsomt ut. En stund siden, menmen. Lenke til kommentar
Merk. Skrevet 12. mai 2009 Del Skrevet 12. mai 2009 Når klokken er 11 frister det mer med en 90 min lang film, enn en med 186 min spilletid Skal dog prøve å få sett den til helgen Lenke til kommentar
CypheroN Skrevet 13. mai 2009 Del Skrevet 13. mai 2009 Zerkalo ble et lite bomskudd for min del. Kall meg dum, men å følge historien ga jeg opp ganske kjapt. Jeg sier ikke nei takk til noe ukronologisk, men her fant jeg dråpen som fikk glasset til å renne over. Filmen hadde noen riktige fine sluttscener, og jeg hadde nok fått gåsehud... dersom jeg visste hva pokker det var som foregikk Den gamle damen var hun damen vi følgte i hele filmen, tipper jeg. Det er vel ganske obvious. Men barna vokste jo ikke. Og narratoren, som vi også så i en scene i starten av filmen, var på en måte barnet hennes også? Barna til kvinnen i filmen så en brann, litt scene forteller narratoren at han så en brann som liten til morra si på telefon. Lenke til kommentar
Lawliet Skrevet 13. mai 2009 Del Skrevet 13. mai 2009 Zerkalo ble et lite bomskudd for min del. Kall meg dum, men å følge historien ga jeg opp ganske kjapt. Jeg sier ikke nei takk til noe ukronologisk, men her fant jeg dråpen som fikk glasset til å renne over. Filmen hadde noen riktige fine sluttscener, og jeg hadde nok fått gåsehud... dersom jeg visste hva pokker det var som foregikk Den gamle damen var hun damen vi følgte i hele filmen, tipper jeg. Det er vel ganske obvious. Men barna vokste jo ikke. Og narratoren, som vi også så i en scene i starten av filmen, var på en måte barnet hennes også? Barna til kvinnen i filmen så en brann, litt scene forteller narratoren at han så en brann som liten til morra si på telefon. Det er viktig å vite at 2 av skuespillerene spiller flere roller. Ungen til den døende mannen spilte også den døende mannen som ung. Kona til denne mannen spilte også moren hans når han var ung. Lenke til kommentar
Merk. Skrevet 13. mai 2009 Del Skrevet 13. mai 2009 Det L skrev der forklarte en god del av forvirringen. Zerkalo blir nok sett på nytt... men ikke med det første Lenke til kommentar
Speik Skrevet 13. mai 2009 Del Skrevet 13. mai 2009 (endret) Zerkalo ble et lite bomskudd for min del. Kall meg dum, men å følge historien ga jeg opp ganske kjapt. Jeg sier ikke nei takk til noe ukronologisk, men her fant jeg dråpen som fikk glasset til å renne over. Filmen hadde noen riktige fine sluttscener, og jeg hadde nok fått gåsehud... dersom jeg visste hva pokker det var som foregikk Hvorfor skal man streve etter å skjønne hva som foregår? Det er jo veldig tydelig at Tarkovsky har laget filmen forvirrende med vilje (caste samme skuespiller i to roller f.eks). Zerkalo er grovt sett en plotløs film, og nytes best hvis man tar den som det den er. Sett deg tilbake og la de vakre bildene provosere fram dine egne tanker og minner. Tenk tittelen, Speil. Men akkurat den siste scenen er diskutert på imdb-forumet her. Endret 13. mai 2009 av Speik Lenke til kommentar
Angeleno Skrevet 13. mai 2009 Del Skrevet 13. mai 2009 Sånn på kanten av topic: Speik, er du en fan av Wong Kar-wai? Mener å huske at du likte Chunking Express meget godt, har du sett As Tears Go By? Og nettsiden Criticker, har den en kronologisk ratingfunksjon som vår venn IMDB? Lenke til kommentar
Badering Skrevet 13. mai 2009 Del Skrevet 13. mai 2009 På All Your Rankings, under Export Lists nederst til høyre finner du den funksjonen. Lenke til kommentar
Angeleno Skrevet 13. mai 2009 Del Skrevet 13. mai 2009 Takktakk, spørs om jeg ikke mekker meg en Criticker-profil snart da jeg ikke er helt fornøyd med IMDBs system. Lenke til kommentar
Speik Skrevet 13. mai 2009 Del Skrevet 13. mai 2009 Av WKW har jeg sett Chungking Express som jeg plasserte rett inn på top 20-lista, og 2046 som jeg hadde litt blandede tanker om men endte opp med å gi den 75/100. Men stilen hans digger jeg, så jeg regner med flere av hans filmer kommer til å bli gode opplevelser. Lenke til kommentar
Angeleno Skrevet 13. mai 2009 Del Skrevet 13. mai 2009 Høres bra ut, jeg så hans første gangsterepos As Tears Go By nylig og ga den 90/100, med andre ord en kjempefilm. Glorete, iblant grelle neonfarger kombinert med Mean Streets i Hong Kong, en rørende kjærlighetshistorie og et broderlig mafiaforhold er en oppskrift på suksess. Neste ut for min del er Days of Being Wild, men My Blueberry Nights frister også, ikke fordi den er engelskspråkling, men fordi vakre Norah Jones medvirker. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå