Dorian Gray Skrevet 7. mai 2009 Del Skrevet 7. mai 2009 Godt poeng, å snakke om objektiv vs subjektiv anmeldelse er egentlig bortkastet, men en god anmeldelse skal gjøre at leseren sitter igjen med minst to-tre ting: Hvorvidt anmelderen likte den Hvorvidt leseren vil like den Hva det var som gjorde at anmelderen likte eller ikke likte den. Det vil si at hvis Montag og jeg begge anmelder Armageddon og vi begge gjør en god jobb så vil det gjøre at en seer som vil like filmen vil oppdage dette basert på begge våre anmeldelser. Montag vil gjerne trekke ned for klisjéer, overfladiske karakterer og for mye fokus på spesialeffekter, mens jeg vil trekke opp for knallgode effekter, en rørende men svært typisk Hollywood-historie, svulmende musikk, humor og kjente fjes. Lenke til kommentar
athorb Skrevet 7. mai 2009 Del Skrevet 7. mai 2009 (endret) edit: jepp, denne anmeldelsen var publisert et annet sted også, dermed litt kopiretttrøbbel. Fjerna. Endret 3. september 2009 av athorb Lenke til kommentar
tjalla Skrevet 7. mai 2009 Forfatter Del Skrevet 7. mai 2009 Oi, dere har fått publisert noe på internett. Jeg MÅÅH! få lov til å ta på dere begge to. Lenke til kommentar
Dorian Gray Skrevet 7. mai 2009 Del Skrevet 7. mai 2009 Dette innlegget jeg nå skriver vil bli publisert på internett i det jeg trykker på knappen. Jeg anser meg selv som journalist om 3.. 2.. 1.. Lenke til kommentar
athorb Skrevet 7. mai 2009 Del Skrevet 7. mai 2009 Heh, jeg var redd for at det skulle bli litt kleint etterhvert. Ikke ment som noen "se på meg"-greie (kan ikke snakke for Bob, da), men håper alt filmbyen-fokuset i det siste genererer litt aktivitet der. Lenke til kommentar
BadSmile Skrevet 7. mai 2009 Del Skrevet 7. mai 2009 Filmbyen er altfor stille, så er greit med litt reklamering. Lenke til kommentar
MsGreen Skrevet 8. mai 2009 Del Skrevet 8. mai 2009 Mongol (2007) Hvem hadde trodd at voksne menn kunne finne en så stor underholdningsverdi i å se på smågutter slåss med store drakter rundt et bål? Joda, her skjer det. Nei, for å være litt mer seriøs; Ganske bra film. Energirike, blodete kamper mellom samuraier, handelsmenn og araber-look a likes. Dette er første filmen av Sergei Bodrov jeg har sett, og inntrykket er godt over middels. Et par småhull underveis, men dette dekkes fint av artig skuespill og ellers gode scener. At historien er såpass interessant som den er, og at kulturen blir fremstått så utrolig bra, reiser filmen langt på underholdningstigen. Guttene på den tiden hadde det i hvertfall ganske greit når jentene på samme alder stiller seg fint på rekke, så er det bare for gutten å velge den man vil ha. Dette skjer i 10års alderen. Så drar gutten bort i 5-6 år, og deretter kommer tilbake og henter fruen sin. Småhullene trekker litt ned, men ellers som sagt en film godt over middels; 7/10 Lenke til kommentar
Bob_3 The Builder Skrevet 8. mai 2009 Del Skrevet 8. mai 2009 Heh, jeg var redd for at det skulle bli litt kleint etterhvert. Ikke ment som noen "se på meg"-greie (kan ikke snakke for Bob, da), men håper alt filmbyen-fokuset i det siste genererer litt aktivitet der. Fint at du tar deg av filmbyen-reklamen. Jeg gjør det kun for eget ego. Lenke til kommentar
magnusbe Skrevet 8. mai 2009 Del Skrevet 8. mai 2009 Det er heilt greitt med lenkjer til meldingar ein har skrive andre stader, MEN: det er ikkje akkurat 'mini-anmeldelser'? Kanskje ei lenkje i Filmprat-tråden er meir eigna? Når det er sagt - eg hugsar fullstendig fyrste gongen eg såg Total Recall. Det var den fyrste filmen eg spolte tilbake for å sjå ein gong til umiddelbart. Og ikkje berre pga den trebrysta dama. Ein av wow-scenene er når ein zoomar inn på Arnold i det toget. Det var oppsiktsvekkjande effektar, det. Lenke til kommentar
magnusbe Skrevet 8. mai 2009 Del Skrevet 8. mai 2009 (endret) Mongol (2007)Energirike, blodete kamper mellom samuraier, handelsmenn og araber-look a likes. Dette er første filmen av Sergei Bodrov jeg har sett, og inntrykket er godt over middels. Et par småhull underveis, men dette dekkes fint av artig skuespill og ellers gode scener. At historien er såpass interessant som den er, og at kulturen blir fremstått så utrolig bra, reiser filmen langt på underholdningstigen. Det er ingen samuraiar med i Mongol. Men ja, det var ein flott film. Eg tykte det var veldig interessant å sjå historia om Djengis Khan som helt. Eg ynskjer meg ein oppfylgjar som tek for seg meir av imperiebyggjinga hans, då. Neste gong vil eg gjerne sjå den på ein større skjerm også, den minste salen på Klingenberg er omtrent som å sjå filmen heime. Endret 8. mai 2009 av magnusbe Lenke til kommentar
Kontorstol Skrevet 8. mai 2009 Del Skrevet 8. mai 2009 (endret) The Waterboy Haha, fantastisk dårlig. Alt var dårlig, og den va ikke morsom. Jeg missliker Adam Sandler mer og mer. 3/10 Endret 8. mai 2009 av Kontorstol Lenke til kommentar
MsGreen Skrevet 8. mai 2009 Del Skrevet 8. mai 2009 Det er ingen samuraiar med i Mongol. Men ja, det var ein flott film. Eg tykte det var veldig interessant å sjå historia om Djengis Khan som helt. Eg ynskjer meg ein oppfylgjar som tek for seg meir av imperiebyggjinga hans, då. Neste gong vil eg gjerne sjå den på ein større skjerm også, den minste salen på KLingenberg er omtrent som å sjå filmen heime. Ikke den tiden på døgnet jeg kommer med "japanske krigere flott utrystet og med flotte sverd"setninger, men beklager den. Skulle det komme en oppfølger så stiller jeg meg svært positiv til det. Ser ikke på opplevelsen som noe mindre fordi jeg så den hjemme, kommer vel mye an på hvilket utstyr man har liggende. Lenke til kommentar
-MK- Skrevet 8. mai 2009 Del Skrevet 8. mai 2009 Det er en god film, men bokserien "Conqueror" til Conn Iggulden er mye bedre Anbefales. Lenke til kommentar
CypheroN Skrevet 8. mai 2009 Del Skrevet 8. mai 2009 Helt greit å poste filmbyen-anmeldelser synes jeg. Liker å lese litt lengre anmeldelser, dessuten kunne det likegodt vært en anmld. dere skrev for forumet for denne tråden, og ikke for filmbyen. Lenke til kommentar
SgtKabukiman Skrevet 8. mai 2009 Del Skrevet 8. mai 2009 (endret) Yeh! Total recall er bare über! Flott å se at andre setter pris på slike "Arnold-filmer". Får stadig høre negative kommentarer fra kompisser når jeg prøver å sette på en typisk Arnoldfilm, alla Total Recall eller The running man (litt uforventet egentlig)! Forøvrig en veldig flott anmeldelse. Endret 8. mai 2009 av SgtKabukiman Lenke til kommentar
Valeit Skrevet 8. mai 2009 Del Skrevet 8. mai 2009 The Midnight Meat Train Fotograf tar med en tilfeldighet bilde av en serie-morder mens han knipser bilder til en utstilling Denne grøsser-thrilleren er vel en av får slike filmer jeg ser(er ikke særlig stor fan av grøss), men jeg ble tipset av en kompis og slik ble det til at jeg så den. Mer eller mindre hele filmen foregår på kveld/nattestid og lys spiller en stor rolle av spenningen som blir laget i filmen. Klipperytme er et kjent hjelpemiddel i å skape stemning, men i denne filmen var det overraskende lite av kjapp klipping(til å være grøss). Skuespillet var relativt bra og Vinnie Jones hadde nok den tøffeste jobben(han sa bare ett ord i hele filmen). Filmen var bra og jeg hadde et håp om at dette kunne ende som en film som var verdig sjangeren sin, men så kommer slutten. For er det mulig å ødelegge en film er den det? Det går fra å være en normal thriller/grøsser til å inneholde vampyr/zombie/aliens En film som kunne ha blitt god og underholdene ødlelegges av de 10-15 siste minuttene. 2/5 Lenke til kommentar
ultimatedeskjet Skrevet 8. mai 2009 Del Skrevet 8. mai 2009 Jeg likte de 10-15 siste minuttene, jeg satt lenge og funderte. Jeg følte at filmen trengte en liten spenningskurve på slutten. Lenke til kommentar
AvidGamer Skrevet 8. mai 2009 Del Skrevet 8. mai 2009 (endret) Star Trek (2009) HELL YES! Endelig en Star Trek film som klarer å måle seg mot Wrath of Khan. Er den bedre? Vel, den er selvklart mye mye bedre laget og det visuele er helt enestående....men personlig synes jeg Khan sitter likevel på tronen, mens Star Trek sitter tett inntil. Her er det mye å bite i. Liker du aktion, så får du massevis at det. Filmen senker aldri farten, selv i de "dialog" delene der de pressenterer Kirk og Spock og mater folk med bakgrunnstoff så mister du aldri interessen. Det er MYE referanser til TOS (The Original Series), og er du fan så kommer du til å le oftere enn salen...som jeg selv gjorde... Måten de har klemt inn navn og hendelser fra TOS er genial. Enaste plassen de bommet var at dem bygger Enterprise på bakken...og dette har vært en konstant diskusjon blandt Trek forumer jeg har sett...særlig siden Voyager skipet var det første og enaste skipet som hadde krefter nok og var laget for å lande og lette fra en planet med jordens gravitasjon...men men. Nimoy rolle passet rett inn, jeg var redd at den ville rote til. Men det hele blir forklart og jeg akksepterte det... selvom tidsreiser plots er alltid fullspekket med hull. Om du ikke kjenner til Star Trek har du ikke noe å være redd for. Du kan nesten si at denne filmen var laget for dere; å presentere Star Trek til nye øyner mens den samtidig matet fansen med ny etterlengtet dose...og GUD for en dose! Salen hadde en god del jenter som ble tydligvis dratt med pga typene, og de lo og koset seg. Jeg måtte smile da jeg høre "Den var jo bra!" fra en av jentene. Jeg vil ikke fortelle om innhold og historien. Det er jo tross alt denne "Trek" som ER filmen. Jeg har allerede etter å kommet hjem fra filmen kjøpt med enda en billet for å se den imorgen...hehe. 8.9/10 (Khan sitter på 9/10 plassen) Endret 8. mai 2009 av AvidGamer Lenke til kommentar
Valeit Skrevet 8. mai 2009 Del Skrevet 8. mai 2009 Skal se Star Trek imorgen, gleder meg! Lenke til kommentar
Gunfreak Skrevet 8. mai 2009 Del Skrevet 8. mai 2009 Hm, er fremdeles skeptisk, men det lover jo bra. Selv er jeg større fan av TNG universet, TOS folka er ok, men det er Picard og gjengen som er mine favoritter Selv om jeg også mener Khan er den beste filmen Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå