Gå til innhold

Mini-anmeldelse av den siste filmen du så

tjalla

Anbefalte innlegg

Hvorfor er det dumt? Har ikke han lov å anmelde noe han syns var forferdelig dårlig, selv om han ikke har fullført filmen?

Har ikke du lov til å klage på maten og skrive en anmeldelse på restauranten, hvis du ikke spiser opp den ille-smakende maten?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Så vidt jeg vet er hele poenget med en anmeldelse å si hva man synes om filmen, så folk kan bestemme seg om de vil se den eller ikke. Jeg synes The Orphanage var så ufattelig dårlig at jeg ikke klarte å se hele filmen, og ergo er det ikke akkurat noe jeg vil anbefale folk å se. Tvert imot vil jeg anbefale at folk med samme filmsmak som meg holder seg langt unna den og heller ser noe jeg har gitt bra karakter.

Har dere ennå ikke forstått at det er noen ganger er mulig å anmelde en film uten å se den ferdig er det deres problem. Jeg er ferdig med denne diskusjonen.

Lenke til kommentar

Å ikke ha sett hele filmen gir i alle fall ikke meg noe. Hvis jeg skal spørre vedkommende om hva han syns om slutten og han svarer at han ikke har sett den, er ubrukeligheten komplett. Det samme gjelder helhetsopplevelsen, for filmer er helhetlige verk, ikke isolerte scener eller passasjer. The Orphanage er forøvrig en grei film med en god slutt.

Lenke til kommentar

Enig med Cun, for å anmelde en film bør man vurderer helhetsinntrykket, og det blir ganske meningsløst å starte en diskusjon med en som ikke har sett ferdig filmen.

Udrag fra Star Trek-anmeldelsen min:

Star Trek er en spektakulær produksjon med kvalitet i alle ledd, og historien er fortalt med intensitet, nerve og engasjement. For skeptikerne og de utenforstående til franchisen er dette en meget god innføring til et særdeles interessant univers, og jeg tror jaggu den harde kjernen med fans vil storkose seg med denne filmen! Det skjer mye underveis, og er i likhet med fjorårets hit The Dark Knight en film som innbyr til flere gjensyn.

Resten leses her.

Lenke til kommentar
Hvorfor er det dumt? Har ikke han lov å anmelde noe han syns var forferdelig dårlig, selv om han ikke har fullført filmen?

Har ikke du lov til å klage på maten og skrive en anmeldelse på restauranten, hvis du ikke spiser opp den ille-smakende maten?

Dårlig eksempel. Om man har spist halvparten av en jævlig ekkel sjokolade trenger man ikke spise resten for å få det bekreftet. En film derimot kan variere. Om man har sett halvparten og likte det, er det fortsatt en mulighet for at den kan slutte helt forferdlig. Karakteren av en halvsett film kan derfor vere missvisende.

The Passion of the Christ

Tidenes superhelt film? Hehe, denne filmen var ihvertfal ett fantastisk stykke film. De fleste kjenner historien og twisten på slutten kommer ikke akkurat uventet :p Uansett, historien er fantstisk og gripende. Klarte ikke se vekk fra sjermen gjennom hele filmen.

9/10

Endret av Lawliet
Lenke til kommentar

Som cun sier er en film en helhetlig opplevelse og MÅ vurderes som nettopp det - en organisk helhet. Uten å ha sett verket i sin fulle lengde kan man ikke påberope seg noen grad av seriøsitet i sine ytringer om en film. Å skulle felle en meningsfull dom over en film på et slikt mangelfullt grunnlag er komplett idioti. At man i det hele tatt drister seg til å kalle noe en anmeldelse basert på fragmentariske inntrykk, synes jeg er en hån mot både filmskaperen såvel som de sanne anmelderne, dvs de som ser hele filmen før de ytrer seg.

Endret av Montag
Lenke til kommentar

Regnet meg som ferdig med denne diskusjonen, men tar det en gang for alle.

"Hva synes du om slutten i The Orphanage?"

"Filmen var så tragisk dårlig at jeg heller vil kjøre til Sverige i revers enn å lide meg gjennom det makkverket av en film en gang til. Jeg kom aldri til slutten, men uansett hvor bra den måtte være er det ikke verdt å lide seg gjennom filmen bare for en og annen bra scene. Det er mye annet jeg heller vil bruke tid på enn det mølet der."

"Takk, da ser jeg heller en annen film."

Verre der det (i teorien) ikke. Diskuer så mye dere vil, men jeg er ferdig med denne diskusjonen en gang for alle.

Lenke til kommentar
Jeg vil trekke frem Sleepaway Camp som et eksempel i denne diskusjonen. Slutten (i tillegg til en rekke ufrivillige morsomheter) gjør den til en uforglemmelig affære.

I følge deres egne "regler" må en film anmeldes ut ifra helheten, så om slutten er bra har det fint lite å si hvis resten er dritt. Jeg vil si Sleepaway Camp havner midt på treet et sted. Slutten trekker nok opp for noen, men hva hjelper det når resten er så kjedelig?

Lenke til kommentar
En film skal være rimelig rævva før jeg skrur den av. Jeg gir den alltid en halvtime eller mer, og som oftest skrur jeg av på grunn av generelle ting som ikke vil endre seg i løpet av filmen (f.eks. teatralsk skuespill).

Ditto, et par filmer har jeg riktignok tvunget meg gjennom, men trettiminuttersgrensen er fin.

Lenke til kommentar

En film skal dømmes ut fra helhetsinntrykket man sitter igjen med når filmen er ferdig. En minneverdig slutt spiller helt klart inn på helhetsinntrykket. Resten av filmen blir stort sett heller aldri kjedelig grunnet de ufrivillige morsomhetene, men det er ikke poenget her.

Endret av Infenso
Lenke til kommentar

Zombi 2

zombi2.jpg

When the earth spits out the dead, they will rise to suck the blood of the living!

Skuffende zombie-film. Jeg liker Lucio Fulci, og jeg kan ikke skjønne hvorfor denne av mange regnes som hans beste. Den har noen geniale scener (zombie vs. hai-scenen og øyespidde-scenen", men totalt sett er den ikke i nærheten av f. eks. The Beyond av samme mann.

5/10

Cannibal Ferox

CF13.JPG

They raped and killed his sister while he watched helplessly. Now it's his turn to Make Them Die Slowly

Ai ai ai... Tam og kjedelig kopi av Cannibal Holocaust som rett og slett er dritkjedelig.

2/10

House of 1000 Corpses

07.jpeg

The most shocking tale of carnage ever seen.

Denne funket veldig bra. Det er lett å se at den har hentet mye inspirasjon fra The Texas Chain Saw Massacre, men jeg syntes ikke det er en rip-off selv om mange andre mener det. Slutten er litt rotete, men ellers er det en veldig bra film.

8/10

Lenke til kommentar

Zombi 2 var en gedigen skuffelse her i gården. Med unntak av et par minneverdige sekvenser var den heller kjedelig ... og klein.

Flott at House of 1000 Corpses falt i smak. Jeg liker å tale godord om den lovende Rob Zombie, selv om ikke alle ser talentet hans (Bob_3).

Lenke til kommentar

Med fare for å bli utsatt for lett tortur og skjennepreken av Montag våger jeg å si jeg ikke orket å slite meg gjennom Halloween-remaken. Likevel vil jeg gi den karakteren 3/10. Michael Meyers er brutal så det holder, oppvekstbiten har sine sider og slutten er standard klisjé. Dessuten fikk vi et hyggelig gjensyn med Danielle Harris, hun som spilte jenta i Halloweek 4 og 5. Det er ikke akkurat en film jeg gidder se to ganger, for å si det mildt. Det neste blir vel å forklare hvorfor Jason prøver å drepe så mange som mulig eller hvordan han klarte å bli vekket til live om igjen og om igjen. :p

Lenke til kommentar
Med fare for å bli utsatt for lett tortur og skjennepreken av Montag våger jeg å si jeg ikke orket å slite meg gjennom Halloween-remaken. Likevel vil jeg gi den karakteren 3/10. Michael Meyers er brutal så det holder, oppvekstbiten har sine sider og slutten er standard klisjé. Dessuten fikk vi et hyggelig gjensyn med Danielle Harris, hun som spilte jenta i Halloweek 4 og 5. Det er ikke akkurat en film jeg gidder se to ganger, for å si det mildt. Det neste blir vel å forklare hvorfor Jason prøver å drepe så mange som mulig eller hvordan han klarte å bli vekket til live om igjen og om igjen. :p

Hvordan vet du at slutten er klisjé om du ikke så den ferdig? Jeg syntes forresten det bare er bra at den tar med nye ting selv om den er en remake. Remakes som kopierer originalen slavisk er unødvendig og håpløst.

Lenke til kommentar

Hehe, basert på "anmeldelsene" til thecrow77 foreslår jeg å opprette en egen tråd med tittelen: Minianmeldelse av den siste filmen jeg ikke orket se ferdig.

Det vil nok bli en mektig populær tråd...

@thecrow77: Apropos Halloween -remaken du ikke orket se ferdig: Hvordan kan du hevde at dette ikke er en film du orker å se to ganger, når du ikke engang har sett den èn gang? :!:

Endret av Montag
Lenke til kommentar

Hvordan vet du at slutten er klisjé om du ikke så den ferdig? Jeg syntes forresten det bare er bra at den tar med nye ting selv om den er en remake. Remakes som kopierer originalen slavisk er unødvendig og håpløst.

Fordi jeg hoppet veldig mye den siste biten?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...