Cuneax Skrevet 6. mai 2009 Del Skrevet 6. mai 2009 (endret) Problemet ligger i at det ser ut som du hater noen scener, og ikke en hel film, men påstår at du hater hele filmen når du kun har sett en del av den. Hvis person A sier at han har sett en film og hatet den, og person B forsøker å komme med motargumenter og A deretter sier at han ikke har sett det B sikter til fordi "han skrudde av underveis", blir grunnlaget for debatten ødelagt. Det er fullstendig meningsløst å anmelde en delvis usett film fordi det ikke er mulig å diskutere det på en saklig måte etterpå. Endret 6. mai 2009 av Cuneax Lenke til kommentar
vikingkylling Skrevet 6. mai 2009 Del Skrevet 6. mai 2009 Problemet ligger i at det ser ut som du hater noen scener, og ikke en hel film, men påstår at du hater hele filmen når du kun har sett en del av den. Hvis person A sier at han har sett en film og hatet den, og person B forsøker å komme med motargumenter og A deretter sier at han ikke har sett det B sikter til fordi "han skrudde av underveis", blir grunnlaget for debatten ødelagt. Det er fullstendig meningsløst å anmelde en delvis usett film fordi det ikke er mulig å diskutere det på en saklig måte etterpå. Debatt? Jeg trodde dette var tråden for mini-anmeldelse av den siste filmen du så? Jeg hatet filmen og klarte ikke å lide meg gjennom den, så jeg gav den svært dårlig karakter. Verre er det ikke. Lenke til kommentar
Infenso Skrevet 6. mai 2009 Del Skrevet 6. mai 2009 (endret) Lo squartatore di New York (1982, Fulci) But you won't understand me, you'll never understand me! You're too stupid! Quack! Quack! Quack! En galning skaper uro i New Yorks gater. Denne galningen har tydeligvis sett en Donald Duck-film for mye, og har samtidig utviklet en trang for å kutte i unge damer. Luicos giallo om en kvekkende røver på tokt i New York er like fornøyelig som den høres ut. Den vekket mye oppstyr med sine voldelige scener og seksuelle skildringen (begge spesielt rettet mot kvinner), men det hele har et filmatisk og uvirkelig preg over seg. Selv om filmen kan beskrives som noe ujevn, holder den en fin spenningskurve og underholdningsnivået er hele tiden høyt. Kinematografien er spennede, men musikken føles noe malplassert. Absolutt severdig giallo fra Lucio Fulci. 72% Endret 6. mai 2009 av Infenso Lenke til kommentar
Gjest Slettet+127836 Skrevet 6. mai 2009 Del Skrevet 6. mai 2009 Debatt? Jeg trodde dette var tråden for mini-anmeldelse av den siste filmen du så? Jeg hatet filmen og klarte ikke å lide meg gjennom den, så jeg gav den svært dårlig karakter. Verre er det ikke. Vel, hvis du ikke har sett filmen, hvilket grunnlag har du for å anmelde? Lenke til kommentar
vikingkylling Skrevet 6. mai 2009 Del Skrevet 6. mai 2009 Debatt? Jeg trodde dette var tråden for mini-anmeldelse av den siste filmen du så? Jeg hatet filmen og klarte ikke å lide meg gjennom den, så jeg gav den svært dårlig karakter. Verre er det ikke. Vel, hvis du ikke har sett filmen, hvilket grunnlag har du for å anmelde? *sukk* Tilbake der igjen... Men greit, jeg skal prøve se den enda en gang bare for å bli ferdig med denne idiotiske diskusjonen en gang for alle. Fornøyd nå? Lenke til kommentar
Cuneax Skrevet 6. mai 2009 Del Skrevet 6. mai 2009 Debatt? Jeg trodde dette var tråden for mini-anmeldelse av den siste filmen du så? Jeg hatet filmen og klarte ikke å lide meg gjennom den, så jeg gav den svært dårlig karakter. Verre er det ikke. Riktig, dette er tråden for den siste filmen du så, ikke siste filmscener Men håper du forstår poenget mitt, om at det er mer givende for alle parter om man har sett hele filmen. Hva er vitsen med å dømmer en film man ikke har sett alt av? Det gir ingen mening for de som ikke har sett den og enda mindre mening for de som har sett den. 1 Lenke til kommentar
medlem-90636 Skrevet 6. mai 2009 Del Skrevet 6. mai 2009 Det sier seg jo selv at man bør se hele filmen før man dømmer den. Andre brukeres anmeldelser er ofte med på å bestemme om jeg skal se en film eller ikke, og da ser jeg helst at de ser hele filmen før de gir den stryk-karakter. Lenke til kommentar
Dorian Gray Skrevet 6. mai 2009 Del Skrevet 6. mai 2009 Pulp Fiction (fra 15 minutter og 30 sekunder inn i filmen til det var omtrent en halvtime igjen) Usammenhengende og rotete, jeg forstod ikke hva som foregikk i det hele tatt. 2/10 Lenke til kommentar
BadSmile Skrevet 6. mai 2009 Del Skrevet 6. mai 2009 (endret) Fong juk (2006) (Exiled) Director: Johnnie To Tredje filmen jeg har sett av Johnnie To, og blir ikke den siste. Dette er kvalitets action på det beste. Selv om filmen ikke er super god, så blir man underholdt til de grader. Åpningscenen var fantastisk, satte en skikkelig god stemning og man fikk smakebit på hvordan film man hadde i vente. Karakterene var gode, var ingen jeg mislikte, noe som såklart en en god ting. Sjukkasen helt til venstre på bildet har spillt i alle Johnnie To filmene jeg har sett, noe som er positivt pga han er en artig liten krabat. Karen med brillene var den mest "stolte" av alle, og han kjørte en alderles så kul stil. Før jeg visste ord av det, så var filmen ferdig. En av de filmene som virkelig gikk unna fort, 100 minutter føltes ut som 15. Skal nok se resten av Johnnie To sine filmer så fort jeg får muligheten, karen har ett alderles så lite talent. 7.5/10 Endret 6. mai 2009 av BadSmile Lenke til kommentar
medlem-90636 Skrevet 6. mai 2009 Del Skrevet 6. mai 2009 Pulp Fiction (fra 15 minutter og 30 sekunder inn i filmen til det var omtrent en halvtime igjen)Usammenhengende og rotete, jeg forstod ikke hva som foregikk i det hele tatt. 2/10 haha :!: Lenke til kommentar
BadSmile Skrevet 6. mai 2009 Del Skrevet 6. mai 2009 Nei nå er dere slemme imot godeste Crow. Lenke til kommentar
Slimda Skrevet 6. mai 2009 Del Skrevet 6. mai 2009 Når du ikke klarer å fullføre hele filmen fordi det er kjedelig, er jo det totalt ubetydelig hvor gode scenene i slutten av filmen er, når resten av filmen er hakka møkk, eller? Lenke til kommentar
Dorian Gray Skrevet 6. mai 2009 Del Skrevet 6. mai 2009 Når du ikke klarer å fullføre hele filmen fordi det er kjedelig, er jo det totalt ubetydelig hvor gode scenene i slutten av filmen er, når resten av filmen er hakka møkk, eller? Det kan man ikke vite. (: Lenke til kommentar
Speik Skrevet 6. mai 2009 Del Skrevet 6. mai 2009 En film skal være rimelig rævva før jeg skrur den av. Jeg gir den alltid en halvtime eller mer, og som oftest skrur jeg av på grunn av generelle ting som ikke vil endre seg i løpet av filmen (f.eks. teatralsk skuespill). Lenke til kommentar
Dorian Gray Skrevet 6. mai 2009 Del Skrevet 6. mai 2009 Jeg merker etter 20-30 minutter om en film ikke er noe jeg vil se, helt enig med Speik. Hvis jeg holder ut den første timen så ser jeg heller hele (past the point of no return), hvis jeg gir meg etter 20 så forsøker jeg meg en annen gang når jeg er i humør eller dropper den helt. Lenke til kommentar
vikingkylling Skrevet 6. mai 2009 Del Skrevet 6. mai 2009 (endret) Ny anmeldelse The Orphanage Jeg lovet å gi den en ny sjanse. Jeg prøvde virkelig. La gå at det er klisjé etter klisjé. La gå at den er dørgende kjedelig. La gå at begge skuespillerne vet hva de gjør, selv om han ene forsvinner etter kort tid. (er det flere skuespillere enn mora og sønnen av betydning?) La gå at historien er så uengasjerende at jeg ikke klarte å bry meg om noe av det som foregikk. Det må da være noe bra her? Jeg gav den 2/10 sist, og den karakteren står jeg på. Skuespillerne er flinke, og enkelte scener er iltt skremmende. Problemet er at jeg rett og slett ikke klarer å se hele filmen. Jeg prøvde virkelig, men ikke faen. Maken til ræva film skal man lete lenge etter. Jeg tar heller Texas Chainsaw Massacre 3 dubbet til stavangerdialekt enn det pisset her. Vurdering: 2/10 Edit: Slimda, Speik og Dorian Grey er nok de eneste som forstår poenget mitt. Filmen er så ræva at jeg ikke klarte å holde ut, så da hjelper det ikke hvor bra slutten er. Når den i tillegg er like ræva som resten av filmen skal den være svært glad for at den i det hele tatt for to poeng. Det ene poenget går til begge skuespillerne for prestasjonene sine samt noen bra scener. Det andre poenget er fordi det er en spansk film. Jeg har til dags dato kun sett tre spanske filmer, og en av de var svært, svært bra. Selv om de to andre var stinkere er 33% av de spanske filmene jeg har sett klassikere. Endret 6. mai 2009 av thecrow77 Lenke til kommentar
CypheroN Skrevet 6. mai 2009 Del Skrevet 6. mai 2009 Jeg ser bare filmer jeg vet jeg kommer til å like. Jeg er seig. Lenke til kommentar
Bob_3 The Builder Skrevet 6. mai 2009 Del Skrevet 6. mai 2009 Derfor du bare ser 4 filmer i måneden, som du snakker til døde? Lenke til kommentar
Lawliet Skrevet 6. mai 2009 Del Skrevet 6. mai 2009 Edit: Slimda, Speik og Dorian Grey er nok de eneste som forstår poenget mitt. Filmen er så ræva at jeg ikke klarte å holde ut, så da hjelper det ikke hvor bra slutten er. Du må forstå at problemet ikke ligger i at du skrur av filmen, de gjør alle en gang i blandt. Problemet er det faktumet at du anmelder en film du ikke har sett ferdig. Forstår du ikke at det er litt dumt? Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå