Gå til innhold

Mini-anmeldelse av den siste filmen du så


tjalla

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Om man er på 40-talls raid så er følgende filmer å anbefale:

 

It's a Wonderful Life, Arsenic and Old Lace, Bambi, Casablanca, Double Indemnity, Great Expectations, Citizen Kane, Kind Hearts and Coronets, Ladri di biciclette, Pinocchio, Rebecca, Rope, The Best Years of Our Lives, The Grapes of Wrath, The Great Dictator, The Mark of Zorro og ikke minst The Philadelphia Story.

Lenke til kommentar

Takker for 40-talls-tips. Har allerede Monsiuer Verdoux, A Matter of Life and Death og Grapes of Wrath liggende, prioriteres i første omgang. Må også ta gjensyn med The Third Man og Citizen Kane.

 

Ellers har jeg allerede skrevet en gedigen liste over filmer jeg skulle prøve å få sett, men det blir nok med ambisjonene, tid og motivasjon strekker ikke til. Får vel pløye gjennom mest mulig, nok å ta av.

Lenke til kommentar
The Orphanage

 

Etter å ha sett [rec] en del ganger gledet jeg meg til å endelig se en annen spansk skrekkfilm. Jeg så Alien som åtte-åring og har vært hektet å skrekkfilm siden den gang, og [rec] er omtrent den eneste filmen som har skremt meg de siste årene.

 

Denne begynner greit nok. En dame flytter tilbake til barnehjemmet der hun vokste opp sammen med mannen sin og adoptivsønnen. Denne sønnen skravler hele tiden om de usynlige vennene sine, men ingen tar ham seriøst. Etterhvert dukker en gammel dame opp og prøver å advare (antar jeg?) dem, sønnen forsvinner og så videre.

 

Det burde ha vært bra, men blir bare klisjé etter klisjé uten å fenge noe særlig. At Dagbladet gav det treningkast fem burde være første faresignal, og at den er lavet av Del Toro burde vært mer enn god nok grunn til å holde seg unna. Når den i tillegg er laget av den spanske avdeligen til Warner Bros sier det sitt. Jeg ramlet av etter ca førti minutter og så heller noen episoder av South Park.

 

Vurdering: 2/10

 

Å gi en karakter etter å ha slått av filmen når den var halvveis blir bare for dumt.

 

Jeg slo av fordi jeg synes den var utrolig dårlig. Er ikke det mer enn god nok grunn til å gi karakter?

Lenke til kommentar
Jeg slo av fordi jeg synes den var utrolig dårlig. Er ikke det mer enn god nok grunn til å gi karakter?

Nei, det er direkte useriøst. Slike "anmeldelser" kan i alle fall jeg være foruten. Se alltid hele filmen, så kan du uttale deg. I motsatt fall er det uhyre vanskelig å skulle ta dine omtaler alvorlig.

Endret av Montag
Lenke til kommentar

Wow, en ting er at du ikke har sett hele filmen, noe som ikke gir deg god grunner til å skrive en anmeldelse eller et gram kredibilitet fra min side. Det andre og verste i mine øyne er at du forsøker å rettferdiggjøre din karakter og argumentasjon ved å trekke fram Dagbladets karakter, Del Toros filmografi og det mest banale - Spanias Warner Bros-avdeling?! Hold deg til filmens kvaliteter/svakheter og ikke sveip innom alle andre unskyldninger du kan komme på.

Endret av tjalla
Lenke til kommentar

Ultra' (Italia, 1990)

 

Denne filmen hadde eg høyrt snakk om lenge, men aldri sett. Nokre vener av meg hadde sett ein sliten VHS-kopi, og meinte den var verd å sjå. Filmen er ein kultklassikar blant folk som er interesserte i fotballsupportarkulturen.

 

Filmen er skremmande lik This is England i historia - vi ser eit valdeleg utskottsmiljø gjennom auga til ein elleve år gamal gut. Miljøet vert skaka opp av at den gamle leiaren kjem ut av fengsel, og vil ha ting tilbake slik det var. Mesteparten av filmen er frå togturen Roma - Torino, dit hovudpersonane skal sjå AS Roma - Juventus.

 

Om ein ikkje er interessert i fotball(supportarar) er det ikkje mykje å henta i denne filmen. Skpdespelet er labert, alt er skittent og nedsarva, svært usympatiske rollefigurar....

 

Eg vaklar veldig i karaktergjeving (som alltid). Det er ein fascinerande og interessant film, men ikkkje veldig spanande, ikkje veldig imponerande. Likevel, eg er veldig glad for å ha sett den, og kjem nok til å sjå den på nytt.

 

Filmen kom på region 2 DVD no i april. Korkje bilet- eller lydkvaliteten er mykje å skryta av.

Endret av magnusbe
Lenke til kommentar

Øh, har jeg med en feiltakelse mobbet yndlingsfilmen deres eller noe sånt? Jeg synes The Orphanage var så elendig at jeg ikke holdt ut hele filmen, ergo har jeg ikke rett til å skrive en anmeldelse? Seriøst? Jeg gav den 2 av 10 fordi skuespillerne ser ut til å trives, og historien begynner bra. Men igjen, jeg synes den var så utrolig dårlig at jeg ikke holdt ut hele filmen. Greit nok kunne den i teorien tatt seg opp etterhvert, men når den første halvdelen er så tragisk dårlig vil det ikke hjelpe.

 

Edit: Mener vi hadde noe lignende med anmeldelsen min av Cloverfield. Jeg synes den var latterlig dårlig, ergo er jeg useriøs. Skaff dere et liv, folkens.

Endret av thecrow77
Lenke til kommentar
Er det bare jeg som ser hvor latterlig det er?

 

Du er nok sikkert ikke alene, men vil nok regne med at flertallet står imot deg. Orphanage var en minneverdig spøkelsesfilm, som jeg personlig anser som en av tiårets beste grøssere. At du ikke så hele filmen, er vel egentlig helt greit. Men med slike anmeldelser, måtte du nok regne med å få litt tilbakemeldinger. ;) For filmen tar seg enda mer opp i siste halvdel.

Endret av SgtKabukiman
Lenke til kommentar
Er det bare jeg som ser hvor latterlig det er?

 

Du er nok sikkert ikke alene, men vil nok regne med at flertallet står imot deg. Orphanage var en minneverdig spøkelsesfilm, som jeg personlig anser som en av tiårets beste grøssere. At du ikke så hele filmen, er vel egentlig helt greit. Men med slike anmeldelser, måtte du nok regne med å få litt tilbakemeldinger. ;) For filmen tar seg enda mer opp i siste halvdel.

 

Takk, regnet med det var noe sånt. Jeg hatet den og klarte ikke å holde ut hele filmen, men dere elsker den. Ergo er jeg useriøs.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...