Gå til innhold

Mini-anmeldelse av den siste filmen du så


tjalla

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Elling (2001)

 

Skolevisning og gjensyn. Virkelig god. Jeg har ikke likt den så godt før, den var helt grei bare, men nå satt den skikkelig. Sven Nordin og Per Christian Ellefsen spiller gale her, og de gjør det bra. Norges beste film, synes jeg nå. Flåklypa hadde den plassen før, men nå ble den dyttet ned. Max Manus, tjæ, who cares?^^

 

Og nei, jeg har ikke sett Reprise.

 

8/10

Lenke til kommentar
Reprise har jeg allerede sagt at jeg ikke har sett.. Lasse og Geir føler jeg det er kun deg og Bob som 'hyper' fram her? :p Men okei, skal vel gi den en sjanse.

 

Håper da (og regner med at) det er fler som har fått med seg den perlen. Garantert en slager på vors!

 

Kanskje vi får i gang en norsk film-diskusjon:

Eggs er finfin, interessant med Hamer i Lynch-modus. Foretrekker dog Lynch hvis jeg er i det humøret.

Den Brysomme Mannen er definitivt imponerende både teknisk og utseendemessig, spesielt etter norsk målestokk, men jeg synes ikke den besitter dybden den gir seg ut for å ha. Blir mye tynnslitt budskap blant fine kulisser. Har den dog på en 8/10, likte den ganske godt.

 

Husker jeg var litt i ekstase over De Usynlige da jeg så den, men litt mindre etter at den fikk synke inn. Har egentlig fått temmelig avsmak etter å ha funnet ut hvor jævla klein Poppe er.

Lenke til kommentar

Norsk film, da melder jeg interessen min igjen(forumet er kjedelig om dagen). Norges beste film, 8/10? Pøh. Reprise er lett 10, Lasse & Geir, Elling, Døden På Oslo S og Flåklypa er alle solide kandidater til 9ern. På 8ern kryr det av filmer: Den Brysomme Mannen, Mannen Som Elsket Yngve, Den Brysomme Manne, Elsk Meg I Morgen, Insomnia etc. Forøvrig spent på Budbringeren, står usett i hylla.

Lenke til kommentar

Bob_3: Se Bryllupsfesten. Virkelig klassisk Wam & Vennerød-kvalitet. Håper inderlig at W&V gir ut resten av filmene sine. Perler av en dimensjon. Helt i klasse med Lasse & Geir og Åpen Framtid. Sistnevnte er fortsatt min favoritt fra Norges største auteurer gjennom tidene.

Endret av tjalla
Lenke til kommentar

Ghost town (2008)

 

Hva skal jeg si? Filmen handler om spøkelser. I begynnelsen er jeg litt forvirret. Jeg vet ikke helt om jeg liker filmen eller ikke. Så ler jeg litt. Typen min sier jeg har dårlig humor. Han spør om vi ikke skal slå av filmen og finne noe annet å se på når den er kommet ca halvveis. Jeg sier nei. Igjen får jeg høre at jeg er snål.

 

Men han forandrer mening. Når filmen er ferdig synes han den var rimelig bra. Litt spesiell, men ganske bra allikevel.

 

Jeg liker den nok bedre enn min kjære. Jeg er over gjennomsnittet begeistret for spøkelser , vampyrer og varulver. I tillegg er det litt romantikk inne i bildet. Og en del humor.

 

Jeg gir filmen min anbefaling, selv om det ikke er den beste filmen jeg har sett. Du sitter ikke igjen med et "wow!". Men dersom du ikke forventer deg noen wow-opplevelse tror jeg du vil like filmen du også.

 

For min del får filmen en 7,6 av 10

Lenke til kommentar
Bob_3: Se Bryllupsfesten. Virkelig klassisk Wam & Vennerød-kvalitet. Håper inderlig at W&V gir ut resten av filmene sine. Perler av en dimensjon. Helt i klasse med Lasse & Geir og Åpen Framtid. Sistnevnte er fortsatt min favoritt fra Norges største auteurer gjennom tidene.

Har vurdert den, men kombinasjonen litt tom lommebok/dyr film har hindret meg. Åpen Framtid har jeg sett, finfin film det. Adjø Solidaritet og Drømmeslottet står i hylla, bør kanskje ta en titt snart.

Lenke til kommentar
...Norges største auteurer gjennom tidene.

Hehe, her er det noe feil. En diskusjon om norsk film er ikke mye verdt uten å ha tatt for seg storverkene til auteuren Vibeke Løkkeberg. Jeg nevner i fleng: Løperjenten, Måker, Hud og Der gudene er døde. Glemmes må heller ikke Terje Kristiansens uforlignelige Høvdingen. Det er vel på tide at disse to får nye statlige midler slik at norsk film fortsatt kan markere seg utenlands...

Lenke til kommentar
Har du sett Åpenbaringen, Montag? Det nærmeste Norge kommer en auteur er vel Arne Skouen og muligens Bent Hamer.

Nei, det er dessverre et av hennes "mesterverk" som har gått meg hus forbi - heldigvis? Vil du anbefale den? :!:

 

For å være litt mer seriøs: Om man ønsker å se en god norsk film vil jeg slå et slag for Erik Løchens Jakten.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...