Gå til innhold

Mini-anmeldelse av den siste filmen du så


tjalla

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Brødrene Dal og Legenden om Professor Drøvel.

 

Gode, gode barndomsminner, og 29 kroner på Elkjøp - da måtte jeg jo?

Serien var ikke helt som jeg husker den. Var bare magisk og hysterisk morsom da jeg var liten, nå ble det litt mye "fortfilm-humor" og ordspill, selv om en del sketcher fortsatt var veldig morsomme (artig å se Monty Python-inspirasjonene).

Nå må det jo også poengteres at dette var den første Brødrene Dal-filmen. Atlant-is (og Spektralsteinene) er jo begge en del nyere. Kanskje humoren er oppdatert der? Husker mye av Atlant-is, så jeg må vel få sett den snart. Også kommer det jo faktisk ny i 2005, sier imdb.

Lenke til kommentar
Brødrene Dal og Legenden om Professor Drøvel.

 

Gode, gode barndomsminner, og 29 kroner på Elkjøp - da måtte jeg jo?

Serien var ikke helt som jeg husker den. Var bare magisk og hysterisk morsom da jeg var liten, nå ble det litt mye "fortfilm-humor" og ordspill, selv om en del sketcher fortsatt var veldig morsomme (artig å se Monty Python-inspirasjonene).

Nå må det jo også poengteres at dette var den første Brødrene Dal-filmen. Atlant-is (og Spektralsteinene) er jo begge en del nyere. Kanskje humoren er oppdatert der? Husker mye av Atlant-is, så jeg må vel få sett den snart. Også kommer det jo faktisk ny i 2005, sier imdb.

Atlant-is var fantastisk husker jeg.

Så såvidt litt av det nylig på gamle opptakskassetter. Det er virkelig noe med de der greiene der.

Hadde helt glemt av Brødrene Dal. Det var noe mystikk over den det der som gjorde det litt artig.

 

Anyways. Jeg har sett 12 Angry Men. Kjekk sak.

 

S,

Lenke til kommentar
Brødrene Dal og Legenden om Professor Drøvel.

 

Gode, gode barndomsminner, og 29 kroner på Elkjøp - da måtte jeg jo?

29,- for DVD? :dribble:

Siste jeg så var "Smala Sussie".

Den var jo artig til tider men jeg trodde virkelig jeg skulle dø da jeg fant ut at vi bare hadde sett de første 55 minuttene og ca. 45 minutter stod igjen. ;)

Lenke til kommentar
Brødrene Dal og Legenden om Professor Drøvel.

 

Gode, gode barndomsminner, og 29 kroner på Elkjøp - da måtte jeg jo?

Serien var ikke helt som jeg husker den. Var bare magisk og hysterisk morsom da jeg var liten, nå ble det litt mye "fortfilm-humor" og ordspill, selv om en del sketcher fortsatt var veldig morsomme (artig å se Monty Python-inspirasjonene).

Nå må det jo også poengteres at dette var den første Brødrene Dal-filmen. Atlant-is (og Spektralsteinene) er jo begge en del nyere. Kanskje humoren er oppdatert der? Husker mye av Atlant-is, så jeg må vel få sett den snart. Også kommer det jo faktisk ny i 2005, sier imdb.

Husker jeg så på Brødrene Dal og spektralsteinene på tv i mine yngre dager... det var veeeeldig skummelt :p Hadde vært artig og se serien igjen :)

Lenke til kommentar

Skulle leie meg en film i går, men fant ingenting.

 

Ben kingsley har jeg alltid likt, av en eller anne årsak.

 

Langt nedi hyllene fant jeg "House of Sand and Fog".

 

Jeg hadde ingen forventinger til denne filmen, og regna vel egentlig med å sovne.

 

Men nei, for en uvanlig god film. Skuespiller prestasjonene var enorme, karakter galleriet det samme. Historien var for meg genial.

 

Vet ikke hvorfor denne filmen "traff" hos meg, kanskje fordi jeg ikke hadde noen forventinger.

 

5/6

 

V

Endret av vetle
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...