Gå til innhold

Mini-anmeldelse av den siste filmen du så


tjalla

Anbefalte innlegg

The Usual Suspects

Uansett, mot slutten får man vite plottet, og det hele er meget genialt.

 

At det var Spacey som stod bak det hele, hadde jeg gjennomskuet i løpet av den første halvtimen, så ville ikke kalt det meget genialt. Det jeg derimot ikke gjennomskuet var hvordan han lagde historien, men det veier alikevel ikke opp at twisten var lett å gjennomskue. Artig, men ikke genialt.

 

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
The Usual Suspects

Uansett, mot slutten får man vite plottet, og det hele er meget genialt.

 

At det var Spacey som stod bak det hele, hadde jeg gjennomskuet i løpet av den første halvtimen, så ville ikke kalt det meget genialt. Det jeg derimot ikke gjennomskuet var hvordan han lagde historien, men det veier alikevel ikke opp at twisten var lett å gjennomskue. Artig, men ikke genialt.

 

Den har iallefall null gjensynsverdi merka jeg den andre gangen jeg så den.

Lenke til kommentar
The Usual Suspects

 

Ett "kupp" ombord på en båt, ender i katastrofe, og av fem kriminelle står bare én igjen for å fortelle historien. Stopper her i frykt for å spoile. Filmen var relativt komplisert med mye flashback og kanskje vel vanskelig å følge, noe som trekker ned, fordi jeg hater det! (Kanskje jeg bare var trøtt? Eller er det en krevende film?)

Uansett, mot slutten får man vite plottet, og det hele er meget genialt.

 

Kan ikke si noe på skuespillerne. Meget godt utført. Har omtrent ikke sett noe av Kevin Spacey, men han tok rollen meget bra!

 

Kan absolutt anbefale den. 7/10.

 

Jeg husker den som litt vanskelig å følge første gangen jeg så den. Ikke mye, men bare litt. Andre gangen gikk det mye lettere og jeg hadde ingen problemer med å følge den.

Lenke til kommentar

Fight Club ville klart seg utmerket uten twisten, det ville ikke Usual Suspects.

 

Det var umulig å la vær å prøve å finne ut av tvisten når man har hørt så mye om den, i tillegg til at den ligger (for) høyt på 250.

Det er også umulig å ikke finne twisten når man først vet om den.

Lenke til kommentar
En visuell nytelse stappet med symboler, dype meninger

 

Skjønte du de da?

Jeg må vel ha sjønt noe siden jeg sjønte den var stappet med symboler og dype meninger.

 

 

Denne filmen handler om livets krestløp og hvordan å leve det vel. "The more you love, the more you hate". Filmen baserer seg rundt dette utrykket og hinter med flere anledninger til hvor viktig det er med selv kontroll.

 

Ett av flere eksempler er når den gamle manne bruker kattetens hale til å male med. Han er aldri for snill med dyrene og aldri for slem. Det er en balansegang som han har funnet for å unngå hat og sorg.

 

 

Underveis i filmen lå jeg merke til ett hav med ting, men jeg kommer ikke på alt i farten nå.

Lenke til kommentar

Meget vakker film det der ja. Må få sett mer av Kiduk.

 

Og siden vi var inne på Fight Club, så tror jeg nesten jeg tørr å hevde at det er filmen med størst gjensynsgevinst noen sinne. Lag på lag med ting som avdukes gang etter gang. Det er bare umulig å absorbere den hele og fulle FC-opplevelsen ved første visning.

Endret av Speik
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...