Gå til innhold

Mini-anmeldelse av den siste filmen du så


tjalla

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Jeg tror filmen du leter etter er Kung Fu, Montag.

Hehe, det er en helt grei komedie det der, men ikke akkurat hva jeg etterlyste...

 

Kuro-obi er blant de bedre jeg har sett i det siste mht kampsportaspektet, noe den da også har fått mye skryt for i internasjonale karatesirkler. Dessverre henfaller også denne filmen til perioder med pinlig dårlig skuespill og banale stereotypier som ødelegger for resten av filmopplevelsen. Filmens budskap er dog godt.

Lenke til kommentar

Sonny Chiba sin Street Fighter-serie er også en slik legendarisk serie for karatefans, men som også ødelegges delvis av en hysterisk bikarakter. Har ingenting med spillene å gjøre, filmene kom på slutten av 70-tallet.

 

Merk at alle filmene Solaar nevner er vestlige adapsjoner av kinesiske wuxia-filmer. I de ordentlige wuxia (sword & sorcery, uttales vusja) filmene er det alltid slitsomme komi-karakterer. Samme med kung fu filmer fra 70-80 tallet.

Endret av Bytex
Lenke til kommentar

The Uninvited (2009): En film som ganske tydelig er inspirert av filmer som The Sixth Sense. Den er krydret med noen dårlige skuespillere og standard-triks for å skremme deg. Det er så innlysende at ting ikke er som de virker i denne her, og du vet de vil prøve å lure deg med en twist. Allikevel klarte jeg ikke å "cracke koden" og ble litt lurt. Så pluss for det. Ellers ikke så mye å rope hurra for. Som alltid redder filmer som nøtteknekkeren min ikke helt klarer å ta, seg godt på akkurat det. Så det blir ikke total slakt, men en middels karakter. For lengre omtale, sjekk flaggskipet.

 

2.5/5

Lenke til kommentar

The Usual Suspects

 

Ett "kupp" ombord på en båt, ender i katastrofe, og av fem kriminelle står bare én igjen for å fortelle historien. Stopper her i frykt for å spoile. Filmen var relativt komplisert med mye flashback og kanskje vel vanskelig å følge, noe som trekker ned, fordi jeg hater det! (Kanskje jeg bare var trøtt? Eller er det en krevende film?)

Uansett, mot slutten får man vite plottet, og det hele er meget genialt.

 

Kan ikke si noe på skuespillerne. Meget godt utført. Har omtrent ikke sett noe av Kevin Spacey, men han tok rollen meget bra!

 

Kan absolutt anbefale den. 7/10.

Lenke til kommentar
The Uninvited (2009): En film som ganske tydelig er inspirert av filmer som The Sixth Sense. Den er krydret med noen dårlige skuespillere og standard-triks for å skremme deg. Det er så innlysende at ting ikke er som de virker i denne her, og du vet de vil prøve å lure deg med en twist. Allikevel klarte jeg ikke å "cracke koden" og ble litt lurt. Så pluss for det. Ellers ikke så mye å rope hurra for. Som alltid redder filmer som nøtteknekkeren min ikke helt klarer å ta, seg godt på akkurat det. Så det blir ikke total slakt, men en middels karakter. For lengre omtale, sjekk flaggskipet.

 

2.5/5

 

Jeg syntes filmen var litt over middel . Var det ikke nok roboteksplosjoner for deg kanskje? :!: (uff...)

 

Av meg får den mer.... 6,5/10

Lenke til kommentar
Har du sett originalen (Jangwha Hongryeon)? Jeg trenger ikke engang å ha sett remaken for å si at originalen er 1000 ganger bedre.

Jeg trenger ikke å ha sett noen av filmene for å vite at jeg er uenig med slike antagelser. ^^

Uenig i en antagelse? :p

 

Den filmen virket forøvrig meget bra.

Lenke til kommentar
Jeg syntes filmen var litt over middel . Var det ikke nok roboteksplosjoner for deg kanskje? :!: (uff...)

 

Sett The Sixth Sense? Tror den vil falle veldig i smak hvis man likte The Uninvited. For meg var det eneste som reddet sistnevnte slutten. Med bedre regissør, andre skuespillere og en litt annen setting kunne konseptet i The Uninvited blitt særdeles bra utnyttet. Men bevares, The Uninvited har absolutt potensiale til å tilfredsstille mange. Noe som på sett og vis er det viktigste. :)

Lenke til kommentar

Sherlock Jr. (1924)

Director: Buster Keaton

We are lost! He is sending for the world's greatest detective - Sherlock Jr.!

 

2008_2keaton.jpg

 

Buster Keaton leverer nok en gang en god film. Denne gangen har han selv regissert filmen. Filmen er jævla kreativ, scenene i kinoen var veldig originalt og kreativt. Sherlock Jr. har mange heseblesende stunt som bare Keaton klarer. Buster skal ha kudos for å ha baller av stål.

 

Ikke keatons beste, men absolutt verdt en titt.

 

He Died with a Felafel in His Hand (2001)

Director: Richard Lowenstein

Sam: There's all these words for a woman who doesn't want to have sex: frigid, uptight, cold, icy. But can you like even think of one word for a man that doesn't want to have sex?

Danny: Dead?

 

2436886620_f4a94fa547.jpg?v=0

 

En anmeldelse her inne ga meg en liten interesse til å se denne filmen. Hadde aldri hørt om den før, og etter en liten titt på traileren så bestemte jeg meg til å se den. Filmen er en blanding mellom "Trainspotting" og "I Heart Huckabees". "Trainspotting" pga at filmen har en veldig "skitten" stil og "I heart Huckabees" pga humoren og det filosofiske elementene.

 

Filmen hadde god humor, var flere ganger jeg humret for meg selv. Filosofiske var interessant nok, og filmen hadde endel interessante teorier. Musikken i filmen var god nok, skuespillet var helt greit. Dessverre tapte filmen seg litt mot slutten, repeterte seg litt, men var bare på slutten, så ingen big deal. Anbefaler ihvertfall filmen til folk som liker smarte filosofiske morsomme skitne filmer.

 

What the #$*! Do We (K)now!? (2004)

Directors: William Arntz, Betsy Chasse, Mark Vicente

 

Have you ever stopped for a moment and looked at yourself through the eyes of the ultimate observer?

 

orig00052.jpg

 

Filmen begynte greit, hadde noen interessante teorier om verden og om alt er en illusjon osv osv. Men etterhvert som filmen bygde seg opp, så ble filmen rett og slett uinteressant og "kvalm". Det skulle liksom være en dokumentar, men gikk over til en dårlig B film. Slutten var totalt oppkast med overdreven happy ending. Happy ending passer da ikke i en dokumentar!

 

Jeg har ikke så stor peiling på kvantum fysikk og slike ting, så visste ikke om det disse professorene sa var sant, og etter litt lesing så mener folk at alt var omtrent ren bullshit.

 

Som sagt: Teoriene i begynnelsen var interessante nok, selv om jeg selv ikke tror på noe slikt. Men filmen gikk over til kvalmende tv norge dritt.

 

4/10

Endret av BadSmile
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...