Gå til innhold

Mini-anmeldelse av den siste filmen du så


tjalla

Anbefalte innlegg

Vel brakk nesten nakken:

 

In one scene at a train station, Buster Keaton was hanging off of a tube connected to a water basin. The water poured out and washed him on to the track, fracturing his neck nearly to the point of breaking it. This footage appears in the released film. Keaton suffered from blinding migraines for years after making this movie and was unaware of the reason, until a doctor diagnosed him in the 1930s.
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Paranoid Park

 

Gus van Sant er synonymt med ungdommer (i krise) og hans drømmende/hypnotiserende formspråk, i kombinasjon med en fragmentert narrativ utvikling. Hele historien fortelles gjennom Alex sine fingre i det han skriver sin tilståelse - den er hoppende og ufullstendig. Et typisk trekk ved dagens ungdom - en fragmentert opplevelse av tilværelsen. Fantastisk musikk og slow-motagninger som bare suger en inn i Alex persepsjon på virkeligheten. 8mm begynner å bli et gammelt triks i boka, men fy som det funker hver gang. Kommer garantert til å bli bedre ved neste visning. Elephant bare vokser og vokser.

Endret av tjalla
Lenke til kommentar

På lørdag og idag så har jeg sett Gudfaren 1 og 2. Tenkte jeg kunne ta dem i samme post.

 

Gudfaren 1 er, som sikkert de fleste vet, Imdb nr 1 film, eller var. Vet ikke hvordan den listen ser ut nå, men det for hver det samme. Dette er en fantastisk film. Jeg vil bare si med en gang, at jeg har sett disse to før, bare så det er sagt. Første gangen jeg så Gudfaren 1 så likte jeg den, men syntes den ble litt langtrukken, alt for lenge og forvirrende. Det var ett år siden jeg hadde sett den da jeg satte meg ned på lørdag.

 

Filmen er genial. Jeg tror ikke jeg trenger og gå dypere ned i story osv, har du ikke sett den, så få ræva i gir.

 

Gudfaren 2.

 

Etter og ha sett den i dag, så ble den faktisk en av mine yndlingsfilmer. Mange vil nok være uenige med meg når jeg sier at den er bedre enn den første. Grunnen er at jeg syntes at den første satte oss inn i familien. Altså, den introduserte (nesten)alle karakterene og lot oss bli kjent med dem.

 

Jeg syntes at 2'en er morsommere, mer spennende og rett og slett, mer underholdene. Jeg elsker Robert De Niro i rollen som Vito Corleone like mye som jeg elsker Al Pacino i rollen som Micheal Corleone. Historien i 2ern er også utrolig vanvittig og kald. Begge filmene skildrer hvordan Michael utviklet seg fra en, vell anstendig fyr til en kald mafiamorder. Historien er utrolig bra fortalt.

 

I 2ern for du også se hvordan Vito Corleone ble den han var, kanskje det jeg liker mest i filmen.

 

Drit i om de er gamle, disse filmene er rett og slett tidløse. Du glemmer fort alderen, og tiden. Hvis du har sett dem før og ikke likte de så godt, se dem igjen. Du vil ikke angre, jeg personlig fattet mer og likte de enda bedre.

 

Det ble nå alltids litt kluss og en del leifer. Men, dere tar poenget.

Endret av Batnobbit
Lenke til kommentar
Mange vil nok være uenige med meg når jeg sier at den er bedre enn den første.

Faktisk ikke. Det er en god del som synes Part II er hakket over, inkludert meg.

Tror faktisk de fleste deler dette synet. (ja, meg også)

Part II (sammen med T2) blir ofte ansett som beste oppfølgerfilm of all time.

Endret av Danielzu
Lenke til kommentar
Gjest Slettet+9871234

Seven Pounds (Will Smith, 2008). Smith spiller Ben Thomas, en mann som tynges av en alvorlig hendelse som har gått ut over ham selv, hans kone og tilfeldige ofre. På grunn av skyldfølelsen han sitter igjen med vil han hjelpe samme antall tilfeldige personer for å bøte.

 

Filmen er veldig godt gjennomført, og skuespillerne gjør en svært god jobb. Den minner veldig om 'Crash' med samme drama og type filmmusikk. Denne er absolutt verdt å se, og det er lenge siden jeg har sett en så god film. Avslutningen er best, og det var nesten så jeg måtte felle en tåre. (Er ingen emo-kid though).

 

Denne fortjener terningkast 6 fra meg.

Lenke til kommentar

Grining av film er da helt normalt. Om filmen treffer deg emosjonelt nok så skal man være ganske så kald om man ikke får medfølelse for de i filmen. Selv har jeg opplevd flere ganger at tårene har presset på, og det bare øker opplevelsen min av filmen. En film som klarer å bevege mine følelser så sterkt er en bra film.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...