Gå til innhold

Mini-anmeldelse av den siste filmen du så


tjalla

Anbefalte innlegg

He Died with a Felafel in His Hand

Filosofisk, tilfeldig, sær.

 

Helt genial. Australske bokollektiv med diverse orgiale typer, med forskjellige problemer og for lite penger. Albino moontanning. Paganister, nynazister, homser, facister og en deprimert forfatter som ikke klarer å skrive.

 

Den vokser fra gang til gang. Den er omtrent perfekt. Både glad og trist, til tider ganske dyp.

 

9,5/10

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Er nok på grunn av at filmen er altfor realistisk for deg. Kanskje en robot eksplosjon hadde gjort filmen bedre?

 

Eller kanskje jeg synes det blir for dumt å sitte å se på gamle menn lekebryte med hverandre?

 

Jeg er forøvrig ikke så glad i roboteksplosjoner, men lurer på om det er ok å mene noe om en film her inne, selv om ikke du er enig? Eller burde jeg undersøkt med deg først hva du syntes om filmen, og så kopiert karakteren din?

Lenke til kommentar

Til tross for kleint svar må stille meg på BadSmiles side. Wrestleren er på et ytters kritisk punkt i livet hva gjelder både karriere, familie og helse, og filmen behandler alt dette, riktignok på en veldig nedtonet måte. Må si at det definitivt er en hel del som skjer, ja.

Lenke til kommentar

The Wrestler var fantastisk. Den var kanskje litt for subtil for deg, Linn Christin, da dette definitivt er en smakssak. Men når man klarer å nyte atmosfære og minimalisme, da er The Wrestler et sikkert stikk.

 

F.eks. avataren min er fra filmen Lost in Translation, som jeg ikke likte i det hele tatt første gang jeg så den for to-tre år siden, nettopp fordi den er så subtil og realistisk (ingenting skjer.) Men nå syns jeg den er nær perfeksjon.

Endret av Speik
Lenke til kommentar
The Wrestler 2008

 

Den har fått god karakter på imdb, uten at jeg klarer å forstå hvorfor. Filmens handling var dårlig og det skjedde liksom ingenting underveis. Avdanka bryter bryter. Avdanka bryter havner på sykehus. Avdanka bryter pensjonerer seg. Avdanka bryter begynner å bryte igjen. THE END.

 

3/10

 

Skjedde ingenting underveis? Filmen handlet forøvrig ikke om bryting. Det var kun et virkemiddel for å fortelle den virkelige historien i denne flotte filmen. Den kunne like godt blitt kalt "The model", dog vært litt vanskelig å få til en like symbolsk slutt. Dette er en fall-from-grace fortelling, om menneskelige relasjoner og det å virkelig leve. Se for deg at dine drømmer går i oppfyllelse. Du lever drømmen. Men så tar det slutt og man må lære å hanskes med det. Kanskje vanskelig å forestille seg for de yngre, men om du klarer dette så tror jeg nok du vil se filmen i et nytt lys og sette pris på det vidunderlige med den. Take it as a challenge :)

Lenke til kommentar

Kan noen fortelle meg hva som skjedde da, som jeg ikke har fått med meg?

 

Legger dette i spoiler så ikke de som planlegger å se filmen får ødelagt opplevelsen sin

 

 

utdanka bryter sliter med økonomien og jobber ved siden av og bryter i helgene

 

Utdanka bryter bor i en trailer

 

Utdanka bryter har et dårlig forhold til sin datter

 

Utdanka bryter får et bedre forhold til sin datter, men dette varer i 2 dager og etterpå får han igjen et dårlig forhold til sin datter

 

Utdanka bryter har ikke dame. Utdanka bryter sjekker opp stripper. Utdanka bryter holder på å bli sammen med stripper. Utdanka bryter har fremdeles ikke dame

 

Utdanka bryter blir syk og pensjonerer seg.

 

Utdanka bryter begynner å bryte igjen

 

1. han får ikke dame

2. han får ikke tilbake datra si

3. han får ikke bedre råd

4. han får ikke flere venner

5. han blir ikke friskere

6. Han slutter ikke å bryte

7. Han har fremdeles ettervekst etter å ha bleika håret :ermm:

 

Så tilgi meg for at jeg lurer på hva som er poenget med historien, sånn rent bortsett fra å vise hvordan 50 år gamle menn kan knuse glass i hodet på hverandre og stifte fast penger i sin egen panne...

 

Kom forresten på en ting som skjedde. Han sluttet i jobben sin.

 

Lenke til kommentar

Les Dotten sitt innlegg, om du ønsker å se hva filmen handler om.

 

Du kan segmentere en hvilken som helst film ned til de punktene du nettopp listet opp og alle filmer vil miste sin mening. Jeg kan f. eks si at LOTR er filmer som handler om litt slossing og litt kriging - samt at jeg har kastet bort nesten 9 timer av mitt liv - men intensjonen bak filmene er likevell anderledes. Det treffer noen, men ikke alle.

 

At du ikke likte The Wrestler er helt kurrant, men etter min mening bør du komme med bedre argumenter enn at ingenting skjedde - for det gjorde det. Om du virkelig vil se en film der ingenting, eller lite skjer, sett på 4 luni, 3 saptamâni si 2 zile. God filmfornøyelse.

Endret av HenHau
Lenke til kommentar

Likte ikke The Wrestler jeg heller. Husker ikke hva jeg gav den, men tror at det lå rundt 3/10 også.

 

Filmen er svak å gi oss sikkelig character bygging. Datteren får vi ingen forhold til. Selv Roukes figgur (glemmer navnet) var overflatisk. Skuespillingen til datteren var tragisk å se på, særlig i den "viktige" scene der de vandrer på tivoli området (tror det var det det var).

 

Wrestling scene var passiv filmet, og gav lite innlevelse, men her er jeg nok biased siden jeg kan ikke fordra wresting....at voksne folk liker det er ubegripelig til meg, kan like så godt gå ut i hage og leke Cowboys and Indians.

 

Jeg fatter hele pointet og budskapet. Det kunne vært sikkelig bra, men hans kamp å komme tilbake på rett kjør, og bevise segselv til datteren og personene rundt han var dårlig fremskildret i min meining.

 

Vi satt der 4-5stk og alle følte det samme. Ingen brydde seg over personene i filmen. Det var som å lese starten på en bok, så hoppe til slutten.

Lenke til kommentar

Jeg ventet et fantastisk drama utenfor ringen, noe jeg aldri fikk. Selvfølgelig var det kanskje meningen - hele livet hans fantes i ringen. Jeg følte at jeg aldri helt fikk kommer under huden på Rourkes karakter. Traileren er muligens den mest rørende traileren jeg har sett noensinne, det er bare så utrolig synd at den ikke helt levde opp til mine forventninger.

 

AvidGamer: Filmen fremstiller wrestling som noe utrolig meningsløst og selvskadende. En trenger da absolutt ikke like wrestling for å se føle noe under wrestlingscenene. Fotoet er enkelt, men det fungerer godt fordi det er så down-and-dirty hele veien.Klippinga mellom kampen og stunden i garderoben etter kampen er et fabelaktig virkemiddel. Man ser virkelig effekten av leken, noe man virkelig ikke tenker over når man ser wrestling/boksing på tv.

 

Jeg kommer garantert til å se den igjen. Forventninger er ødeleggende greier.

Endret av tjalla
Lenke til kommentar
Gjest Slettet+9817324

On a clear day you can see forever 3/6

 

Litt stusselig det her : reinkarnasjon høres interessant ut men filmen griper meg ikke særlig , gode sanger og en veldig kort cameo av en ung Jack Nicholson er det eneste som gjør filmen "se-bar"

Endret av Slettet+9817324
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...