Gå til innhold

Mini-anmeldelse av den siste filmen du så


tjalla

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

så detektor på skolen i dag ( :) ), syntes den var ganske bra egentlig. Men det var noen ting som burde ha vært forandret på... vet ikke helt om jeg likte at det var sånne små humor biter innimellom... men uten tror jeg filmen hadde blitt noe kjedelig og tyngre.

Jeg lurer på hvordan filmen hadde vært med en ulykkelig slutt :hmm: . Men siden det virker som om det egentlig er en komedie så duger den.

Lenke til kommentar
Et Cetera!

Av Jan Svankmajer!

Hurra!

Nå skal jeg se den igjen.

 

S,

Har du noe av Svankmajer igjen nå, "Svankmajer"? Noe du ikke har sett?

 

Jeg har en del på PC-en her skjønner du.

Jei.

Ja, har igrunn det. :ermm:

 

Another Kind Of Love

mlove3.jpg

 

The Castle of Otranto

otranto.jpg

 

Don Juan/Sanche

mdon4.jpg

 

J. S. Bach In G-Minor (Har jeg denne? Hm. Husker inte.)

mbach7.jpg

 

Historia Naturae

mhist9.jpg

 

The Garden

mgarden1.jpg

 

Har du noen av disse?

 

Et Cetera har jeg sett før da egentlig. Jeg får bare sånne merkelige kick iblant. :confused:

 

S,

Endret av Svankmajer
Lenke til kommentar

Alt er interessant.

Disse er ikke utgitt noensteder heller lengre, så det er vel neppe noen annen måte enn å laste de ned.(Hvis det er det du mener med fy-fy versjoner)

Jeg finner de ikke dog. (Unntatt The Garden, men han som eier den virker ikke særlig keen på at andre prøver å laste den ned.)

 

Hadde vært ålreit om du hadde lastet de opp ja, men ingen krav akkurat. :p

 

S,

Lenke til kommentar

Fikk sett Requiem for a Dream nå.

 

Sitter igjen med VELDIG blandede følelser.

 

På en side var det en ufattelig gjennomarbeidet film. Veldig imponerende, og det var veldig ofte at alle effektene og kreative kamerabruken kom denne... narko-opplevelsen... til nytte. Jeg hatet uansett den første halvtimen. Det liksom veldig synd, for jeg synes ting var veldig balansert utover i filmen. Det var rett og slett bare et kaos av effekter og noen kjente fjes som tittet frem nå og da. Masse irriterende lyder eller en eller annen musikkform hele veien gjennom... jeg fant det utrolig plagsomt og jeg ble lite inspirert til å faktisk bry meg om denne gamle kjerringa som ville slanke seg og denne flotte sønnen som tjente penger. Det kunne gått litt roligere for seg.

 

Men det ble bedre etter hvert. Det var flere flotte scener med den dama foran TV-en. Spesielt den der TV-showet kommer inn i huset hennes og kjøleskapet begnner å sprette rundt på gulvet. Det var også flere ganger at jeg ikke visste hvor hun befant seg... at jeg var helt i villrede. Jeg likte det, men ellers var det ikke verdens mest uforutsigbare film.

 

Men den gjorde ikke et sånt inntrykk som jeg hadde håpet... langt i fra. Selvfølgelig forverret det synet mitt på dop og sånn, men det var alt for fremtredende at alt var fiksjon tror jeg. Noen ganger måtte jeg le pga. vittige narkogrimaser. Med litt lavere tempo i klipping og disse – for all del spektakulært pene – effektene litt mer spredd ut over... så kunne jeg faktisk satt i å sympatisere med karakterene og felle en tåre.

 

Og slutten ble feil. Føltes som happy ending. Fin musikk liksom. Folk som klemmer hverandre. Dystert, så klart, så det var ikke smileslutt... men den var ikke akkurat noe virkningsfull... på meg i hvert fall. En fyr hadde lovet meg at jeg ville sitte og gape, men det funket ikke.

 

Men det var vel mye eksperimentering involvert, og det var vel vellykket... for all del... bra film. Godt innkjøp tror jeg – litt skuffet til tross.

 

Og jeg så Evil Dead for litt siden. Den var fantastisk. Fyrer opp toeren nå tenker jeg.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...