Gå til innhold

Mini-anmeldelse av den siste filmen du så


tjalla

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
En slager hvis du liker Gummo altså?

Hehe, for det første er Gomorra en god film, for det andre framkalte den ikke brekningsfornemmelser. Jeg ser dermed ikke helt sammenlikningsgrunnlaget...

 

Det gjør jeg.

(...) men den har ikkje nokon tradisjonell historie eller plott, og det gjer at mange ikkje liker den.
Lenke til kommentar

Noen tradisjonell historie eller plott har ikke Gomorra. Men Gummo, som er sykelig kvalm, har ingen av de gode elementene Gomorra har. Jeg ga sistnevnte tre av fem stjerner, selv om jeg hadde en del ankepunkter. Den er tidvis uengasjerende, følelsesløs og byr aldri på seg selv. Riktignok er det meningen at man skal se et kaldt og kynisk portrett om Camorra i Napoli, men for meg fungerte det ikke helt. Den gir likevel et godt innblikk i mafiaen og er ikke kjedelig.

 

Gummo... herrejesus, den var motbydelig. Harmony Korine er avskrevet i all fremtid her i gården.

Lenke til kommentar

Izgnanie (2007) (The Banishment)

Director: Andrei Zvyagintsev

 

the-banishment-14.jpg

 

Har hatt "The Return" lenge på dvd, da jeg har hørt mye god ord om den. Jeg kom meg aldri til å se den, men har fått sett den siste til samme regissør. Og her må jeg bare si at jeg bøyer meg i støvet. Denne filmen er en av de beste jeg har sett fra 2007. There Will Be Blood og denne må jeg si er like gode.

Kinematografien er spesiellt god i denne, på høyde med Tarkovsky sin kinematografi, og det sier mye. Filmen har ingen grove kutt, den er veldig "smoothe" overganger fra scene til scene. Hadde også noe gode teknikker fra overgang imellom fortid og nåtid. Filmen hadde lite musikk, men når det først var musikk, så satte den en svært god og mørk stemning. Skuespillet var det ingenting å si på.

 

Filmen hadde ett perfekt tempo, kjedet meg ikke ett sekund. Og det har mye å si når filmen varte i 2 timer og 30 minutter. Det var spesielt ett take som var fantastisk, og jeg sitter enda å grubler på åssen de fikk til den scenen.

 

banishment.jpg

 

Vel filmen anbefales stort til alle filmelskere, ihvertfall dem som har sansen for Tarkovsky eller Nuri Bilge Ceyla filmer.

Endret av BadSmile
Lenke til kommentar

Silent Night, Deadly Night 4: The Initiation

 

Tok endelig mot til meg og tenke jeg skulle slite meg gjennom denne greia her. På VHS, til og med. :p

 

Først og fremst, glem "Silent Night, Deadly Night" biten av tittelen. Det er én overfladisk scene der de har julepynt, juletre og greier, men det er totalt overflødig og har ingenting med resten av filmen å gjøre. Morderen i de to forrige filmene var Ricky, broren til Billy fra den første filmen. Denne gangen har vi en mer eller mindre tilbakestående fyr kalt Ricky i en liten rolle, men det er den eneste sammenhengen med resten av serien. Vel, bortsett fra at Ricky sitter og ser en drømmesekvens fra den tredje filmen på tv, av en eller annen grunn. Om jeg nevner han spaserer rett inn i et rom hvor hovedpersonen har sex men mannen sin og setter seg ned og ser på tv sier det sitt. At hun ikke har noe imot det hjelper heller ikke. :p

 

Men om vi glemmer SNDN-biten sitter vi igjen med en film kalt The Initiation. Kort sagt handler det om en dame som hopper fra et hustak og tar fyr når hun treffer bakken (nei, hun overlever ikke. merkelig nok) :p. En kvinnelig reporter blir interessert i å løse gåten, og sporene leder henne til en gjeng ganske sære damer. Før hun vet ordet av det blir alt et surr av merkelige drømmer, insekter og paranoia. For å si det mildt.

 

Denne filmen overrasket meg ganske mye. Ja, den er elendig, og nei, skuespillerne er ikke stort bedre. Men som ren underholdning er den faktisk ikke så verst. Som fjerde film i SNDN-serien får den strykkaraktern uten tvil, men som selvstendig film uten noe sammenheng men noen andre filmer er det nesten brukbar. Nesten.

 

Vurdering: 5/10 Bedre enn forventet, men det sier ikke stort. :p

Endret av thecrow77
Lenke til kommentar

Er det trashing av Gummo jeg hører? Men skal alt være så jævla "fint" da? Er det ikke flott å se noe helt forjævlig i blandt? Den er også etter min mening veldig vakker, og det er synd at noen ikke ser de poetiske kvalitetene som oser ut av dette mesterverket.

 

Jeg må se mer film...

Endret av Badering
Lenke til kommentar
Så filmen beholdt serien sitt navn, men har ingen skuespillere og ingen fellesnevnere i plottet med resten av serien? Fancy. Blir som om Transformers 2 handler om julenisser og hagegnomer.

 

Jepp, på samme måte som Halloween 3: Seasons of the witch. Det er fortsatt Halloween i navnet, og historien handler om noen Halloween-masker. Det er eneste sammenheng med resten av serien. Og nei, det er ikke engang masken Michael Meyers har. Filmen er ellers grei nok. ;)

 

Transformers 2 med julenisser og hagegnomer kunne blitt tøft. Uansett hadde den nok ikke blitt dårligere enn den forrige. :p

Lenke til kommentar
Transformers 2 med julenisser og hagegnomer kunne blitt tøft. Uansett hadde den nok ikke blitt dårligere enn den forrige. :p

Det høres ut som en moro film. Sleng med et par syngende ekorn og en håndfull muterte robotdinosaurer så blir også Dotten fornøyd. :!:

 

@Badering: Vennligst ikke trekk Babencos navn ned i søla med Gummosøplet. Pixote er en film på høyde med Cidade de deus.

Endret av Montag
Lenke til kommentar
Sorry Montag, det er allerede robotdinoer i Transformers

Herregud, nå føler jeg virkelig alderen tynge. Vel, dette barnefilmkonseptet hadde uansett ikke hatt ondt av noen ekstra julenisser, hagegnomer, syngesteppende ekorn og rabiate dvergbuskmennzombier.

Endret av Montag
Lenke til kommentar

Madagascar 2

 

Jeg ble ikke helt begeistret over den første, eneste høydepunketer der var militante pingviner, dette har de tatt lærdom av og man får se mer til pingvinene, men jeg tror filmen hadde vært bedre om de bare skøyt hovedrollene og lagde en film de pingvinene jakter ned Bin ladin og dreper han.

Men må innrøme at jeg lo høyt en del ganger, ikke noe hahahahaha, men et høyt HA!.

 

Filmen er lagt fra toppen av animerte filmer, den er ingen Sherk, ingen Wall E osv.

 

En grei film som helt klart er mest morsom for de små, ikke fuglt så morsom for voksene.

 

7/10

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...